Daniela01 skrev 2010-12-05 19:53:33 följande:
åh fan det var inte bra, sa läkaren ngt om att det kanske skulle blöda lite innan mensen? ska du tillbaka och göra vul för att kontrollera äggstockarna? kanske ev spolning? jag har läst att en spolning kan göra det lättare för äggen att fästa, fast så var det inte för oss när vi testa, men det funkar för många :)
ja man blir helt koko av dessa barn planer, jag kände mig som halv-psykopat förra månaden då jag hade alla 100 olika symptomer man kan ha, och sen så var det inget. Känner mig okvinnlig (jag vet att det låter konstigt) men nu har nog alla som velat ha barn gått om mig.. mina sista två vänner är gravida nu. Givetvis är jag oerhört glad för deras skull, men jag kan inte låta bli att känna en stor sorg över min egna situation.. det känns väldigt ego, och jag vet inte hur jag ska hantera de känslorna, men jag har talat med dem om det, så de förstår.
en resa hade inte varit helt fel, tänk dig sol och värme och inte snö o slask :)
Nja, ärligt va ja så omtumlad vid undersökningen då operatonen inte blev av, så jag frågade inget om mellanblödningar, eller inte så mycket. Hon sa mest att det kunde ha varit alla olika hormonella preventivmedel som jag haft som rubbat mina egna hormoner och att jag inte ska äta mer sånt. Sen att en lutealfas på 10 dar inte är nåt att va orolig för, men däremot 3-4 dagar. Nu är det ju inte mens jag fått 3 dagar in i lutealfasen, utan mer spottings. Men jag vet inte hur jag ska bete mig, om jag ska ringa eller ej. Pratade med en fin vän som är läkare i morse (dock ej gynekolog utan ortoped) men det kändes bra att få en läkares ord på det hela. Han är rätt lugn och menar att "låt kroppen blöda, det kommer gå bra. Och är det nån knas, så finns det så många behandlingar idag att du inte borde va orolig". Lätt för honom att säga...
Jag vet faktiskt inte alls hur jag ska göra. Samtidigt är det en massa pirr och konstigheter där nere, men antar att jag kanske bara känner av att slemhinnan blir tjockare eller nåt sånt. Kändes precis likadant förrförra månaden då cystan hittades. Och kissnödig en massa. Men jag tänker som så också... att om jag har endometrios, så växer ju livmodersslemhinnan som finns utanför livmodern under lutealfasen, så då är det väl inte så konstigt att känna av det heller antar jag.
Rädd att gyn bara avvisar min oro om jag ringer imorrn.. men kommer ha svårt att låta bli att ringa. Om det blir spottings i två veckor nu innan mens, så vill jag gärna ha hjälp att få bort dem nästa månad. Ena läkaren jag träffade första gången pratade nåt om nån sån medicin.. antar att det är gulkroppshormon, som äggblåsorna ju ska utsöndra efter att ägget släppts, så att livmodern blir redo för att ta emot ett befruktat ägg....Just nu känns det ju som att det borde va nån vajsing på mina hormoner...

Nog om mig!
SannaK: Trist. Usch för tant röd!!! Hon borde utrotas bland oss som vill bli med barn!
Änglabitch: Än är ju inte hoppet ute om du har några dagar kvar till BIM! Håller tummarna!
Polarlantis: Jag skulle nog ha börjat lipa om jag varit i den situationen just nu. Tungt, speciellt som man själv hoppas på att snart få ge den överraskningen!
Angående vilja ha barn: Det har inte jag heller velat tidigare, så här är en till som velat göra allt jag själv vill för mig själv.. Dvs plugga, resa, festa etc etc... Men så har jag tidigare även varit en ständig singel, så tanken har väl inte riktigt slagit mig innan jag träffade min man heller. Nu vill jag mer än nåt annat och har svårt att tänka på nåt annat och se en framtid utan barn.