Inlägg från: Frk Svår |Visa alla inlägg
  • Frk Svår

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Irmeline skrev 2011-01-26 12:57:01 följande:
    Ska du fylla i hur du hade mens och ta med till utredningen?

Jag har haft en menskalender sen jag slutade med piller eftersom jag har långa och oregelbundna cykler.
    Vi ska söka om utredning snart. Klockade även min mens under ett år med spiral, för att få lite koll. Därför jag vet hur långa mina cykler är ung..

Mannen är inte heller helt förtjust i att runka i en kopp, tänk om han inte kan komma då av all press?
    Jag tänkte det, ifall de frågar. Just eftersom jag haft så oregelbunden cykel. Fast det kanske räcker att säga att den varit mellan 23 och 35 dagar? Jag tänkte ta med ifallomatt iaf.

Vi bor ju nära ett sjukhus, men inte det sjukhuset vi är kallade till. Så min förhoppning är att han kan fixa det där hemma och gå till "vårat" sjukhus och lämna in det. De tillhör ju samma och det finns en gyn-mottagning i våran stad för det var dit jag ringde. Men skulle det inte funka hoppas jag verkligen att han kan prestera på plats....
  • Frk Svår
    Lavendia skrev 2011-01-26 13:17:21 följande:
    Vart söker ni utredning? Via er gynekolog eller ringt fertilitetskliniker?
    Jag ringde VC och de hänvisade mig till sjukhusets gynmottagning. Ringde dit och fick svara på några frågor om hälsan och nu har jag fått tid, lite drygt 2 mån senare.
  • Frk Svår

Känner att jag resonerar lite konstigt nu, men att gå till en privatklinik är på tok för dyrt för vår ekonomi just nu. Och jag inser hur dumt det låter eftersom ett barn kostar pengar. Men just nu har jag ingen vidare inkomst, om 2 månader är den förhoppningsvis bättre och om ett halvår-ett år så är den förhoppningsvis ännu bättre igen. Så jag räknar ju med att ha ekonomi nog att skaffa ett barn, men inte att gå till en privatklinik Än är jag "bara" 34 men ser det inte ljust ut när jag är 35 får man nog kika på alternativen. Nu ska jag ju på första utredningsbesöket på måndag så man får väl hoppas att det inte behöver ta jättelång tid. Jag känner mig enormt stressad över långa väntetider och hur lång tid det ska ta att bli gravid. Jag vill bli gravid NU, helst igår.

• Frk Svår

Tänkte att det skulle vara spännande att se tempen idag, om blödningen kunde varit ÄL eller vad. Tempen imorse var 36.1 och inga tester eller symtom visar ÄL så denna cykeln blir nog lite längre än den förra iaf...

• Frk Svår
    K1978 skrev 2011-01-27 16:09:21 följande:
    Varmt Tack!!!!!

Jag mailade snabbt till kliniken innan jag gick hem imorse, har sovit sådär idag men kollade när jag gick upp vid 15 och fick ett fint svar att de förstod min oro men att jag också kunde hitta olika svar på olika siter och att de på sin klinik bedömde att mitt värde var inom det normala, Nu hittade även Karolinskas labsida på nätet där et AMH värde mellan 0,7-6 ansågs normalt och de uppgav inga varationer alls mellan högre eller lägre värde, försöker ta det lugnt nu, sex månader till försöker vi själva.
    Det var ju ett lovande svar och vad skönt att de hörde av sig. Hoppas att din oro dämpas lite nu.
  • Frk Svår

SannaK: Neeej, vad tråkigt. Tröstkram!

Gråter

• Frk Svår
    K1978 skrev 2011-01-27 16:19:23 följande:
    Tråkigt, det är ju annars en bra idé att göra en utredning privat för att få iväg en remiss snabbare för gratis  IVF, gynklinikerna har en förmåga att sega ut den så kallade vårdgarantin tyvärr
    Planen är väl att gå via offentliga sektorn först, tills ekonomi ev tillåter att fortsätta privat om det skulle vara nödvändigt. Vi får se hur lång tid det tar helt enkelt. Inte så mycket mer att göra än att gilla läget...
  • Frk Svår

Ja, här pågår Stockholmsveckan för fullt och sambon har mage på att klaga på att han är för trött eller för mätt osv. Fan, det är bara att ställa upp ju!

• Frk Svår

Inget ÄL i sikte, men tecken på att den är på väg. Känns som att det kommer att bli en lååång Stockholmsvecka

• Frk Svår

Jag börjar bli lite orolig. Jag har ju varit i valet och kvalet om jag över huvud taget har ÄL tidigare eftersom jag aldrig fått utslag på ÄL-stickor. Men eftersom jag har så oregelbunden cykel ibland så har jag tänkt att jag helt enkelt testat för tidigt och missat ÄL. Speciellt när jag fick så starkt utslag på nyårsafton på stickan. Men nu har ÄL-dagen passerat med 3 dagar, i och för sig baserat på en cykel på 27 dagar men ändå. Inget tecken på ÄL och jag börjar tröttna på att kolla flytningar. Pilla på tappen gör ju lite ont eftråt också så det tänker jag sluta med. Men om ÄL-stickan skulle ge utslag nu så skulle jag denna gången få en cykel på över 31-32 dagar och det är ganska sällan den är så lång. Oftast är den 28-30 dagar. Men jag ska sätta mig och titta på det jag har fyllt in i kalendern jag tänkte ta med till utredningsbesöket imorgon och se hur det sett ut det senaste året. Jag kanske oroar mig i onödan.

Men vad tycker ni om min temp-kurva? Är den inte lite spretig?
    http://www.fertilityfriend.com/ttc/chartgraph_module.php?d=2011-01-30&mode=a&ts=1296377153

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet