• Anwen

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Ego: Mensvärk till och från sen igår kväll, men ingens mens, inte ens spotting eller rosa flytningar, och negativa tester. Så less på detta!

Kattflickan - jag har ingen erfarenhet kring detta, men om man kollar på de svar som du fått så verkar det ju som att det ska kunna gå alldeles utmärkt! :) Lycka till!

• Anwen

Fortfarande ingen mens, inget plus, ingenting... Törs inte hoppas nåt heller då det inte är första gången mensen är ett par dagar sen :S. Man blir lika frustrerad och ledsen varje gång!

• Anwen
    Råttentottan skrev 2012-05-01 19:41:00 följande:
    Millan: Vad kul att ni hinner med ett försök innan sommaren.

Anwen: Sen ÄL kanske som ger sen mens? ÄL-testar du?
    Hade positivt ÄL-test på söndagen, och negativt på måndagen (samt stängd livmodertapp, så ÄL var på söndagen). Annars kan min cykel variera mellan 23 och 28 dagar (30 som mest) med ett snitt på 26, men jag räknar alltid från beräknad ÄL (antingen utifrån tester eller andra tecken).
  • Anwen

Tanten dök upp lagom till mitt anländande till arbetet :S. Nu gör vi bara ett eget försök till, nu tänker jag testa lite allt möjligt för att få bättre ÄL-sekret; grönt té, grapefruktjuice, efamol, omega 3, linfrö och dricka mycket... Sen ger vi upp och tar en paus inför IVF till hösten! orkar inte mer, bara ett sista ryck nu..

{#emotions_dlg.flower} BIM - Vi över 30 som längtar {#emotions_dlg.flower}

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS 

April
    22 - Kristin10
    (försök 8)
    23 - Kaprifolen (ÄL ca 9 apr, försök nr 13, femte m Pergo) 

Maj
    1 - MariaF79 äl 19 april (försök nr 19, mf i jan, maj och dec -11, mars -12. Barnlöshets & mf-utredning ua)
    2- Jezzi80 
    ÄL ca 18-19/4 (försök nr 17)
    3
    Aruba - (försök 9)
    28 - Anwen (försökt sen juli 2010, gör ett sista försök nu innan vi tar en paus under sommaren, IVF till hösten)

IVF 
    Smiley, 
    börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009) 
    Mumwannabe79, (försökt sedan juli -10) Ett misslyckat IVF-försök. Planerar FET i maj.
    Jojjo7 - USÖ Örebro. ICSI nr 1, november 2011, plus men MF dec 2011. ICSI nr 2, sprutstart 24/2 2012Sprutor: Puregon, Orgalutran och Ovitrelle. (Försökt sen nov -10) 9/3 inga befruktade ägg, beh avbryts. Paus tillsvidare. 

Gravid GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid 

2012 

MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet) 
    Annelie77: BF 15 maj 
    (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök 
    Polarlantis: BF 21 juni (försök 8, MA på nr 4) 
    Råttentottan: BF 30 juli 
    (försök nr 15,1:a efter mf)
    Marsflickan BF 1 sep (försök nr 5, MA på 2:a)
    Saftmedbulle BF 3 sep (försök nr 15, 3 mf tidigare)
    NICU BF 22 sep (försök nr 15, 2 MF tidigare)
    Tedax BF 16 nov (försök 12, MF på försök 1 och 8)
    DubbelAA: BF ca 28 nov (försök ca 19)
    Finlandssvenskan  BF 3 dec ( försök ca 19)

• Anwen

BIM-listan har varit bra för mig att hålla reda på mig själv ;), men då detta är vårt sista egna försök så kommer inte heller jag nyttja den framöver. Däremot uppskattar jag att ha en lista över de som finns i tråden och lite info om oss alla, t.ex. hur länge man försökt, diagnoser/behandlingar, ev. mf etc.

• Anwen
    L Maria skrev 2012-05-07 21:17:03 följande:
    (Finns bild i mitt galleri om någon är nyfiken på testerna)
    Ditt galleri är inte öppet så kommer tyvärr inte åt :S.
  • Anwen

Grattis Smiley! :D

Maria - toppen att strecken fortsätter bli starkare! :)

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet