• Aruba

Vi över 30 som längtar efter första barnet

En fråga... Om vi inte lyckats till juni så påbörjar vi IVF. Hur har ni mått av sprutorna? Jag såg att du Jojjo inte mådde nåt vidare... Ni andra?

Jag fortsätter fö med akupunkturen och även om det inte hänt nå än kan jag ändå rekommendera detta. ÄL flytningarna är nästan fördubblade (ursäkta hög äckelfaktor...)

• Aruba
    Anwen skrev 2012-04-15 22:59:00 följande:
    Aruba - ang akupunkturen, var placeras nålarna?

Har troligtvis ÄL idag. Veckan började med obalans i underlivet = blä och tvärkört, köpte RepHresh, vilket gjorde att det blev som frigolitsmulor i hela underlivet :S (mao behövdes det nog), men blev bättre lagom till fredag, då jag också fick ovanligt bra/långvariga ÄL-flytningar, men var för trött :S. Vi har iaf lyckats få till det igår och idag (pos ÄL-test igår kväll + imorse), och hoppas få till ett försök imorgon också (använt/planerar använda PreSeed vid samtliga försök). Sen blir det till att hålla tummarna även om jag inte tror det blir nåt denna gång heller :S.
    Beror på var i cykeln du är men oftast sätter hon i benen (företrädesvis underbenen, men även 1 ovanför knät) samt i magen. Strax före mens sätter hon på ryggen och i rumpan. Förra gången satte hon i benen, magen, ryggen, rumpan...Rena nåldynan :)
  • Aruba

En fråga till er tjejer... Jag fick positivt utslag på ägglossningstest i fredags morse, och då står det att sex inom 48 timmar ger störst chans.. Men, är ytterligare dagar efter det också fertila dagar, eller är det "försent" då?

• Aruba
    Saftmedbulle skrev 2012-04-23 17:27:45 följande:
    Kanske inte för sent (spermierna klarar ju sig fem dagar), men jag skulle nog satsa på de 48 timmarna.
    Grattis Kaprifolen!!

Tack SaftmedBulle, vi fick till det 2 ggr inom de 48 timmarna så nu hoppas jag (igen...)
  • Aruba

Försökte få maken att gå med på at flytta IVFen till juni istället för augusti. Men, nä, det ville han inte alls, han vill prova själv till aug. Det hade vi ju kommit överens om tycker han... Visst, men det hade varit lugnare med juni, både med att kunna gå ifrån jobbet, veta hur man reagerar på hormoner, och om det tar sig, ha mer tid att vänja sig vid tanken om man har hela sommaren framför sig... Men nänä...*Sur*

• Aruba
    Maria: Grattis!
    Anwen - Unna dig själv att hoppas!!

Millan: Lycka till med giftermålet!
  • Aruba
    {#emotions_dlg.flower} BIM - Vi över 30 som längtar {#emotions_dlg.flower}

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS 

April
    22 - Kristin10 (försök 8)

Maj
    1 - MariaF79 äl 19 april (försök nr 19, mf i jan, maj och dec -11, mars -12. Barnlöshets & mf-utredning ua)
    2- Jezzi80 ÄL ca 18-19/4 (försök nr 17)
    28 - Anwen (försökt sen juli 2010, gör ett sista försök nu innan vi tar en paus under sommaren, IVF till hösten)
    Juni
    3- Aruba - försök 10, IVF till hösten

IVF 
    Smiley, börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009) 
    Mumwannabe79, (försökt sedan juli -10) Ett misslyckat IVF-försök. Planerar FET i maj.
    Jojjo7 - USÖ Örebro. ICSI nr 1, november 2011, plus men MF dec 2011. ICSI nr 2, sprutstart 24/2 2012. Sprutor: Puregon, Orgalutran och Ovitrelle. (Försökt sen nov -10) 9/3 inga befruktade ägg, beh avbryts. Paus tillsvidare. 

Gravid GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid 

2012 
    MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet) 
    Annelie77: BF 15 maj (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök 
    Polarlantis: BF 21 juni (försök 8, MA på nr 4) 
    Råttentottan: BF 30 juli (försök nr 15,1:a efter mf)
    Marsflickan BF 1 sep (försök nr 5, MA på 2:a)
    Saftmedbulle BF 3 sep (försök nr 15, 3 mf tidigare)
    NICU BF 22 sep (försök nr 15, 2 MF tidigare)
    Tedax BF 16 nov (försök 12, MF på försök 1 och 8)
    DubbelAA: BF ca 28 nov (försök ca 19)
    Finlandssvenskan  BF 3 dec ( försök ca 19)
    Kaprifolen BF 29 dec (försök 13, femte m pergo)
  • Aruba

Det gick åt h-e denna gång också... Börjar bli riktigt tröttsamt.. Rynkar på näsan

• Aruba

Tjejer, en fråga? Jag har normalt sett alltid ägglossning på EXAKT samma dag i cykeln, men nu händer inget? Brösten har ömmat, men inga ägglossningsflytningar? Kan ÄL hoppa över? Fel på testen? Får jag ingen ÄL kanske?

• Aruba

Maria - Jag håller tummarna!

Mum - när du säger att dina ägglossningar har varit oregelbundna, vad menar du då? två dagars skillnad? mer?

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet