Irmeline skrev 2010-12-14 15:43:30 följande:
En fundering kring graviditetssymptom som jag tänkt på nu när jag gått runt och "känt efter".
När jag ska få mens sväller brösten liksom mer "inifrån" körtlarna sväller och brösten ömmar.
Det gjorde de även när jag var gravid, men först efter BIM och positivt test.
Det första symptomen kring brösten var mer "utanpå". Bröstvårtorna växte och blev känsliga, och brösten var känsliga för beröring, innan de svällde upp.
Någon annan som varit med om samma sak?
Ja, när jag var gravid så kändes ömheten i brösten på ett helt annat sätt än när jag har mens. Det gjorde ont och stack inne i bröstet. Och bröstvårtorna såg annorlunda ut.
Uppsara: Jättetråkigt om du får ett tidigt missfall. Jag hoppas att det var ditt test det var fel på! Var urinen koncentrerad? Om du inte får plus om ett par dar eller mensen kommer så ring gyn!
Angående ägglossningsstickor och att man kan missa stegringen så tror jag att jag har en "kort" stegring, eller hur man ska uttrycka sig. För när det har börjat bli aningens starkare på morgonen (inte alls fullt utslag) så har jag testat på kvällen och då var det i princip fullt utslag trots att jag inte väntat 4 timmar med att kissa. Morgonen efteråt har utslaget åter igen varit svagare. Men nu när jag vet hur jag funkar så är det ok och att det vanligen är på dag 12 jag får utslaget.
Jobbigt Ceke med lunginflammationen och allergichocken.
Idag hade jag svårt att tänka bort bebisverkstaden på jobbet. Kom på mig själv med att fundera över bebisar, kollade upp vilket datum barnet skulle komma om det lyckats den här gången, räknade dagarna i almanackan fram till bim minst tre gånger...suck jag blir så less på mig själv. Egentligen borde jag kanske testa på juldagen istället för på julafton så att jag inte förstör min julstämning när testet visar negativt.
Millan