Inlägg från: Irmeline |Visa alla inlägg
  • Irmeline

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Kattflickan skrev 2010-11-21 18:26:37 följande:
    Irmelie: Hur snabbt sjunker hormonhalten egentligen? Imorgon var det 9 veckor sedan min abort. Om jag gör ett grav-test om en vecka, kan jag vara säker på att inte hormoner från förra graviditeten spökar?

Vet inte men det är tre veckor sen min "abort" och 6-7 veckor sen fostret dog, så då kanske hormonerna började sjunka. Hört att de kan dröja upp till 9 veckor innan det försvinner så nu borde det nog vara lugnt för dig.
    Mina test är väldigt svaga nu och orsaken att jag testar är för att veta om de gamla hormonerna försvunnit om jag plussar innan mens (kan ju hoppas). Men man måste nog inte vara gravid länge för att få starkare streck än de jag har nu..
  • Irmeline
    Kattflickan skrev 2010-11-21 22:12:52 följande:
    Jag hoppas Astrogirl att inte tant röd kommer. Min syster kände som du och fick röda flytningar i början av sin graviditet. Men är det tant röd så hoppas jag att utredningen går bra.

Saftobulle: Om du får något bra svar på frågan om när hormonerna ska ha lagt sig på onsdag så får du gärna delge oss.

Jag googlade lite och fick fram att åtminstone efter 6 veckor ska det ha lagt sig. Men meningarna gick isär även när jag googlade.

Millan-som nu ska sova efter en lat söndag. 
    Om du plussar i veckan så är det helt säkert en ny graviditet.
    Håller tummarna!
  • Irmeline
    Ansi30 skrev 2010-11-22 13:17:12 följande:
    Här fick jag glad gubbe på ÄL testet i morse så i kväll blir det mys och även i morgon är det väl bäst att se till att få sig lite Börjar misströsta lite så jag har inga förhoppningar om att det tar sig denna månad heller. MEN nu är det bara några dagar kvar till man "får" sätta upp adventsljusstakarna och utebelysningen och det ääälskar jag.

Ska också mysa ikväll, har ev. ÄL i dagarna och imorn åker mannen på jobbresa, tyvärr :(

Håller tummarna för oss! :)
  • Irmeline
    Kattflickan skrev 2010-11-22 15:18:12 följande:
    Hejsan,

Nu har skendräktigheten kommit igång igen!

Jag blir så trött på mig själv. Sitter och känner efter och det är klart att det molar i tjejmagen, jag har håll och brösten är ömma då!

När jag var gravid så luktade jag lite annorlunda, jag är rätt luktkänslig. Jag luktade inte illa, men annorlunda. Nu tycker jag naturligtvis att jag känner den lukten igen. Jag kommer ju bara att bli besviken på lördag när jag testar. Tänkte jag skulle vara lite mer relaxad den här månaden när jag inte aktivt försöker, men det gick inte så bra.

Millan
    Hoppas icke-försöket gett resultat!
    Hur lång tid efter mf hade du ÄL? Blev den mycket försenad? Kan jag ränkna från mf som en vanlig mens eller kommer den mycket senare? ÄL-testade du dig?
    Nyfiken på om du har några tips :)
  • Irmeline
    Jojjo77 skrev 2010-11-22 16:49:39 följande:
    Håller helt med dig, vet inte heller om man ska bli besviken när man får lite menskänningar. Är ju också svårt att veta skillnaden mellan mens och gravidkänningar när man aldrig varit gravid... Mina bröst ömmade inte så mycket igår, men idag har de kommit igång ordentligt. Längtar till slutet av denna vecka för att se om det kommer hända något eller inte. Har jag inte fått mens på lördag så måste jag testa, ska nämligen på fest på lördagen och vill inte riskera något.

Hur har du ont i svensken? Molande? Är det ett gravidsymtom? Det är ju en hel vetenskap allt detta med symptom och känningar Inte konstigt att man blir lite knäpp!

Min man frågade igår hur bebisen mår och tog mig på magen. Jag sa att han inte fick säga så, för att man blir så besviken om mensen kommer. Jag tror inte att det tagit sig, men han tror det. Får hoppas att han har rätt i frågan.
    Spännande, hoppas han har rätt!!

Själv så hade jag "molvärk" som mensvärk redan från 1v efter ÄL när jag plussade, annars brukar den komma precis vid mens, (2v efter ÄL) så det kändes väldigt annorlunda. Brösten kändes inte förrän nån vecka efter mens, då de svullnade rejält. Men som sagt, det är olika för alla. Nu vet jag i alla fall hur det kan kännas för mig, men det kanske känns annorlunda nästa gång.. 

Nu är det dags för plus!!!
    Jojo, håller tummarna för tidig julklapp. Tomte
  • Irmeline
    Saftmedbulle skrev 2010-11-22 17:50:10 följande:

Millan75: Såklart att jag gör!

Ansi30: Jag längtar oxå tills jag får sätta upp alla ljusstakarna.

Lillamillan: Trist med mens... och så på semestern dessutom.

Vi pratade alkohol på jobbet och om hur man ofta måste ha en ursäkt för att inte dricka (som att man kör, är gravid etc)... En kollega till mig sa... "ja, alltså... när du inte drack i somras på kick-offen trodde vi faktiskt att du var gravid..."  Det var jag ju inte och se...just då trodde de att jag var det, ha! De skulle bara veta...

MD77: VUL? Imorgon? Massor av tumhållning!

Irmelie: Menar du verkligen att du fortfarande får utslag på gravstickan? Suck... jag vill att hormonerna ska försvinna snabbt.  9 veckor? Det är ju en halv evighet!

Gris75: Ha, ha  - din 70-åriga granne kanske inte direkt räknas ens till 30++

Tyvärr fortfarande utslag, men det är väl olika hur snabbt de går ner. Någon sa till mig att man inte får ÄL så länge man har kvar gravhormoner, hoppas det inte stämmer..
  • Irmeline
    MD77 skrev 2010-11-22 17:42:07 följande:
    Ja, nu är det spännande Glad Jag är riktigt nervös...vill bara att allt ska se fint ut och se ett pickande hjärta!
    Lycka till! :)
  • Irmeline

Jojjo, när ska du testa? :)

Förstår inte hur du kan hålla dig! 

Nästa gång jag loggar in vill jag ha plus i tråden! :) :) 

• Irmeline

Oj  vad här händer saker!

Trist astro att det inte blev, lycka till med spolning, kan vara det som gör susen!!

Ceke, håller verkligen tummarna för dig, kommer vara såå skönt när det är över!! Så kände jag med att få ut mitt missfall, som om jag inte kunde börja leva förrän det var över, bara en lång väntan och fixering på en specifik dag. Sådan lättnad efteråt!! Skönt att du får med dig nån till mötet.

Mallanis, hur känner du dig? 2v till VUL? Har icke-grav känslan gått över eller är du fortfarande i spökveckor?
    Ser fram emot fisken efter nästa UL :)

Essalady och SoB, sjukt att så många verkligen bryr sig om man dricker eller inte, och att fråga är verkligen inte ok! Jag tycker till och med att man får ljuga om man är gravid och någon frågar innan man vill berätta. Man har ingen rätt att få veta om den andra inte vill berätta. 

Millan: håller tummarna stenhårt, när man minst anar det.. 

• Irmeline
    mallanis skrev 2010-11-23 11:44:11 följande:
    ja du jag har nått en milstolpe....! 12 +1 idag altså vecka 13!!! Så långt har jag aldrig gått!
    MEN vågar inte hoppas ändå riktigt, brösten ömmar igen (tack och loooov!) men då jag haft MA så vågar jag inte hoppas på att allt är bra förän jag sett klimpen/fisken om två veckor.... Men har lovat mig själv att börja tro om allt ser bra ut då! Annars kommer jag inte orka....visst man kommer fundera men kanske inte ångest som det kan vara vissa dagar....

Hur går det med dig känner du dig redo på äl och starta om? Jag hade delade känslor inför "omstart" i bebisverkstaden....
    Grattis till  milstolpen, så skönt! Efter nästa UL så MÅSTE du ju verkligen tro. Cool
    Det är din tur nu!

Vet att en kompis berättade om sin kusin som fått en del ganska sena missfall som satt och sa, gravid i v 30: "om vi får barn så..."  för att hon inte vågade tro på det, men visst blev det barn! Men känslorna kan vara svårare att övertyga än förnuftet.

Själv är jag ganska optimistisk inför nya försök, även om det kommer kännas jättejobbigt om det dröjer, eller när man plussar, för då kommer jag bli nervös. Om jag får ett till mf kommer jag nog vilja avvakta ett tag. 

Omstart är lite jobbigt, men jag bara måste tro på mer tur nästa gång! Glad
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet