• Smiley

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Tack Saftis för hjälp med listan!

Saftis: Vågar vi hoppas?! Ja, det gör vi! Håller på dig nu

Här så kom de första spottingsen idag, så det visar sig om jag har en menscykel på 26 eller 31 dagar. Räknade på 31 dagar i BIM-listan. Tog ett test imorse bara för att kolla lite, men det var ju som alla andra gånger, negativt.

Råttentottan: Hoppas att du är en utav dem som blir gravida efter spolningen. Håller en tumme eller två för dig!

Nemi: Hoppas att du får tillfälle att prata med din mamma snart, och hoppas att hon tar det bra med tanke på hennes tidigare kommentarer. Då släpper det nog en tyngd från dina axlar när det är avklarat

• Smiley
    Polarlantis skrev 2011-05-31 12:30:40 följande:

Jösses! Ibland undrar man om man alltid måste ha två läkare för varje bedömning! Hon måste varit ganska arg...

Men det var en fin peppande historia till mig, tack så mycket!!! Har sutfat runt på vulbilder halva dagen för att se hur det ser ut...och det ser ut percis som min bild...hmm...JAG HOPPAS SOM EN GALNING! Lika bra att erkänna...

Håller mina tummar att det är ett litet liv därinne!
  • Smiley

Marsflickan: varför har du fl förbud? Gett dig själv, eller vill karln din ha dig för sig själv?! *hihi*

• Smiley

Och äntligen kom mensen igång. Funderar på att ta en halv kur pergo den här månaden med. Tänkte köra "all in" nu innan IVF till hösten.

• Smiley

Millan: Vad roligt att du fått plus igen. Stort grattis! Skönt att höra att pluset blir starkare oxå. Verkar vara annorlunda mot sist, och det låter positivt

Önskan78: Välkommen till oss! Här är vi en mix av goa tjejer. En del av oss har försökt i över 1 år eller tom längre, några andra i några månader. Så vi har alla olika erfarenheter av barnverkstad. Och så har vi då oxå en glad skara tjejer som blivit gravida Hoppas du kommer att trivas hos oss.

• Smiley

Råttentottan: Insemination, gör man det privat eller genom Landstinget? Vad kostar det, förutom de 200:- för tvätten. Skönt att ni oxå är igång nu. Jag kommer med sen i september!

Jag: Kör lite pergo nu, lite läskigt då jag inte tagit pergo två månader på rad förut, men hur konstigt kan det bli? Många gör ju det, bl a på de privata klinikerna. Tror inte jag får miljarder äggblåsor direkt. Tvillingar gå ju an

Millan: Åh, hoppas bara att det är en liten svacka att graviditetssymptomen kommer tillbaka sen med full kraft! Illamående och kräkningar är ju sånt vi verkligen vill att ni gravida ska ha *hihi* Skämtåsido. Mer symptom så känns det ju mer verkligt.

• Smiley

{#emotions_dlg.flower} BIM, Vi över 30 som längtar... Baby

{#emotions_dlg.flower} Juni {#emotions_dlg.flower}
    10 -- Önskan 78, ÄL 25-26/5 (1:a försöket)
    11 -- DubbelA ÄL 30 maj (försök nr 9)
    14 -- Irmelie ev. ÄL 30 maj (andra försöket med pergo)
    15 -- Jezza80 ÄL ca 2 juni (försök nr 5)
    16 -- Annelie77 ÄL ca 1 juni (försök 2 efter MF i v11 tidigare 4 försök)
    16-18 -- Kiyona, ÄL 2-4 juni (försök nummer 3, X 2009, MF 12/5)
    18 -- Finlandssvenskan ÄL 4juni (8:e försöket)
    21 -- Marsflickan, ÄL ca 7 juni (2:a försöket)
    21 -- Pingla77, ÄL 6 juni (försök nr 11, 2:a med Pergo)
    21 -- MariaF79, äl ca 11 juni (försök nr 8, två mf i v 5 på försök 5 och 7)
    23 -- shelby, ÄL ca 8-10 Juni (försök no 1)
    25 -- Fröken Ellen. ÄL 10:e juni. (13:e försöket, 2:a med Pergo)
    26 -- Sophy80, äl 10 juni? (försök 5 efter uppehåll, 12 pergoförsök totalt, mf 16/4)
    27 -- ca Råttentottan ÄL 12 juni ca. (11:e försöket, 1:a efter spolning)

{#emotions_dlg.flower} Juli {#emotions_dlg.flower}
    1 -- Essalady ÄL 17 juni (10:e försöket)
    2 -- ViVillHaBarn (2:a försöket, 1:a barnet, 30 år)
    2 -- Nemi76 ÄL 15-20 juni (Förhoppningsvis första försöket med Pergo)
    4 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 21 juni (försök nr 6)

4-- Smiley ÄL ca 19 juni (45:e försöket, tror jag. Pergomånad)
    9 -- Marja 78 (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)

6-12 -- Prodigy79 (12:e försöket)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    2011

Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket)
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

2012

PeLeKo BF 9 jan (6e försöket)
    Astrogirl BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Saftochbulle 1 februari (försök 10, 2 mf på vägen)
    Millan75 BF 7 februari (försök 10, 1 mf, 1 abort pga kromosomfel)
    Zalia 17 februari (9:e försöket)

• Smiley

Stooort grattis Irmelie! Det var ett starkt plus på stickan

Angående att inte dricka, så kan du ju säga att -nä, vi försöker bli gravida och jag vill "dra ner " på festandet under en period. (För dem som vet då kanske). Eller säga att jag har faktiskt ingen lust att dricka idag, eller att vara chaufför är ju bra. Vill inte vara bakis imorgon då jag ska... osv.

Har märkt att folk tycker att man är konstig om man inte dricker. Det ska frågas varför, och -Kom igen, ta ett glas vin. Det skadar ju inte. Folk har svårt att ta in att man inte vill dricka. Hade en kompis som tyckte jag var helkonstig och blev nästan sur för at jag inte drack vin med min man på helgerna. Knas va!?

Hoppas att det löser sig med smusslandet iaf

fast ikväll tänkte jag nog dricka en Breezer Mango och mysa ute på balkongen i det härliga, härliga vädret. och äta en god sallad med vattenmelon och feta, och kanske lite Serranoskinka *mums*

• Smiley

Råttentottan: 2000:- skulle det ju givetvis stå när jag frågade, inte 200:-...

Kom tillbaka när du vill, och dela med dig av dina erfarenheter. Jag vet att jag jättegärna vill veta iaf Kan ju ev. följas i IVF-processen om inget händer innan...

• Smiley
    Polarlantis skrev 2011-06-13 07:23:02 följande:
    EGO: Imorgon blir det skrapning och jag är jättenervös! verkar så himla otäckt alltihop och är så rädd att jag ska få ngn iskall och obegriplig läkare som ska hasta förbi...USH! Jag VET att det inte är ngn jättegrej att göra skrapning men det hj'älper inte! Efter det ska vi oroa oss för resultatet på resterna som dom tar ut...vad det kan vara...Är så himla trött och matt nu...vill ingenting annat än att vara i rabatten eller i skogen med hundarna...så klart har jag viktig dagpå jobbet dagen efter också, men ska försöka finan en som kan hjälpa mig, vet inte om jag orkar stå framför folk coh vara engagerad och gald och trevlig och göra ett fantastiskt jobb...inte idag iaf! sambon och hudnarna också krassliga...SUCK, hur var det nu, en olycka kommer sällan ensam?

Jag tror att det kommer att gå bra. De förstår (förhoppningsvis) att detta är något som är en otrevlig upplevelse, så de gör nog besöket så bekvämt som möjligt. Jag vill gärna tro det iaf, med tanke på vad man precis då gått igenom. Finns nog någon go BM med oxå som kan säga några lugnande ord. *kram*

Kiyona: Det var ett svagt streck, vet inte så mycket om spökstreck. Testa igen vid BIM. Spännande

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet