Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Håller med Ansi, hjälp vilken aktivitet i tråden. Kul med många nya! Kul också att det är så härliga tjejer som skriver, verkligen trevligt att läsa och skriva här Har läst alla inlägg men inte kommenterat så mycket.

Med tanke på att BIM-listan utökas så måste det väl snart börja plussas rejält! Vi är många som inväntar runt julhelgen såg jag

EGO-här väntar jag på att mensen ska ta slut, sen åker ÄL-stickorna fram och på söndag börjas det med dem igen. Bäst att börja förbereda mannen för att han snart blir sexslav igen Nice!

• Jojjo77
    Gris78 skrev 2010-11-30 17:51:48 följande:
    Ja tant röd är verkligen här nu....tyvärr :/ Får glädja mig över att jag har sluppit en hel del mensvärk vilket är väldigt skönt. :)
    Nej vad tråkigt! Höll ju på dig in i det sista! Nu satsar vi på dec
  • Jojjo77
    lillamillan skrev 2010-12-02 10:01:24 följande:
    Såå äntligen har jag fått min man att lämna spermaprov . Så i dag, på min lediga dag, blev det till att stiga upp tidigt och åka in med provet. Nu ska vi bara lämna infektrionsproverna sen är det bara att vätnta och se. Just nu känner jag mig så kluven, vi har försökt så länge nu och inte fått till det, samtidigt som man önskar att det inte är något fel på spermaprovet så hade det ju varit en förklaring till varför vi inte blir gravida. Och få eller slöa spermier kan ju användas vid ivf, värre om det är något stort fel på mig. Men sen oroar man ju sig för att det inte ska finnas några sperier alls, då finns ju inget att göra då min man inte vill använda donator. Orolig och kluven...

Grattis Acinna, skönt att se att det blir plus i tråde.! {#emotions_dlg.flower}
    Vad härligt, lycka till

Acinna stort GRATTIS! Kul som sagt med lite plus.

För min egen del så försöker jag att fokusera på jobb, träning och kosthållning för att inte tänka så mycket på bebisverkstan. Snart dags för ÄL-stickorna igen, men känner att jag blir lite knäpp av att tänka för mycket på det, så försöker som sagt att sysselsätta mig med en massa annat. Om jag inte blir med barn snart så kan jag ju alltid träna och gå ner lite i vikt under tiden jag väntar
  • Jojjo77
    Kattflickan skrev 2010-12-02 22:19:54 följande:
    Hejsan flickor!

Jag blir lite avis på er som känner på er när ni har ÄL och när ni blir gravida. Själv märker jag inte ÄL alls och den månad jag var gravid var väl den enda jag inte kände nåt. Enda gången jag inte tittat på graviditetstestet när det ändrade sig. Var helt övertygad om att jag den månaden inte var gravid. VIlket jag var. Jag måste känna min kropp för dåligt!

Millan 
    Håller med dig Millan. Jag blir också avis på sånt. Jag har inga som helst känningar av min ÄL och har aldrig haft. Därför var det förra månaden skönt att få bekräftat att jag hade ÄL, enligt stickorna. Hoppas att de ger utslag även denna månad, så att man inte blir knäpp  pga det också... räcker ju med allt annat...

När det gäller barndiskussionen, om mannen är mer sugen än man själv, så är det nog ganska lika i vår relation. Min man vill absolut, framför allt nu när vi faktikst bestämt att vi vill   men han tycker också att det är viktigt att jag inte hänger upp mig för mycket på barnverkstadtänket, han är lite mer laid back än vad jag är. Så när det gäller ett glas vin mellan ÄL och BIM så tycker han att det känns sundare än om jag ska gå och få alkoholförbud innan vi ens vet om det är något.

Är också en av dem som aldrig varit helt barngalen. Tycker om mina närmsta kompisars barn väldigt mycket, annars har aldrig barn gett mig någon wiiiie-känsla. Har heller aldrig känt av den berömda klocka, förrän nu då, hela 33 år vuxen. Bättre sent än aldrig?

Tycker det är fantastikt skönt att i den här tråden få läsa om många som har samma känslor och tankar kring barn, inte bara när det gäller själva göra-barn-situationen. Jag har helt klart tidigare känt mig lite konstig när man hört vänner och bekanta prata barn och allt vad det innebär. Så...TACK alla goa tjejer för att jag får känna mig normal
  • Jojjo77
    CajsaK skrev 2010-12-03 14:30:53 följande:

Börjar seriöst bli lite orolig nu...fortfarande ingen mens....kom liiiiite brunt i trosorna idag men inget mer... är jag med barn trots 5 negativa test eller inte...!? Om jag är med barn fast testen visat negativt kommer jag ju må dåligt över att man druckit ibland och snusar!

Mina (säkert skenis symtom):

Mensvärk (för två veckor sedan)
    Bubblig, svullen mage
    Förstoppning (emellanåt)
    Ömma bröstvårtor (sedan i måndags)
    Trött
    Kissnödig (dricker iof mkt vatten på jobbet)
    Upp å ner i humöret
    Illamående till och från (mest eftermiddag/kväll)

Hmmm...

Låter härligt misstänkt
  • Jojjo77

Millan - skönt att allt verkar bra. Bara att tuta och köra

Vi orkar inte heller sexa hela tiden. Blir rätt torrt i veckorna, två som jobbar heltid plus lite till, vem f..n känner sig sexig och har lusten på topp då Men nu är det snart dags för varannan dag tills ÄL testet visar två starka streck! Man får väl köra på som en maskin helt enkelt.

• Jojjo77
    CajsaK skrev 2010-12-04 19:36:04 följande:
    Eftersom vi alla är 30+, är det bara jag som har/haft den där rädslan för att få barn? Hur är det för er, har ni alltid velat ha men det har ej passat i livet förrän nu, eller är ni som mig rädd? För mig har det iof inte "passat" förrän nu, då mitt liv varit lite struligt. Nu är dock allt stablit och jag längtar :)
    Aboslut inte! Jag har också alltid känt så, därför det aldrig blivit något innan. Känner fortfarande så till och från, även om längtankänslan det senaste året väger tyngre än rädslankänslan. Tror att det är ganska vanligt och sunt att man känner så. Är ju en stor grej som man ska ta på allvar och vara redo för, på många plan.
  • Jojjo77

Ceke - vad jobbigt att höra. Förstår att tårarna kom och det gör säkert dina vänner också. Klart att du ska ringa på måndag och inte kan de avspisa din oro. Håller alla tummar för att allt går bra! Kram!

• Jojjo77
    Fråga till er alla som använder ÄL-stickor. Börjar ni testa på den angivna dagen som står i instruktionerna, eller har ni andra teorier/erfarenheter om att börja tidigare/senare?
  • Jojjo77
    Daniela01 skrev 2010-12-05 10:51:34 följande:
    tidigare har jag tagit äl-test lite mer sporadiskt, ungfär när jag tror att det skall vara. men nu när jag har köpt in ett lager från testlagret, så har jag märkt att äl- kommer olika.. en gång kom den 10 dagar efter mens, en gång 19 dagar efter och nu senast 14 dagar efter.. Knepigt? Kanske beror på vilken sida som "puffar" ut ägget?
    ceke skrev 2010-12-05 01:01:12 följande:
    usch.. sorry, det här kommer bli ego

Är ledsen, besviken, rädd, orolig och arg. Fick ÄL-utslag i onsdags kväll och vi har verkligen gjort allt vi kan för att baka bebis denna månaden. och då jag förra veckan fått veta att cystan är borta och allt ser ok ut, så har jag haft en sån härlig känsla av att allt kommer gå bra och att vi nog kommer kunna få barn ändå (är livrädd för att inte kunna få barn) och att min kropp kanske ändå funkar som den ska..

Tills nu i kväll... Var på en trevlig middag, men den slutade i tårar. Inte långt innan vi skulle åka hem, gick jag på toa. Och tro på fan att mina mellanblödningar börjat igen. Hallå!!! Det är ju inte ens 3 dygn sedan ÄL-utslag, vilket betyder att det är på tok för tidigt för de där nidisarna folk pratar om... När jag kom tillbaka till bordet satt de och pratade om barn... Paret vi var hos vet att vi vill ha barn, om cystan o allt.. men de tror väl att allt är i sin ordning nu när operationen inte behövdes etc. Så tja.. jag klarade helt enkelt inte av att hålla ihop mig själv och tårarna började rinna. Suck. Vilken sordi på en trevlig kväll.

Ärligt talat.. Måste det va så jäkla svårt? Kan inte allt bara va lätt ngn gång? Kan jag inte ens få tro i en månads tid att min kropp funkar som den ska?? Är rädd för att ringa gyn igen på måndag och bara bli avspisad att allt såg så bra ut för en vecka sen. Herregud, verkar svårt att bli med barn när man har ständiga mellanblödningar mellan ÄL och BIM.

Suck. orkar inge mer. Just nu känns det rätt svart. kanske ska börja med preventivmedel igen bara för att slippa den här jäkla pressen o oron. Liksom säga till min kropp att "jag skiter i om du funkar eller ej, nu är det ja själv som bestämmer att det inte ska bli nåt". Typ
    Okej, tack för svar. Jag är på dag 10 efter mens idag, då kanske jag ska testa i alla fall. Enligt "instruktionerna" ska jag vänta till tisdag om man ska gå på menscykeln.
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet