Vi över 30 som längtar efter första barnet
Jag var ett sk. "misstag" och definitivt inte planerad. Både mamma och pappa var 20 år. Med syrran (har en annan pappa) tog det tydligen ett år och då var mamma 30 år. För oss tog det 6 försök vilket blir ca 5,5 månad om man räknar från mensen första dag då vi började försöka tills vi plussade på BIM. Jag hoppas innerligt att jag blir lika regelbunden som innan MA, mens på dag 27-28 och ÄL-stegring på dag 15.
Just nu har jag ingen aning. Har jätteöppen livmodertapp (får i princip in ett finger) och den är mjuk och våt. Som den tydligen ska vara vid ÄL. Samtidigt har jag "mensvärk", kan ju också vara ÄL-värk i det här fallet. Eller så blev tappen påverkad av skrapningen eftersom jag haft en tryckande känsla i underlivet i princip sen skrapningen. Väldigt frustrerande att inte veta eller ha nån koll! 
Imorgon bitti är det iaf dags för återbesök till gyn. Hoppas han kan se om jag haft ÄL eller kommer att ha snart. Och att provsvaren på skrapningen visar att det var slumpen och inte något annat som orsakade MA. Och att allt ser bra ut så vi får ok att köra igång ordentligt igen.
Om det nu är så att jag har ÄL nu vill jag ju inte missa den. Men tror ni man kan sexa ikväll om man ska till gyn imorgon..? Jag menar, allt rinner ju inte ut med en gång...

Kände ju att något var på gång för typ en vecka sedan, men vågade inte riktigt lita på det. Tur att vi har myst lite iaf. Men förmodligen på helt fel dagar och inte speciellt många gånger... Men det ska ju tydligen räcka med en gång. Igår kväll var dock lite "onödig" då, men läkaren sa heller inget idag om det.