Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Saftis - Ååå vad härligt! Stort grattis till er!!!Hjärta

Pingla - Klart att du ska fria!!! Jag friade själv för snart 3 år sen och i sommar har vi varit gifta i 2 Moderna kvinnor tar saken i egna händer

DubbelAA - Klart att du också ska slå till  

Planerar man för barn så är det klart att man ska gifta sig, vill man ha barn tillsammans så har man ju gjort sitt val väldigt tydligt och då är det bara att slå till tycker jag och det är ju väldigt praktiskt att vara gift när det gäller... allt. Japp, där kom min romantiska ådra fram

EGO: Då var man svullen som en gris igen då... Ser ut som om jag är i tredje månaden... Mår inte helt hundra och har haft lätt huvudvärk hela dagen. Det var såhär det började sist. Hoppas att det stannar vid det och att det inte blir värre, vill verkligen inte vara hemma från jobbet. Det blir ju en del redan, med vul, äggplock och insättning. Men, men inget jag kan göra, bara konstatera att jag svarar på hormonerna, tydligen... Fjärde sprutan ikväll. Imorgon utökas Puregon-sprutan med Orgalutran, usch, nästa kamp.
  • Jojjo77
    Kattflickan skrev 2012-02-27 19:34:48 följande:
    Vad är orgalutran jojjo? Jag ska bara ta menopuren.

Jag har kanske känt av sprutorna lite, men inte särskilt.

Millan
    Jag tar Puregon och när man tar den så lägger man på 5 dagen till Orgalutran. Puregon är till för att få äggen att bli fler och växa och Orgalutran ser till att äggen som produceras inte släpper. Puregon är i pennform med ampull (d v s ungefär en sån spruta som man tar om man har diabetes) och Orgalutran är i engångsform, vanlig spruta. Ingen av dem blandas utan är "bara" att spruta in.Sen avslutas behandlingen med ägglossningssprutan Ovitrelle.

Jag hade samma sprutor förra gången också, men den här gången en högre dos av Puregon de första dagarna. Jag tror att de väljer olika preparat beroende på hur lätt/svår-stimulerad man är och vad som är fel/inte fel.

Du tar alltså bara en spruta under hela tiden? Och sen ägglossningsspruta?
  • Jojjo77
    Mumwannabe79 skrev 2012-02-27 19:40:21 följande:
    Tack för er stöd! {#emotions_dlg.flower}
    Ska träffa familjeläkaren imorgon och ska även få kontakt med en kurator. Har ätit antidepp-medicinen Sertralin i 10 år och trots att jag har höjt dosen är effekten dålig så jag ska be att få byta till ett annat preparat. Har sjukskrivit mig från jobbet och kommer troligen behöva vara sjukskriven en längre period, känner mig på gränsen till utbränd. Känns bra att jag orkat söka hjälp iallafall, har hopp om att må bättre om några veckor. 

Vad skönt Saftis att VUL gick bra! 

Det är klart ni ska fria ni som är sugna på det! 
    Kram till dig!!!
  • Jojjo77
    Kattflickan skrev 2012-02-27 20:19:06 följande:
    Ja jojjo, bara menopur i spruta och sen ägglossningsspruta. Men jag har också fortsatt med sprayen, fast halverat dosen. Tror att det är den som ser till att inte äggen släpper i förtid för mig.

Mum: jättebra att du sökt hjälp! Om du är utbränd så ska du inte vänta med att ta tag i det. Hoppas du snart mår bättre.
    Aha, okej. Det är verkligen inte lätt det här med alla varianter av behandlingsmetoder. Man lär sig ngt nytt hela tiden
  • Jojjo77
    Tedax skrev 2012-02-27 21:12:38 följande:
    Ego: Idag ringe gynekologen tillbaka efter vårt besök förra veckan. Mitt TSH-värde hade halverats (från 3,99 till 2,02) efter bara sex veckor med medicin. Känns som ett helt OK värde... Glad Dessutom kommer vi få en utredning redan nu! Jag blev så paff att jag glömde att fråga om det blir en missfallsutredning eller en vanlig fertilitetsutredning. Gynekologen pratade om fler blodprover, spermatest och spolning av äggledarna. Så skönt att inte behöva få ytterligare ett missfall innan vi blir utredda. Ska ringa till sköterskan på fertilitetsavdelningen imorgonen för få veta mer och boka tid. Känns som om saker helt plötsligt går åt rätt håll! {#emotions_dlg.flower}
    Vad härligt! Grattis!!!
  • Jojjo77
    Aruba skrev 2012-02-28 06:33:48 följande:
    Varför inte bara köpa en rolig ring, tänker på nåt du kan hitta på leksaksbutiker? T ex en Fantomenring? Så köper ni en fin sen, när han sagt ja ;) Men jag tycker absolut att själva frieriet kan göras med lite humor
    Håller med! Styr inte upp det för mycket, då är risken att man inte vågar till slut. Skaffa nån ring och sen drar du fram den vid lämpligt tillfälle, t ex vid en överraskningslunch Använd ringen som servettring
  • Jojjo77

EGO-gnäll-varning: Mår inte bra. Hormonerna eller på väg att bli sjuk. Ingen aning. Ska också klara av att ikväll ta Orgalutran-sprutan, OCKSÅ. Två sprutor ett gäng dagar framöver, blä, blä, blä. Jag fixar ju knappt EN

• Jojjo77
    Tedax skrev 2012-02-28 20:03:46 följande:
    Förstår att hormonerna måste vara hur jobbiga som helst just nu, men du kommer att klara både dem och sprutorna jättebra! Pepp, pepp! {#emotions_dlg.flower}
    Tack snälla Hjärta
  • Jojjo77
    Kattflickan skrev 2012-02-28 20:26:18 följande:
    Jojjo: hoppas du inte håller på att bli sjuk. Förstår att det är jobbigt med sprutorna. Jag tycker det är jobbigt när vi blandar till, det har hittills blivit några droppar spill vilket jag nojjar över.

Det har inte varit nån höjdare att ha feber och ta sprutor, har varit lite darrig på handen. Har svårt att få ner febern ens med panodil.

Lycka till jojjo, det kommer att gå bra!

Millan
    Tack. Nej, hoppas det inte är sjukdom på g, men känns inte så lovande... Usch, din stackare, du får krya på dig!!! Tror inte att några droppars spill är så farligt, det är nog medräknat i planen. Lycka till du också! Kram
  • Jojjo77
    Maria - Härligt med lite semester! Skönt också med utredning som snart är igång.

DubbelAA - Stackare med migränen! Vet dock flera som fått mindre migränanfall efter en bebis Tack för pepp med sprutan!

Saftis - Tack för pepp!!!

Kattflickan - Usch vad jobbigt för dig! Krya på dig! Hoppas blodprovet går bra och att hormonproverna ser bra ut!

Pingla - Hur gick det idag!!!????????

EGO: Mår bättre idag, men HJÄLP vad jag är svullen om magen och öm. Gick bra med sprutan igår! Gjorde ont efteråt, lite rodnad kring stickhålet, men så blev det förra gången också. På fredag ska jag på VUL för att kolla in äggen. Här tar de inga blodprover för att kolla. Får då reda på hur många fler dagar jag kommer att köra på med sprutorna och ungefär när äggplock förväntas bli.
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet