• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Gris78
    MD77 - hm vad kul!! Undersidan av armarna var ett intressant ställe...
    Du säger "väldigt tydliga" tar det som att det är en markant skillnad mot hur du brukar ha.  Är du en transparant eller normal hudfärgad person?? (ursäkta uttrycken men jag vet inte hur jag säga) 
  • Gris78
    Ernila03 -Hhahhahahahh, ja killarna vill gärna klämma. Förstår inte vad som så härligt med det eller vad det är som är så facinerande med bröst!?  Tomma påsar ja det lär man antagligen få, tänk att få se framemot att rulla upp brösten för att få in dem i behån....- härligt för att inte tala om hur sexigt det är!!

Nu e min snubbe dum mot mig!!! :( 
  • Inna

Nu tillbaka i stan, och på FL, efter en helg iväg! Och en del att läsa ifatt en sig på...Glad

ernlia03: Jag kände metallsmak i munnen när jag gick och väntade på min mens vårt andra försök. Hade ingen aning om att det kunde vara ett symptom, läste det sen när mensen var sen den månaden och då började jag hoppas så klart, men sen kom mensen ändå tillslut. Nu har jag hakat upp mig lite på just det med metallsmak och det var skönt att läsa att du känt det en månad och sen inte när du blev gravid... ska försöka släppa just det, tycker det är så jobbigt att gå och leta symptom.

Pingla77: Tycker inte alls det är konstigt att du reagerar på alla gravida och barnvagnar, jag gör det med! Håller det för mig själv men så klart svider det till när man får höra om ännu en kompis som är gravid (har 4 gravida nära vänner just nu!) nu när vi längtar så mycket. Det är så dubbelt, jag blir ju också så glad för mina vänners skull...

Det var någon som nämnde att vi alla är i samma ålder som en anledning till att hänga i den här tråden och det håller jag verkligen med om! Hängde i lite andra BIM-trådar lite halvhjärtat innan men här har jag fastnat bla på grund av att det känns som om man har mer gemensamt än med 20-åringar. 

MariaF79: Jag är också en av dem som skjutit upp barnalstrandet pga studier. Inte karriär precis, är inte någon karriärsmänniska, men att utbilda mig klart och hitta ett jobb jag trivs med. Men främst har nog anledningen varit att jag velat ha mina "twenties" för mig själv faktiskt, vara "ung", dejta, och sedan jag träffade min stora kärlek ha tid för oss. Som någon annan skrev så behöver det ju inte betyda att man skjutit upp barn medvetet utan bara att det är i den här åldern man väljer att skaffa barn.

• ifyouweremine
    Gris78 - Jag har också funderat på samma sak. Har sen innan en hel del blodådror som syns igenom både på bröst och bröstkorg. Skulle ju se helsjukt ut om det blev ännu mer!

Nu känner jag att jag i alla fall har bestämt mig för att jag har två "symtom". Det ena är att mina bröst varit mer spända än vanligt i tre dagar nu och idag har de börjat ömma en liten aning också. Och det andra är att jag har haft en aning mensvärk under ungefär samma tid. Sen vet man ju inte om detta är nån sorts långtids-pms eller ej.. är ju på bim-7..
  • MD77
    Gris78 skrev 2010-10-31 19:03:29 följande:
    MD77 - hm vad kul!! Undersidan av armarna var ett intressant ställe...
    Du säger "väldigt tydliga" tar det som att det är en markant skillnad mot hur du brukar ha.  Är du en transparant eller normal hudfärgad person?? (ursäkta uttrycken men jag vet inte hur jag säga) 
    Jag är ganska normalfärgad tror jag Glad 
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Inna

Nu har jag läst ifatt mig och GRATTIS till de senaste plussen! 

Irmelie: så tråkigt att höra! Kan inte säga annat än att jag känner med dig, men du verkar ha en positiv inställning i allt det tråkiga!

ernlia03: Fösökt att slappna av om du kan, jag har en kompis som fick blödningar i vecka 5-6 och det gick bara bra och hon är mamma nu!

• Gris78
    Essalady - Jag har oxå synliga ådror, inbillar att de är lätt uppblåsta.  Jag vet inte om  det är mer eller mindre än vanligt tyvärr. Ömma är det oxå för övrigt känner jag inte nåt.   Hade lite spotings natten tills idag och igår tror jag...

BIM?  i veckan som kommer nu antar jag.... 
    Skeptisk till graviditet tyvärr :(
  • Rosavit

Tack så mycket alla! Glad

Grattis på födelsedagen Daniela! Jag tror att det kan vara för tidigt med det digitala testet för dig.Testa med ett annat.  Spännande är det i alla fall!

Spännande är det med alla er andra oxå! Jag hade inga symptom alls. Lite mensvärk, mindre än vanligt och möjligtvis extremt lite ömma bröst. Annars inget. Däremot så tempade jag och den var som sagt lite högre än vanligt.

• mallanis

Ernlia- Är det inte dags för mens nu när du fått blödningarna? Det är inte helt ovanligt att man får genomblödningar så det i vanliga fall är dags för mens!

Fru KM- Uch va trist och typiskt att allt kommer samtidigt =(

Essalady - Jag hade molvärk innan BIM när jag plussade =) men kommer inte ihåg hur långt innan .... när jag har mensmol så känns det på ett annat sätt. ;)

MD77 -

Nätverk?  Ja blodådrorna syns tydligare på brösten men inte så mycket på resten av kroppen iaf inte vad jag tänkt på måste kanske kolla. Japp Jag har också "silikontuttar" och likadant här som med erlia nåde min man om han är oförsiktig...morrrr  Jag skulle kunna vänja mig med att ha den här storleken =) bara de inte var så fasligt ömma .....  Någon annan gravid som har fått "vita prickar" på brösten tydligen några körtlar som hette Montgomerys ;) de dära montgomerys är inte så  snygga tycker jag ;) 

nu godnatt och hoppas på ny spännnade läsning i morgon!

Tredje gången gillt!?
  • Irmeline

Essalady, jag hade molvärk från fem-sex dagar efter äl när jag plussade.
    Därför jag misstänkte att det var nåt, annars kommer den ofta i samband med mens, nu var den mer än en vecka tidig!

Lycka till! 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet