Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jojjo77 skrev 2012-02-09 16:29:07 följande:
    DubbelAA - Vad jobbigt att det ska göra så ont! Men förstår att det var en rolig syn Nu tar det sig vännen!!!

Maria  - Förstår din frustration och hoppas, hoppas, hoppas att det snart fixar sig, med allt!

Mumwannabe - Det där med symptom kan gå upp och ner, var så för mig med, men jag plussade ju ändå. Det jobbiga med IVF är ju att man VET att man är befruktad och letar symptom värre än någonsin. Det kommer att gå bra ska du se!

Anwen - Hoppas att allt går bra!

Kattflickan - Skönt med mensen på G!

Masflickan - Kul att se dig här

EGO: Svagt utslag på ÄL-stickan igår, starkare idag, så nu kör vi varannan dag ett tag Hoppas att hormoner efter missfall och min akupunktur med tillhörande vitalitetsörter gör susen och får oss att hamna i mirakelgruppen som blir med barn i väntan på IVF/ICSI 2 Önska får man ju!
    Ska hålla tummen för att ni hamnar i mirakelgruppen - konstigare saker har ju hänt ;) Kör hårt!
  • Saftmedbulle
    Gris78 skrev 2012-02-09 21:24:36 följande:
    Saftis - 9:de tror jag... varför undrar du?
    Trodde du var längre gången än jag... Jag är 11+5 idag...
  • Saftmedbulle
    Marsflickan80 skrev 2012-02-10 10:39:53 följande:
    Gris: men... har jag missat det? Grattis till Gravid  Ang. boobisarna så känner jag inte av de heller så jättemycket. Vissa dagar är det mer men andra är det nästan ingenting, bara om jag/maken petar på de. I början klämde jag flera gånger om dagen för att känna om de fortfarande känns; nu är det mest maken som klämmer (och då skriker jag)
    Jaaa, alltså... jag känner mig lite dum, men jag hade faktiskt inte heller någon aning...

Gris: Hur som helst... Grattis!
  • Saftmedbulle
    Jezzi80 skrev 2012-02-10 17:14:21 följande:
    (skriver från mobilen)
    Bim blir några dar senare. den 12/2 istället. tyvärr känns det som tanten kommer komma. mensvärkkänningar och pms
    Kram
    Hoppas hon inte kommer...
  • Saftmedbulle
    Gris78 skrev 2012-02-10 19:27:38 följande:
    Marsflickan80 o Saftis - hahaha lol tack tack!! Jag har inte annonserat mitt plus direkt så det är lugnt. Än mindre lagt upp mig på listan.

Saftis jag ligger lite efter dig helt klart, längtar tills jag kommer till den lite säkrare sidan. Går in i v 10 nu i helgen så det tar sig.

M-flickan80- trevligt att du verkar ha samma bröst upplevelse som jag, det lugnar... man undrar ibland. Vart i grav världen e du?
    Ha, ha... nä, så hur ska vi då ha koll på dig ;)

Kul i alla fall att du plussat! Jag når den "magiska" gränsen imorgon och det ska bli SÅ skönt... sen ska vi outa oss om ca två veckor för familjen...
  • Saftmedbulle
    DubbelAA skrev 2012-02-11 10:02:20 följande:
    Tänkte bara önska trevlig helg till bästa brudarna!! Kram
    Tack! Jag passar på att önska det samma!

Min man ska bjuda ut mig på alla-hjärtans-dejt ikväll...blir spännande att se vad han hittat på :)
  • Saftmedbulle
    DubbelAA skrev 2012-02-11 18:06:14 följande:
    Tack själv! Vad roligt med en dejt! du får berätta allt sen kram
    Det blev tre-rätters på en fransk restaurang...
  • Saftmedbulle
    L Maria skrev 2012-02-11 22:08:37 följande:
    Mumwannabe och DubbelAA - håller tummarna för att ruvning och insemination gör att ni snart har ett plus vardera!!

Ego - blir med största sannolikhet inget här den här månaden - fick ju bv, vilket innebär att miljön är för sur för spermierna och jag har testat ett negativt idag (testoman ju...Skäms). Däremot är jag försiktigt hoppfull angående en annan sak - jag mailade Dr LM, en läkare vid Helsingborgs lasarett som håller på med en studie kring innohep. Berättade att vi fått tre tidiga missfall och frågade om han gjorde utredningar; han hänvisade till gynmott och att vi skulle få en utredning där, om den inte visade på något fel så skulle vi höra av oss till honom vid nästa plus, så tar han sig an oss och ev. blir vi då med i hans studie! Han menade att det görs något enstaka besök i den utredningen - blodprover och en ultraljudskoll på livmodern. Märkligt att man inte kan få det i Lund...för jag antar att man kollar de flesta nödvändiga sakerna även där, då LM vill att man ska ha "oförklarliga" mf. I vilket fall som helst kändes det här som ett steg framåt - jag vågar inte ropa hej än, då de fortfarande kan säga nej på gynmott, men jag hoppas att det väger lite tungt att LM inte ens frågat om tidpunkten för mf:en, utan menar på att är det tre stycken så är det utredning.
    Spännande med utredning! Hoppas ni snart får vara med i studien!
  • Saftmedbulle

Ljög en förälder rakt upp i ansiktet idag... Hade utvecklingssamtal  i skolan och mamman frågar om jag är gravid. Nej, svarade jag. Är du säker? kontrar hon. Vaddå, tycker du jag är tjock eller (det där funkar alltid för att markera att någon gått över gränsen)? Nä, alltså... vill ju inte förlora en fröken bara... Shit! Det syns alltså mer än jag tror och jag som inte tänkt komma ut för rektorn än på några veckor...

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet