Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

{#emotions_dlg.flower} BIM - Vi över 30 som längtar {#emotions_dlg.flower}

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS

Februari
    6 - hoppas på plus, insemination 23/1 

Mars
    1- Aruba - (försök 7)
    8-9 - Anwen (försökt sen juli 2010, ÄL 23-24 feb)
    9 ca - Tedax (försök 12, MF på försök 1 och 8)
    9 - Jezzi80 (försök nr 15) ÄL ca 24/2)
    15 - MariaF79 äl ca 2 mars (försök nr 17, mf i jan, maj och dec -11, utredning påbörjas Q1 -12)
    22- DubbelAA äl ca 10 mars (försök 19?)
    23 - Kaprifolen1979
    (ÄL ca 9 mar, försök nr 12, fjärde m Pergo)
    25 - Kristin10 (försök 7)

IVF
    Smiley,
    börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009)
    Mumwannabe79, Start korta metoden 18/1. Äggplock 30/1. Fick ett femdagars embryo 4/2, tre st till frysen. Testdag 17/2, negativt. (försökt sedan juli -10)
    Jojjo7 - USÖ Örebro. ICSI nr 1, november 2011, plus men MF dec 2011. ICSI nr 2, sprutstart 24/2 2012. Sprutor: Puregon, Orgalutran och Ovitrelle. (Försökt sen nov -10)

Gravid GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid

2012
    PeLeKo: BF 9 jan
    (6e försöket)
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Zalia: 17 februari
    (9:e försöket)
    Irmelie: BF 18 feb
    (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren)
    Fröken Ellen: BF 26 februari
    (13:e försöket, 2:a med Pergo)
    Marja 78: BF 16 mars
    (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    Nemi76: BF 8 april
    (Försök nr 2 med Pergotime)
    MissOlsson: BF 8 april
    (Försök nr 1, första barnet)
    Annelie77: BF 15 maj
    (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök
    Polarlantis: BF 21 juni (försök 8, MA på nr 4)
    Råttentottan: BF 30 juli
    (försök nr 15,1:a efter mf)
    Saftochbulle BF 25 aug (försök nr 15, 3 mf tidigare)
    Marsflickan BF 1 sep (försök nr 5, MA på 2:a)
    NICU BF 22 sep (försök nr 15, 2 MF tidigare)
  • Jojjo77
    Tedax skrev 2012-02-29 18:50:42 följande:
    Bra att det gick bra! Glad
    Japp! Två timmar kvar till nästa omgång. Bävar för dem varje kväll. Ska bli skönt när min man kommer hem på fredag, då får han ta över stickandet

Tedax - Jätteskönt att ni är på g!!!

Kristin -  Fy för kärringen!!!
  • Jojjo77
    Pingla - Men vilken, berättelse! Hahaha!!! Hur gick det sen då!!! Vill ju veta allt Grattis till sprutorna.
    Kattflickan skrev 2012-02-29 22:22:18 följande:
    Pingla: vet du hur långt efter blodprovet som man brukar göra vul?
    På USÖ tar man inte blodprov, utan bara VUL. Under min första IVF-sväng, så var det VUL efter bara ca 4 dagar och sen ett till, innan ÄP bestämdes. Nu, på mitt andra försök, så ska jag på VUL först imorgon och det är det ju en vecka sen, exakt, som jag började med sprutorna. Tror blodprov och/eller VUL bestäms lite beroende på individ, vilka sprutor man tar och om felet ligger hos kvinnan eller ej.

Kattflickan - Skönt att du börjar blir kryare. KLart att hormonerna påverkar det allmänna humöret. Jag känner mig off, liksom likgiltig till det mesta och lite huvudvärk. Men jag mår bättre än sist och har ju jobbat hela veckan, det gjorde jag inte sist.

DubbelAA - Usch vad jobbigt med migränen. Kul med trisslotterna!

EGO: Svullen som en gris, så kanske ska byta nick...
  • Jojjo77

Pingla - Åååå vad härligt! Blir alldeles rörd och ögonen fylls av tårar, tänk på alla hormoner många av oss här är fulla av Vilket underbart frieri! GRATTIS!

• Jojjo77

Lavinia - Vad skönt att ändå vara på väg och att få hjälp. Håller alla tummar för er! Kattflickan - Skönt att du mår bättre. Förra ivf:en hade jag hemsk huvudvärk och yr, inte hungrig, men inte illamående. EGO - Vul idag 11 fina stora ägg och fin livmoder m tjock slemhinna fler ägg på tillväxt. Ska minska min dos ngt under helgen, så jag inte blir överstimulerad. Får jag ont i magen och börjar känna mig illamående så ska dosen minskas ännu mer. Äggplock blir på ons morgon. Skönt att det snart är över.

• Jojjo77
    Pingla35 skrev 2012-03-04 19:15:30 följande:
    Tackar tackar! Det börjar sjunka in vad det är för något man har gjort! Var på 70-års fest i fredags och det var svärfar som fyllde. Frågan vi fundera på var om vi skulle sätta på oss ringarna eller inte. SKa vi göra en grej av det eller ska vi se om någon ser? Vi hade ringarna på men sa inget. Ingen såg förrän vi satt till bords och åt maten.
    Likadant på lördagen med far och svärmor ingen såg förrän vi sa något. och idag när vi träffade resten på fika.
    Kul att smyga lite och överraska!
    I morgon blir det till att bestämma sig och beställa ringarna. Har haft på oss "fuskringarna" och jag kommer nog välja en något smalare ring för att få på mig alliansring så småningomTungan ute

Jojjo: Det låter bra med så många ägg! Toppen! Låter bra inför plocket.

Kattflickan: Lycka till inför imorgon med VUL, spännande!

DubbelAA: Jag förstår vad menar med den där känslan att var omsprungen och det svåra med att visa genuin glädje. Man ÄR glad för deras skull men det går INTE att glömma Och/eller gömma sina egna känslor vad gäller orättvisan att det inte blir min/vår tur.

EGO-igen: i morgon blodprov för att se om sprutdosen är korrekt. Nehej, dags att ta den igenRynkar på näsan!
    Härligt! Låter som en film, hela grejen, från början till slut Lycka till på blodprovet.
    DubbelAA skrev 2012-03-02 20:20:18 följande:
    Lavinia: Vad skönt ändå att ha fått veta vad som är fel även om jag förstår att det är jobbigt! Men nu får ni ju iaf hjälp! Lycka till nu!!

Ego: Igår berättade sambon att en av hans kompisar väntar barn i augusti. Jag blev jätteledsen när jag hörde det! Glad förstås för deras skull men eftersom min sambo är yngre än mig o nästan alla hans kompisar har ännu yngre flickvänner har det varit så skönt att ingen i det gänget börjat skaffa barn än. Men nu är det alltså dags o det känns som att en jobbig tid väntar för jag gissar att fler snart kommer skaffa barnGråter Känns som att bara fler o fler springer förbi oss o jag känner mig sämre o sämre för varje dag som går! Som att jag inte är en tillräckligt bra människa! Det enda positiva var att sambon berättade att han också blev ledsen när han fick höra om kompisens graviditet. Skönt att vi är på samma våglängd fast synd att han börjar bli lika stressad som jag!
    O idag på jobbet fick jag hålla en liten 2 veckors gammal bebis. Så söt o så himla liten! Då blev jag ännu mer ledsen o kände att det kommer aldrig bli vår tur!
    Usch, ja sånt är tufft. De där känslorna man får, man vet inte riktigt hur man ska hantera dem... men du får trösta dig med att att du inte är ensam om att ha dem. Snart är det er tur vännen!!! Kram

EGO: Tack för alla pepp kring äggen! Hoppas det blir bra. Idag är dock ingen bra dag, lite huvudvärk, det har jag i och för sig haft i en vecka... men lätt illamående och öm i magen. Får nog komma in idag på extra vul, då illamående och ont i magen är tecken på överstimulering... Ja,ja, vem sa att det skulle vara lätt...
  • Jojjo77
    DubbelAA skrev 2012-03-05 18:42:36 följande:
    Millan: Hoppas det gick bra idag på VUL!!

Jojjo: Hoppas inte det är så att du är överstimulerad! Verkar inte vara någon vidare kul upplevelse. Förstår att det är jobbigt nu med allt men på onsdag är det ju iaf slut med sprutandet! Stor kram!!
    Ingen överstimulering. Var inne och lämnade blodprov, allt såg bra ut, men mår fortfarande skit. Men det blir ÄP som bestämt på ons, skönt. Sista sprutan ikväll, wiiihaaa!!!
  • Jojjo77

Kattflickan - Förstår hur du tänker, men, det räcker ju m ett ägg. Du hinner säkert få fler innan fre. Vad spännande det är nu, m många plock på H! Min mage spänner som bara den. Även om allt såg bra ut idag, så hoppas jag att det inte leder till överstimulering... Den kommer ju först efter plocket och usch för att drabbas av det. Det är mkt man går och är nervös för nu...

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet