Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Isadora: Varmt välkommen!

• Saftmedbulle
    Jojjo77 skrev 2012-02-24 23:02:35 följande:
    Jag klarade av att ta sprutan själv! Aaahhh! Så duktig jag kände mig! Darrade på handen, men min bästa vän peppade mig vid sidan av och jag tryckte in den. Gick bra, men, nej, föredrar att mannen gör det. Men, nu vet jag att jag KAN Galet att bli lycklig över sånt. Det är IVF-humor! Millan - Kul att vi samkör Lycka till imorgon. Tack alla rara för snälla och peppande kommentarer! Kram!
    Good girl och good luck!
  • Saftmedbulle

EGO: Har börjat må rejält illa igen... även om det är ett gott tecken, förmodligen, är det ruskigt opraktiskt när man ska sitta och rätta nationella prov...
    Åker till mina föräldrar i Skåne över en del av sportlovet och då ska vi "komma ut ur garderoben"... ska bli skönt att ha gjort ett VUL innan dess (två dagar kvar!) så man vet om man faktiskt har något att berätta (har ju blivit snuvad på det tre gånger tidigare...).

• Saftmedbulle
    Tedax skrev 2012-02-25 15:56:35 följande:
    Ja, jag använder ff. Denna månaden varierar temperaturen väldigt mycket dock, kanske pga Levaxinet? Så jag vet inte riktigt hur man ska kunna mäta en temperaturhöjning. Men vill gärna låta ff bekräfta ÄL innan jag börjar med progesteronkrämen.

Hoppas du har en härlig spa-helg! {#emotions_dlg.flower} 

Ego: Fick fullt utslag på ÄL-testet igår och vi lyckades få till det trots allt!!! Skrattande Idag fick jag dessutom en riktigt härlig äggviteflytning = "slumklump" (kanske lite för mycket info... Flört), men jag har bara haft dem när jag blivit gravid. Hoppas bara inte att vi var för sent ute, tror inte det för tempen gick ner imorse istället för upp. Så nu känns det mycket bättre igen! Glad

Humöret åker verkligen upp och ner, tur att ni finns att ventilera med, både när det går bra och dåligt! Hjärta Tack och ha en härlig helg i solen!
    Ha det så trevligt i Stockholm ;)
  • Saftmedbulle
    Mumwannabe79 skrev 2012-02-25 19:38:16 följande:
    Denna vecka har jag mått skit psykiskt, började till och med att gråta på jobbet igår. Idag fick jag lova att gå hem från jobbet pga migrän. Känner mig helt slut i kropp och själ. Barnlösheten, IVF:en, ont av endometriosen och stressigt på jobbet har tagit ut sin rätt nu. Rynkar på näsan
    Pepp och styrkekram! Förstår att det känns tungt...
  • Saftmedbulle
    Kattflickan skrev 2012-02-26 14:52:00 följande:
    Jäkla skit! Jag tror att jag fått influensan, har feber och hostar. Har dock inte ont i halsen eller är snuvig än. Tog min första menopurspruta igår, vet någon om förkylning/flunsan kan påverka ivf-resultatet?

Jättemärkligt, för jag började hosta sent igår kväll, utan förklaring. Först idag på eftermiddagen kom febern och ont i kroppen.

Jag har inte haft influensa eller feber på säkert 10 år, varför ska jag få det nu för!!!

Millan 
    Usch! Krya på dig!
  • Saftmedbulle
    Tedax skrev 2012-02-26 18:12:37 följande:
    Millan: Jobbigt med influensa! Det verkar vara många som åker på den just nu... Rynkar på näsan Hoppas att du kryar på dig snart! {#emotions_dlg.flower}

Jojjo: Tror att det kommer att gå jättebra med sprutorna!  

Saftis: Var det imorgon ni skulle på VUL? Du har min tumme! Glad 

Ego: Underbart väder i helgen, har börjat få vårkänslor... Solig Det sticker redan upp små blad som ska bli krokusar, snödroppar och tulpaner i rabatterna. Och idag sådde vi frön (parikor, tomater och chili) att ha på altanen i sommar. Vi hade det förra sommaren också, väldigt mysigt att äta egenskördade grönsaker, dessutom doftar det underbart om solvarma tomater... Glad 
    Tack för tumme!
    Japp imorgon blir det VUL och i övermorgon inskrivning på MVC (om allt ser bra ut).
    Har kommit på att jag nog måste komma ut ur garderoben (som gravid) på jobbet efter sportlovet, för nu syns det ganska mycket (" t  o m när du har jackan på dig" påstod min man idag... hjälp!).
    Har oxå fått vårkänslor! Vi var ute i solen hela dagen idag och det var underbart! Brukar oxå odla lite, på balkongen, hemskt mysigt, tycker jag.
  • Saftmedbulle
    Pingla35 skrev 2012-02-26 23:39:18 följande:
    Hej tjejer!
    Då har man varit frånvarande ett tag igen. Kikar in ibland men kommenterar sällan som ni kanske märker. Inte för att inte bryr mig för det gör jag. Har ju vart här ganska länge i tråden och det går ju upp och ned i allt. Har överhuvudtaget tappat  det här med att vara aktiv på datorn.

Fick frågan för någon minut sedan av sambon vad jag kikade på just nu i datorn och sa att jag var här. Har det hänt något i tråden? frågar han. Jaa, massor.svarar jag. Nya tjejer som kommit, några som har hoppat vidare till gravidtråden och så är vi en handfull som sitter i samma sits som oss, ivf. Oj då, är det fler som är där vi är? 
    Vet inte riktigt hur jag ska tolka den kommentaren/frågan men det är trots allt skönt tror jag att se/höra att vi inte är helt onormala. Det finns fler som kämpat och nu ska/reser samma resa som vi.
    Ska ta första sprutan på onsdag och är lite orolig för hur det ska gå. Läser med skräck blandad förtjusning hur det går för er.
    Millan: tror inte att en förkylning kan skada, men skulle nog fråga ändå för att få bort alla tankespöken.SpökeFlört Krya på dig!
    Jojjo: Hoppas det gick bra med sprutan ikväll! Försöker tänka lite som du, en dag i taget.

Tedax: kan inte mer än hålla med att det spritter lite i kroppen och det känns att våren är på väg. En alldeles soligt underbar dag.

Lycka till saftis imorgon! 

Förresten har en liten undran: Funderar på att utnyttja denna onsdag... Skottår. Irländsk tradition....
    Just det fria till sambon. VAd tror ni om den idén? Eller ska man vänta?
    Vi har ju pratat om det. Visserligen på ett mindre romantiskt vis. Får vi barn vill vi båda att barnet ska ha vårt efternamn. Och nu heter vi ju olika. Så då sa jag antingen så får du gifta dig med mig och jag får ta ditt efternamn eller också får barnet heta som jag. It´s a deal fick jag till svar. Hur tolkar jag det?
    Tack för pepp, tjejer!

Alltså... det där med romantik tycker jag är ganska överskattat (jag är praktiker)... Hmm, ja, vad var egentligen dealen, inte helt tydligt... Jag tror absolut att du kan fria till din sambo, om du tycker att det börjar bli dax att bli en ärbar kvinna ;) Det ÄR onekligen praktiskt att vara gift när man "skaffar" barn (rent lagligt) - jag ville inte fundera på barn förrän vi gift oss, men det är jag det... Låter spännande med frieri hur som helst! Lycka till!

EGO: Helt uppspelt och speedad inför VUL:et imorgon (ser på klockan att det visst är idag...) och kan inte sova. Tur att man har sportlov :) Ska först till frissan på förmiddagen och VUL:et är på eftermiddagen. OM det går väl ska jag maila rektorn och be om ett möte med honom nästa vecka, för då är det nog dax att lägga korten på bordet.
  • Saftmedbulle

P.S Jag VET att mina föräldrar gifte sig av den enkla anledningen att alla skulle heta samma i familjen (ja, så där ser du var jag ärvt min romantiska läggning, ha, ha...) och de firade 40-årig bröllopsdag förra året, så...

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet