Vi över 30 som längtar efter första barnet

Förstår att det känns jobbigt med väntan men jag tror det kommer gå bra! Stor kram
Vilka underbara nyheter att ni får köra IVF på en gång
Tedax - Tack!!!
Grattis dubbelA! Skönt att ni får gå vidare till Ivf och att ni slipper långa protokollet. Även om jag inte mått dåligt av sprayen så tar det tid. Om 1,5 h ska jag ta ägglossningssprutan, sista sprutan. Fast jag känner mig inte så spänd längre, jag har egentligen redan gett upp och börjat fundera över vad vi gör härnäst. Funderar på om det bästa vore äggdonation. Alternativet är att försöka själva med risken att barnet har Ds.
Anledningen till min pessimism är att jag vet hur viktigt det är vid PGD att få ut många ägg för att ha en chans, helst över 10 ägg, men inte ens då är det säkert att nåt är friskt. Jag får nog som bäst ut 5 ägg.
Nej! Du får inte ge upp än!!! Det kommer att gå bra och som sagt, det är kvaliteten på äggen som räknas, inte kvantiteten!!! Håller alla tummar!!!!!!!!!
Millan - håller tummarna för dig också, med fem blåsor kanske det blir fyra ägg och statistiskt sett borde väl två av dem vara friska? Och jag tror att de blir fint befruktade eftersom ni lyckats själva förut!!

DubbelA - skönt att ha fått besked om IVF nu istället, det kommer att gå vägen för er!
Ego - har haft några sanslösa dagar på jobbet nu, körde hem 22.15 igår och 19.30 idag - och imorgon kommer det väl inte heller att vara i tid. Och så blir det packning på en kvart imorgon innan vi åker på fredag efter jobbet, puh! Men det ska bli skönt att komma iväg! Äl infann sig på dag 19, har fått fina höjningar igår och idag, så det är ingen tvekan! Men det innebär att mensen inte väntas förrän i slutet av semestern - blir en dryckeslös vecka...
Pingla - Lider med dig, det gör jag verkligen! Det är tufft att ta sprutor varenda dag, oavsett vem som sticker en. Jag var precis som du första IVF-omgången, men på något konstigt sätt blir allt det här onormala det som är normalt efter ett tag. Håller tummarna för att du snart är klar med det värsta och att ni snart får tiden för plock!!!
GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET