Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

DubbelAA skrev 2012-03-07 17:49:10 följande:
    Gud vad bra!! 13 ägg måste ju vara ett superbra resultat!! Hoppas nu att flera blir befruktade o att du inte blir överstimulerad! Men det är väl bara att dricka dina 2 liter även om det är jobbigtGlad
    Förstår att det känns jobbigt med väntan men jag tror det kommer gå bra! Stor kram
    Tack, ja, det är ett väldigt bra resultat. Fick utan problem i mig 2 liter. Känner mig mindre svullen om magen idag, så det är nog bra att få i sig vätska och kissa en hel del. Så, bara att fortsätta och hoppas att inte läkaren ringer med sorgebesked idag... Är så sjukt nervös!!!

Vilka underbara nyheter att ni får köra IVF på en gång Vad glad jag blir för er skull!!! Och vad skönt att du slipper den långa metoden, den tar ju lite längre tid. Nu hejar jag på er som en toka

Tedax - Tack!!!
    Kattflickan skrev 2012-03-07 18:36:47 följande:
    Grattis Jojjo! 13 ägg är jättebra! Ändrade ni protokollet på något sätt denna gång? Hoppas du slipper överstimulering.

Grattis dubbelA! Skönt att ni får gå vidare till Ivf och att ni slipper långa protokollet. Även om jag inte mått dåligt av sprayen så tar det tid. Om 1,5 h ska jag ta ägglossningssprutan, sista sprutan. Fast jag känner mig inte så spänd längre, jag har egentligen redan gett upp och börjat fundera över vad vi gör härnäst. Funderar på om det bästa vore äggdonation. Alternativet är att försöka själva med risken att barnet har Ds.

Anledningen till min pessimism är att jag vet hur viktigt det är vid PGD att få ut många ägg för att ha en chans, helst över 10 ägg, men inte ens då är det säkert att nåt är friskt. Jag får nog som bäst ut 5 ägg.
    Jag fick förhöjd dos Puregon de tvår första dagarna, men å andra sidan så drogs min dos ner från 150 till 100 Puregon de två sista dagarna, så totalt tog jag lika mycket hormoner vid det här tillfället som det första. Men de växte uppenbarligen till sig som f....n på slutet denna gång. Hade ju på VUL i fredags bara 11 fina ägg totalt och nu fick de ut 13! Är väl kanske tur att man inte vet hur kroppen arbetar...

Nej! Du får inte ge upp än!!! Det kommer att gå bra och som sagt, det är kvaliteten på äggen som räknas, inte kvantiteten!!! Håller alla tummar!!!!!!!!!
    Aruba skrev 2012-03-07 20:11:53 följande:
    13!! Du milde.Vad kul!! Grattis! Klart att det kommer att funka -pepp!
    Tack tack!
    L Maria skrev 2012-03-07 21:00:10 följande:
    Jojjo - grattis till dina 13, håller tummarna för minst ett guldägg!

Millan - håller tummarna för dig också, med fem blåsor kanske det blir fyra ägg och statistiskt sett borde väl två av dem vara friska? Och jag tror att de blir fint befruktade eftersom ni lyckats själva förut!! {#emotions_dlg.flower}Hjärta

DubbelA - skönt att ha fått besked om IVF nu istället, det kommer att gå vägen för er!

Ego - har haft några sanslösa dagar på jobbet nu, körde hem 22.15 igår och 19.30 idag - och imorgon kommer det väl inte heller att vara i tid. Och så blir det packning på en kvart imorgon innan vi åker på fredag efter jobbet, puh! Men det ska bli skönt att komma iväg! Äl infann sig på dag 19, har fått fina höjningar igår och idag, så det är ingen tvekan! Men det innebär att mensen inte väntas förrän i slutet av semestern - blir en dryckeslös vecka...
    Tack! Vad skönt att din ÄL kommit ! Ha det nu jätteskönt på ledigheten!!!

Pingla - Lider med dig, det gör jag verkligen! Det är tufft att ta sprutor varenda dag, oavsett vem som sticker en. Jag var precis som du första IVF-omgången, men på något konstigt sätt blir allt det här onormala det som är normalt efter ett tag. Håller tummarna för att du snart är klar med det värsta och att ni snart får tiden för plock!!!
  • Jojjo77

Vet inte än, de har inte ringt, så ngt måste blivit befruktat. Vi får reda på antal imorgon. Här ringer de bara vid dåliga besked, så det borde bli ett tillbaka imorgon. Rapporterar när jag är hemma imorgon

• Jojjo77

Vi fick inget ägg som befruktades.... Vet inte var jag ska ta vägen, är helt förstörd....

• Jojjo77
    Kattflickan skrev 2012-03-09 11:54:16 följande:
    Jättehemskt Jojjo! Du som fick ut så många ägg! Har läkarna nån vettig förklaring? Ta hand om dig, jag förstår hur jobbigt det här är för dig.

För mig gick det inte så bra. Bara 4 ägg. Äggplocket gick bra, gjorde inre ont alls, däremot gick jag gallanfall av citadon. Har opererat bort gallan tidigare. Fick kramplösamde. Det gjorde jävligt ont.

Så mina chanser är rätt små. Sköterskan försökte låta positiv iallafall.
    Skönt att plocket var okej. Jobbigt med biverkningar av citodon... Kram

EGO: Har lugnat mig lite. Av 13 ägg var 9 mogna, två befruktades, men innehöll flera kärnor, dvs kromosomfel i båda äggen... Läkaren menade att det kan bli så. Det de tycker är märkligt är att vi får så få ägg befruktade, trots bra äggskörd. Man kan inte säga var felet ligger, spermien eller äggen, men när det blir såhär, så är det troligtvis äggen som inte är 100...

Känns bara så meningslöst och jävla orättvist. Här har man mått skit av sprutor, svullnat som en gris och får inte ens ett endaste litet embryo tillbaka. Vad är meningen med det här? Vad har vi gjort för fel i tidigare liv? Varför ska vi straffas? Varför kan man inte göra något för att påverka hela karusellen man är i? Man känner sig så maktlös, arg och ledsen. Helt tom. Vet inte hur jag ska klara av det här.

Vi tar paus nu. Vi får sätta igång snart igen om vi vill, det här försöket räknas inte som förbrukat. Men jag skiter i vilket. Är det värt allt det här? Tänk om ägget hade satts in och vi fått ett sjukt barn? Tänk om jag bär på kromosomfel? Vågar vi försöka igen? Nu orkar vi inte mer. Vi måste slicka våra sår. Mannen är arg, jättearg, på allt. Jag bara gråter. Nu ska vi boka resor till sommaren, njuta av livet, av varandra, familjen och vårt nya hus. Bort med allt fokus på barn. Det är som om någon högre makt försöker säga oss något. Det är tydligen inte meningen. Är inte troende, men något högre väsen verkar inte tycka att barn är något vi ska ha. Väljer att lyssna på det, för stunden. Hur många gånger ska man orka bryta ihop och komma igen? Jag vet inte. Jag orkar inte mer...
  • Jojjo77
    Mumwannabe79 skrev 2012-03-09 15:58:20 följande:
    Om de inte kan säga vad som är fel så kan det väl också vara så att spermierna behöver hjälp in i äggen (ICSI). Jag har svårt att tro att det är fel på alla dina ägg.

Förstår att allt känns meningslöst. Ta hand om er! 
    Det ICSI vi gjort, båda gångerna... Finns inget mer de kan hjälpa oss med...
  • Jojjo77

Tack alla. Nej spermierna är bra, de är kollade redan... det är bra kvalité på dem, men få.

• Jojjo77

Tack alla underbara ni för fina ord! Jag håller tummarna för att det går bra för er som är inne i plocksvängen och för er andra som kämpar på, på andra sätt!

Det känns lite bättre idag. På något konstigt sätt är det skönt att vi fattat beslut att vi ska vänta och att vi tar det lite som det kommer. Känns som om orken till att leva, utan besatthet på barn, faktiskt finns. Nu ska vi fokusera pådet vi har i livet som är bra, och det är mcyket, och inte lägga all energi på det som vi inte har. Känns ju liksom inte så sunt

Ta hand om er, fantastiska starka kvinnor. Jag är glad att ni finns!!! 

KRAM!!! Hjärta

Ang akupunktur. Jag gick på det efter mitt missfall och innan denna ICSI-omgång och även om det inte giock bra för oss nu, så tror jag stenhårt på behandlingsmetoden. Man mår så bra och blir avslappnad och fylls av energi!

• Jojjo77
    DubbelAA - Krya på dig vännen!!!

Tedax - Grattis, ååå vad glad jag blir för din skull!!! Tänk positivt nu!!!

Anwen - Skittant! Stor kram!!!

Kattflickan- Tack för fina ord och tack för tipset, ska ha det i åtanke om vi kör igång igen i framtiden. Håller tummarna så de gör ont, för att det ska gå för er nu!!!

Aruba- Vad rar du är, blev tårögd av att läsa dina ord!!! Självklart ska du köra på med akupunktur, det skadar ju aldrig. Funderar på om jag ska återuppta min.

EGO: Blir melodifestivalen för mig ikväll. Uppkrupen i soffan med en fet godispåse och se på ytligheternas ytligheter. Skönt med lite distans till allt djupt och alla känslor man gått igenom nu...

Ha en skön kväll!!
  • Jojjo77
    {#emotions_dlg.flower} BIM - Vi över 30 som längtar {#emotions_dlg.flower}

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS

Februari
    6 - hoppas på plus, insemination 23/1 

Mars

9 ca - Tedax (försök 12, MF på försök 1 och 8)
    9 - Jezzi80 (försök nr 15) ÄL ca 24/2)
    15 - MariaF79 äl ca 2 mars (försök nr 17, mf i jan, maj och dec -11, utredning påbörjas Q1 -12)
    22- DubbelAA äl ca 10 mars (försök 19?)
    23 - Kaprifolen1979
    (ÄL ca 9 mar, försök nr 12, fjärde m Pergo)
    25 - Kristin10 (försök 7)

April
    3- Aruba - (försök 8)
    5 - Anwen (försökt sen juli 2010 utan ett endaste litet plus, inväntar spolning v. 11)

IVF
    Smiley,
    börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009)
    Mumwannabe79, Start korta metoden 18/1. Äggplock 30/1. Fick ett femdagars embryo 4/2, tre st till frysen. Testdag 17/2, negativt. (försökt sedan juli -10)
    Jojjo7 - USÖ Örebro. ICSI nr 1, november 2011, plus men MF dec 2011. ICSI nr 2, sprutstart 24/2 2012. Sprutor: Puregon, Orgalutran och Ovitrelle. (Försökt sen nov -10) 9/3 inga befruktade ägg, beh avbryts. Paus tillsvidare.

Gravid GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid

2012
    PeLeKo: BF 9 jan
    (6e försöket)
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Zalia: 17 februari
    (9:e försöket)
    Irmelie: BF 18 feb
    (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren)
    Fröken Ellen: BF 26 februari
    (13:e försöket, 2:a med Pergo)
    Marja 78: BF 16 mars
    (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    Nemi76: BF 8 april
    (Försök nr 2 med Pergotime)
    MissOlsson: BF 8 april
    (Försök nr 1, första barnet)
    Annelie77: BF 15 maj
    (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök
    Polarlantis: BF 21 juni (försök 8, MA på nr 4)
    Råttentottan: BF 30 juli
    (försök nr 15,1:a efter mf)
    Saftochbulle BF 25 aug (försök nr 15, 3 mf tidigare)
    Marsflickan BF 1 sep (försök nr 5, MA på 2:a)
    NICU BF 22 sep (försök nr 15, 2 MF tidigare)
  • Jojjo77

DubbelAA - Usch och fy och blä! Stor kram!

Saftis - Skön att vara ute ur garderoben

NICU - Såg väldigt obehagligt ut, ha de nu fortsatt äckligt trevligt

Tack alla för pepp och snälla ord, det värmer Hjärta

Liljekonvaljblomman - Välkommen!

EGO: På jobbet igen och det känns skönt. Mår faktikst oförskämt bra och i eftermiddag ska nytt träningskort inhandlas. Upp ur rännstenen ska jag! Blir det ingen bebis så ska jag f...n kunna visa mig i bikini utanför vassen i sommar För att inte glömma alla after work jag ska spring apå hela våren. Skam den som inte försöker njuta av det som finns att njuta av

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet