Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

VUL gick jättebra! Blev tillbakaflyttad en vecka, men det är tydligen inte så ovanligt. Är SÅ glad!

• Saftmedbulle
    Tedax skrev 2012-02-27 21:12:38 följande:
    Ego: Idag ringe gynekologen tillbaka efter vårt besök förra veckan. Mitt TSH-värde hade halverats (från 3,99 till 2,02) efter bara sex veckor med medicin. Känns som ett helt OK värde... Glad Dessutom kommer vi få en utredning redan nu! Jag blev så paff att jag glömde att fråga om det blir en missfallsutredning eller en vanlig fertilitetsutredning. Gynekologen pratade om fler blodprover, spermatest och spolning av äggledarna. Så skönt att inte behöva få ytterligare ett missfall innan vi blir utredda. Ska ringa till sköterskan på fertilitetsavdelningen imorgonen för få veta mer och boka tid. Känns som om saker helt plötsligt går åt rätt håll! {#emotions_dlg.flower}
    Vad skönt att det rör på sig!
  • Saftmedbulle
    Pingla35 skrev 2012-02-28 11:26:10 följande:
    TAck för ideér! 
    Ska ner snart och ska kika efter lite alternativ.
    tror att det blir en lunch om vi kan få till det tidsmässigt. Ska kolla upp den nya restaurangen i stan som även har lunchservering.
    Lite spänd! Let you know! 
    Lycka till! Vi hejjar på dig!

Tack för alla grattis, tjejer! Nu ska jag försöka tro på den här graviditeten och njuta av att tröttheten och illamåendet avtagit.
  • Saftmedbulle
    Jojjo77 skrev 2012-02-28 18:41:48 följande:
    EGO-gnäll-varning: Mår inte bra. Hormonerna eller på väg att bli sjuk. Ingen aning. Ska också klara av att ikväll ta Orgalutran-sprutan, OCKSÅ. Två sprutor ett gäng dagar framöver, blä, blä, blä. Jag fixar ju knappt EN
    Pepp, pepp! Du FIXAR det här! Stor kram!
  • Saftmedbulle
    Jojjo77 skrev 2012-03-06 09:59:06 följande:

EGO: Jag börjar bli galet nervös inför ÄP imorgon. Vet inte varför. Jag har ju gjort det en gång tidigare och jag tyckte att det var lugnt, själva plocket. Men nu, vet inte, men jag är nog rädd för att vi ska få sämre resultat än sist. Färre än 8 ägg, då börjar jag gråta och sen ska man gå ett dygn innan man vet om något blivit befruktat...

Är så panikslaget rädd för att inget tar sig den här gången, bara ett befruktat sist, så att man har gått igenom all förgäves. Orkar knappt med mig själv just nu. Kan ingen komma på hur man kan ta sig ur sin egen kropp och hjärna, bara för en stund???!!!!

Lycka till! Pepp!
  • Saftmedbulle
    Irmeline skrev 2012-03-07 12:16:38 följande:
    Hej tjejer, tänkte uppdatera med att jag fick en dotter i måndags kväll. :)

Lycka till med alla Ivf:er o liknande! Spännande med så mycket aktiviteter på g! Följer er hela tiden men skriver inte så mycket.
    Åh, vad bra! Stort grattis!
  • Saftmedbulle
    L Maria skrev 2012-03-08 20:04:03 följande:
    Oj, nu har vi både missfallsutredning den 19 mars i Hbg och sedan besök på RMC den 26 mars, för svar på proverna! Vi trodde att vi skulle få vänta till slutet av april, då hade det gått tre månader sen proverna till RMC, så det var positivt!
    Bra! Skönt!

DubbelA: Grattis till IVF:n!
  • Saftmedbulle
    Jojjo77 skrev 2012-03-09 10:59:56 följande:
    Vi fick inget ägg som befruktades.... Vet inte var jag ska ta vägen, är helt förstörd....
    Va? Inte ett enda? Hemskt tråkigt att höra... (peppar och kramar om...): Förstår om du är besviken.
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet