• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Jojjo77
    Daniela01 skrev 2010-11-02 15:38:59 följande:
    fan mensen kom :(
    Vad tråkigt Bättre lycka nästa gång!!!
  • Irmeline

Tråkigt Daniela!
    Nästa gång!!!

Själv fick jag nyss ut något stort i toaletten (ursäkta min rättframhet ni som är känsliga). Det sa plums vilket det inte brukar när man kissar. Hoppas det var det. 

Längtar tills jag är återställd och får försöka igen :) 

• Gris78

Daniela - trist men spännande var det helt klart! :) 

Irmelie-  jag hoppas med dig...

Själv fick jag en blödning imorse, jag tänkte mensen är här som klockverk 24 dagar på pricken. Har inte haft något mer sedan dess bara lite bruna flytningar... Undrar om man ska våga sig på att hoppas på en 28 dagar cykel denna gång? -  20, 24 och nu 28 dagar. Ingen mens värk att tala om heller lustigt nog. Har inte hänt mig förut!! :)

:)

Hur går det för er andra??

• Jojjo77
    Gris78 skrev 2010-11-02 17:36:05 följande:
    Daniela - trist men spännande var det helt klart! :) 

Irmelie-  jag hoppas med dig...

Själv fick jag en blödning imorse, jag tänkte mensen är här som klockverk 24 dagar på pricken. Har inte haft något mer sedan dess bara lite bruna flytningar... Undrar om man ska våga sig på att hoppas på en 28 dagar cykel denna gång? -  20, 24 och nu 28 dagar. Ingen mens värk att tala om heller lustigt nog. Har inte hänt mig förut!! :)

:)

Hur går det för er andra??
    Ja, det är ju inte lätt med ens cykel inte. Ibland är den som en klocka och ibland spelar den en rejäla spratt.

Jag ska börja med ägglossningsstickor på söndag, så får vi se om min ÄL är som jag tror eller inte. Nu ska vi tuta och köra för fullt Första gången som vi nu satsar på att det ska ta sig, spännande och nervöst på samma gång.
  • Gris78
    Jojjo77 skrev 2010-11-02 17:44:17 följande:
    Ja, det är ju inte lätt med ens cykel inte. Ibland är den som en klocka och ibland spelar den en rejäla spratt.

Jag ska börja med ägglossningsstickor på söndag, så får vi se om min ÄL är som jag tror eller inte. Nu ska vi tuta och köra för fullt Första gången som vi nu satsar på att det ska ta sig, spännande och nervöst på samma gång.
    Ja för fan Jojjo55, ÄL-stickorna är toppen!
    Effektivt sexande är otroligt sexigt *fniss* Tempandet känns som lite överkurs för mig del. 

Läste en tråd för augusti det en av BM:arna säger att blödningar förekommer även när man är gravid....Strör ett litet litet hopp men det måste stanna där, lika bäst att vara inställd på att mensen kommer vilken dag som helst. 

Hur lång cykel har du?? har jag kortast eller??

• Jojjo77
    Gris78 skrev 2010-11-02 17:54:37 följande:
    Ja för fan Jojjo55, ÄL-stickorna är toppen!
    Effektivt sexande är otroligt sexigt *fniss* Tempandet känns som lite överkurs för mig del. 

Läste en tråd för augusti det en av BM:arna säger att blödningar förekommer även när man är gravid....Strör ett litet litet hopp men det måste stanna där, lika bäst att vara inställd på att mensen kommer vilken dag som helst. 

Hur lång cykel har du?? har jag kortast eller??
    Ja, jag har förstått att de ska vara bra Hahaha, ja det låter det onekligen som att det är, vi får väl se om vi kan hålla oss för skratt när det ska sexas på beställning. Temp låter inte som min grej heller...

Har också läst att det kan förekomma småblödningar i början, håller tummarna för dig!!!

Min cykel varierar från 26-30 dagar, senaste månaderna har den legat på 26.
  • ifyouweremine
    Gris78 - Blödningar kan ju va lite allt möjligt. Antingen en liten mens-preview före den riktiga mensen, eller också är det mensen bara att den är mindre än vanligt (så hade jag första månaden efter spiraluttaget), eller också nidblödning! Vi kan ju hoppas på det sista.. Ska du ta nåt gravtest om inte blödningarna blir mer menslika?

Daniela01 - Ah den där jäkla tant röd.. hon borde skjutas!

Irmelie - Låter ju som det kan ha varit det ja, då är det förhoppningsvis bara att se framåt nu! Ska du in på nån ny kontroll sen eller för att se så allt är klart?

Inna - Hehe jag känner igen resonemanget att man tänker "jag ska ju ändå bli tjock snart", gör samma sak själv. :) Men egentligen är det nog bra att hålla sig lite i trim, ska tydligen vara lättare att bli gravid då.

Fortsatt molvärk och spända bröst för min del idag.. bim-5.. Vad kan det finnas mer för skäl till sån här molvärk egentligen, förutom en riktig power-mens på g alternativt graviditet.. Inflammation i livmodern? Värker gör det i alla fall...
  • mallanis

Daniela- Skit också jag som hoppades att det var din tur nu! =(

Irmelie- Va bra att det verkar komma ut nu!

Essalady- Verkar drygt på jobbet =( men din molverk verkar ju lovande!

Grisen- Bra med kort cykel då hinner du med fler chanser än de med lång cykel och slipper vänta så länge på BIM ;)

jojjo och gris - hahha jag tyckte också att tempandet verkade skit jobbigt och krångligt men nu är jag ju ett fan av tempmetoden =) 

Tredje gången gillt!?
  • Ansi30
    Daniela01 skrev 2010-11-02 15:38:59 följande:
    fan mensen kom :(
    Crap! Men snart är det dags för ÄL igen...  Njut av ngt extra gott vin eller liknande till helgen!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet