Pingla35 skrev 2010-11-03 08:15:14 följande:
Molvärk i tjejmagen, men inga ömma bröst. Varför det?? Har ju jämt förut varit öm några dagar innan mens. VAd är det som händer? Molvärken har tilltagit ju närmare BIM jag kommit, för att inte tala om illamåendet. Ingen större matlust, men blir bättre av att äta lite. Hoppas att det är något som går att förklara. Annars har jag kanske drabbats av stans skengraviditet.
Ni som plussade, hur kände ni er dagarna innan BIM?
Apropå det här med att träna och hålla igång så känner jag igen mig i det ni skriver. VArför ska jag hålla igång och flåsa nu när jag snart ändå ska bli fet? Men efter ett friskis pass igår där jag mötte en gammal klasskompis som fick barn i slutet av augusti orkade mer än mig, flög djävulen i mig. Hemligheten med henne är just att hon tränade ända in i det sista, naturligtvis anpassat, och jag tror att det är därför som hon lättare har kunnat komma igång så fort efter förlossning.
Så nu j-lar ska här tränas, man blir ju faktiskt lite piggare av det både fysiskt och mentalt.
Sådär hade jag innan jag plussade! Brukar alltid få ömma och stora tunga bröst tre dagar innan mens, men INTE den senaste gången. Däremot hade jag en skum känsla i bara bröstvårtorna, spände, drog och "ilade" lite i dem. Som om någon nöp och drog lite i dem. Tur att man har skrivit ner lite grann, för känner redan att jag har glömt massor även om det är mindre än en månad sen jag plussade...
Jag började träna ordentligt i början på sommaren och har faktiskt lyckats hålla igång det. Läste nånstans att det är de kilona man lägger på sig i början av graviditeten som är svårast att bli av med efteråt. Det är tydligen mest fett man lägger på sig då, senare är det mest barnet som växer och vattenmängden som ökar. Försöker tänka på det när jag absolut inte vill till gymmet.

Och har faktiskt inte gått upp alls ännu, snarare gått ner nästan...
Jag tror också på det där med att vara i så bra form som möjligt för både förlossningen och efteråt! Och jag tror att om kroppen mår bra så är det lättare att bli gravid, kan ju vara en morot att hålla igång träningen...?
Daniela01: Synd att den där förbannade kärringen alltid ska komma även om hon inte är bjuden! I en annan tråd jag är med i fick vi tips på hur man bygger en koja så hon inte slipper ut. Tror den var tagen ur en "Totte"-bok. Kanske jag skulle lägga in beskrivningen här också.