• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Saftmedbulle

P.S Blev förresten klar med första stickade babytröjan idag. Blev jättefin så nu ska jag ge mig i kast med nästa (jag VET att det är tantvarnening, men ok)!

• Daniela01

får lägga mitt nya datum i listan, då det inte blev ngn liten denna månaden :(

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM

Oktober
    ??--  Gris78 ÄL 19 okt (andra försöket)

November
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket, första barnet)
    7 -- essalady  ÄL 24 okt (3:e försöket, första barnet)
    8 -- emmafemma  ÄL ~ 24-26 okt (första försöket, första barnet)
    9 -- Sanna77  (2:a försöket, första barnet)
    10 -- Ansi30 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7. Första barnet)

~12 -- MariaF79  ÄL 29 okt (2:a försöket, första barnet)
    12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10, första barnet)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    12 -- Inna  ÄL 2 nov (4:e försöker, första barnet)
    12 - Fröken Ellen ÄL 29 okt

16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket, första barnet)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14, första barnet)
    16--Fru KM  ÄL ~2 nov (försök nr 2, första barnet)
    ??--Finlandssvenska ÄL 6 nov ( första försöket, första barnet)
    30 - Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET
    Mallanis: BF 5 juni 2011. 
    Saftochbulle: BF juni 2011.
    Ernlia03: BF 20 juni 2011.
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011
    Rosavit:  BF juli

• MD77
    Saftmedbulle skrev 2010-11-03 16:24:55 följande:
    ...

MD77: Hur går det för dig?
    Det går alldeles utmärkt, peppar, peppar!Glad Svullen om magen av allt progesteron men annars mår jag prima. Har jag tur så kommer det vara såhär men jag är bara i v.5 (4+4) och det är inte förrän närmare v.10 som man kan börja må lite värre. Men jag njuter än så länge. Nu ska jag bara försöka få till ett VUL i v.7 så jag får se den lille, om det nu bara är en därinneGlad Eftersom att jag fick hormoner så är risken/chansen 1 på 10 att det är två...
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • ifyouweremine

Fortfarande molvärk här.. Idag och igår har jag dessutom varit väldigt hungrig och framför allt törstig hela tiden.. Undrar om det kan va nån form av symtom..

• emmafemma

Hej tjejer!

Så himla roligt att det är så många som plussar i tråden. Vad avis jag blir! Samtidigt som jag glädjs, blir jag också helt stressad och tävlingsinriktadObestämd Är det jag som är konstig? Men det är smällar man får ta när man är medlem i ett forum och samtalar med ett gäng sköna tjejerGlad

Jag inväntar BIM, men tror att det är kört. Därför känner jag mig lite nere just nu. Jag har exakt samma känsla som innan mens. Visst kan det vara graviditetstecken likväl som PMS, men det känns mer som PMS. Maken är bortrest med jobbet fram till måndag och hejsan vad jag saknar honom. Speciellt nu när jag är nere. Jag messade precis honom om att jag misstänker att mensen är på väg och han blev ju givetvis besviken han med. Skönt att vara två om det i alla fall. 

Usch, vad jag tråkar! och usch vad det regnar ute!

• mallanis

Men oj så spännande! Massa som har olika symptom, frågan är nog inte OM någon plussar utan HUR många SÅ KUL!!!

Sanna och Irmelie- Intressant att höra att det finns dom som saknar pillren. Jag var ett gråtande instabilt vrak av p-pillren. De sista åren har jag prövat olika spiraler vill ha så lite hormoner som möjligt!

Emmafemma- Helt ok att tänka så där ;) man blir ju så klart glad men man vill ju vara där också. Snart är du det ;) för var månad man inte blir gravid ju närmare är man för att man statisktiskt sätt närmar sig sin graviditet ;)

MD77- Jösses så spännande du kanske har två juh!!!!  ;)

Bullen- Kul med stickandet, gosh är du redan klar med första tröjan!! Lycka till i morgon och ha så bra i skåne!!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Det kanske kan vara kul att se även hur länge plussarna har kämpat innan pluss? Lägger till mitt och hoppas fler fyller på ;) Men saknar gris 78 på listan, funderar du fortfarande på hur lång cykel du har?

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM

November

Mallanis:
    BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    MD77:  BF 9 juli 2011

Tredje gången gillt!?
  • MD77
    mallanis: Ja, det kan bli kul men också mycket jobbGlad Men hur det än blir så önskar jag bara att jag får ett, eller två, friska barn.

Då fyller jag också på...

BIM

November

Mallanis:
    BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • ifyouweremine

Bra initiativ Mallanis, jag tänkte faktiskt på det att det är rätt kul att se hur lång tid det tog att bli gravida för alla.

MD77 - Oj, är det så mycket som 1 på 10? Spännande! När jag var yngre tänkte jag att jag ville ha tvillingar, men nu när jag är äldre och klokare inser jag att det nog skulle bli sjukt mycket jobb, särskilt första tiden. Och så måste man ju ha dubbelt av allt, dvs dubbelt så dyrt. Men dubbel glädje också förhoppningsvis. :)

Pillerdiskussionen - Jag var rättså deppig och PMS:ig av p-pillren så jag saknar dem inte alls. Hormonspiralen var dock fantastisk.. ingen mens på fem år, inga som helst PMS-symtom, inget man behövde komma ihåg.. så det får bli det igen när bebisverkstan är färdig senare.

Man känner sig rätt konstig när man går och känner sig själv på brösten då och då, hehe. Jag försöker ju hålla lite koll på om de blir större och är spända, men tänk om någon ser en!! Haha..

Förresten, hur tidigt har ni tänkt ta gravidtest, ni som har symtom? Vänta tills efter bim eller? Hur gjorde ni som är gravida? Jag är lite i valet och kvalet.. har egentligen tänkt vänta till några dagar efter bim, men så ska jag ju på fest på lördag, vilket är bim-1.. och då vore det ju bra att veta om man kan unna sig nåt glas vin eller om det är toknyktert som ska gälla..

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet