• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Gris78

Tror att jag har fått  mens jag med, eller åtminstone är den på väg....:( :)
    Nästan ingen mensvärk eller annan sedvanlig menssymtom. Vilket är trevligt!

Mellanis - jag har bestämt mig för att jag har 24 dagar som det var nu sist.
    Så säg att min mens började idag så antar att jag borde ha ÄL kring den 21/22:a???

• L Maria

Tillhör också gänget som mådde bättre på p-piller - eller, i alla fall förra omgången jag slutade, nu har det nog inte varit så farligt... Jag hade gått på p-piller sen jag var 15 (hade sjukt mycket värk och blödde länge - 8-9 dagar), bytte för några år sedan till p-ring och när jag slutade med den - hade helt enkelt inte förnyat receptet i tid och tänkte att det kanske kunde vara bra för kroppen att pausa - fan vad kasst jag mådde! Första mensen hade jag mensvärken från helvetet, kunde inte stå upprätt på två dagar och knaprade värktabletter för glatta livet. Sen fick jag världen finn-utbrott... Hade rätt mycket problem med acne som yngre, speciellt på ryggen, och den sommaren när jag slutat kunde jag knappt gå i linne... Obestämd
    Det var bättre när jag slutade den här omgången, när jag tänker efter - lite mer finnar, men inte alls i samma klass som sist...

Har drömt, både natten till igår och natten till idag, att jag plussat... I natt var det så tydligt - jag var på "rätt dag", plussade alltså typ 9 dagar innan BIM och blev helt chockad. Hade bara gjort det "för skojs skull" när inte maken var hemma, så jag fick "lura" honom sen och göra ett nytt test och låtsas bli förvånad. Undrar om det kan vara sanndrömmar...?

Ang test - jag har ju tippat på att jag har BIM den 12 november = 14 dagar efter äl (som kom på dag 17), men den kan mycket väl komma tidigare, tror inte att det blir så långa cykler när jag tidigare haft 26-28 dagar. Så om den inte kommit på fredagen kommer vi att testa då - vi får nämligen vänner på besök från Göteborg den helgen och jag vill ju inte dricka vin på lördagen om det finns en bebbe där inne...

Är rädd att jag har lite inbillningssymptom - har känt av lite molvärk både igår och idag - och det är inte ens en vecka sen äl, har det blivit något befruktat har det väl inte ens fäst än...

Har ni sett så många vi är som har BIM den 12...? Kommer att vara en spännande helg nästa helg! Solig

• Gris78

Mellanis - jag menar nog att  ÄL borde vara runt den 13:e om vi ska titta på föregående tillfälle.  Testerna kommer att visa...

• mallanis

Gris 78- Ja har du en cykel på 24 (kort - grattis ;) ) och räknar med ÄL  ungefär 14 dagar tidigare så hamnar du på 13-14 nov (på en helg så praktiskt ;) ) fast jag säger det igen sexa inte för sent ;) hhahha

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Skriver igen då jag är inne och pillar igen i listan ;) Ni som är gravida skriv gärna in hur länge ni försökt innan ni fick plus!

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM

November
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket, första barnet)
    7 -- essalady  ÄL 24 okt (3:e försöket, första barnet)
    8 -- emmafemma  ÄL ~ 24-26 okt (första försöket, första barnet)
    9 -- Sanna77  (2:a försöket, första barnet)
    10 -- Ansi30 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7. Första barnet)

~12 -- MariaF79  ÄL 29 okt (2:a försöket, första barnet)
    12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10, första barnet)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    12 -- Inna  ÄL 2 nov (4:e försöker, första barnet)
    12 - Fröken Ellen ÄL 29 okt

16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket, första barnet)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14, första barnet)
    16--Fru KM  ÄL ~2 nov (försök nr 2, första barnet)
    ??--Finlandssvenska ÄL 6 nov ( första försöket, första barnet)
    27- Gris78¨ÄL 13-14 nov (försök nr 2? )
    30 - Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET

Mallanis:
    BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    Saftochbulle: BF juni 2011.
    Ernlia03: BF 20 juni 2011.
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF juli

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Gris78- Men va dumt nu lade jag till dig i listan MEN du hade väll inte fått mens ens.... Förlåt va jag strular =( du ska ju längst ner på listan ;) förhoppningsvis!

Näpp nu går jag och lägger mig innan jag snurrar till något mer ....

Tredje gången gillt!?
  • ernlia03
    Saftmedbulle skrev 2010-11-03 16:36:26 följande:
    P.S Blev förresten klar med första stickade babytröjan idag. Blev jättefin så nu ska jag ge mig i kast med nästa (jag VET att det är tantvarnening, men ok)!
    Ingen tantvarning alls! Jag virkar för det mesta, men stickar, syr och pysslar med lite allt möjligt. Har gett bort MYCKET babyrelaterat genom åren, undrar om min egen bebis kommer att få något hemgjort... Skomakarns barn, ni vet. Obestämd
    L Maria skrev 2010-11-03 20:40:53 följande:
    Har drömt, både natten till igår och natten till idag, att jag plussat... I natt var det så tydligt - jag var på "rätt dag", plussade alltså typ 9 dagar innan BIM och blev helt chockad. Hade bara gjort det "för skojs skull" när inte maken var hemma, så jag fick "lura" honom sen och göra ett nytt test och låtsas bli förvånad. Undrar om det kan vara sanndrömmar...?
    Nästan så drömde jag innan jag plussade. Jag var övertygad om att jag var gravid, men testet visade negativt, men jag sade ändå åt maken "hej, pappa" och han blev överlycklig. Jag var ju dock tvungen att säga åt honom som det var, att jag inte hade tagit nåt positivt test och han blev ledsen. Då tog jag ett nytt och det var positivt! Hoppas det är sanndrömmar för din del!

Ang pillerdiskussionen. Jag åt p-piller från att jag var 16 år utan problem. Men för ca fem år sen testade jag en ny sort och hamnade i depression, övertygad om att det var pillren som var den utlösande faktorn. Efter det klarar jag inte hormonbaserade preventivmedel, har testat p-ring och hormonspiral också, blir väldigt deppad av det så la av helt enkelt. Har kört på kondom istället och det är väl inte det roligaste, men bra mycket bättre än att må skit hela tiden.

Däremot mådde hyn och håret betydligt bättre med p-piller!

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM

November

27- Gris78¨ÄL 13-14 nov (försök nr 2? )
    30 - Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)

Mallanis:
    BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    Ernlia03: BF 20 juni 2011. (Tog sig på 6:e försöket)
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)

• Pingla35

Ser att det är jag som ligger högst upp på listan. Jaha, det är snart dags att kanske ta ett test för ännu har jag inga tydliga tecken av att Tant röd är på intåg. Inga ömma bröst men en molande värk i magen. Blir inte klok på det här. Har  kikat runt lite på vilka symtom man kan ha vid graviditet men jag försöker att inte tänka för mycket. Orkar inte bli besviken igen. 
    har inga test hemma ska kanske kosta på mig ett CB senare idag.

ang P-piller diskussionen så har jag själv använt p-piller sedan jag var 15  år och har bara haft något uppehåll under dessa år, liksom bara för att kolla att systemet fungerar ändå. Har aldrig känt av några bieffekter men tror att det blir spiral efter bebisverkstad och graviditet. Nu får jag väl heller inte ha de där hormonpillrena längre då min far haft flera blodproppar. De kollar ju historiken. Depression är inte kul, hamnade själv i en sådan för några år sedan men det berodde på andra saker.

Önskar jag tog mig tid till hantverksarbete. köpte korsstygn för många år sedan men det ligger fortfarande kvar i garderoben.

• ifyouweremine

Spännande Pingla77!! Jajamen först är det du och sen jag på tur. :) Sen har vi ju en person med bim nästan varje dag i en vecka framåt. Så åtminstone nåt plus ska vi väl lyckas skrapa fram, eller vad säger ni? Du får meddela hur det går sen Pingla77. Ska du testa imorgon bitti eller?

Jag funderar på att ta ett test också imorgon eftersom jag ska på fest på lördag, som sagt. Men jag vet inte.. igår kändes det väldigt troligt att jag är gravid, men idag känner jag mig inte alls särskilt gravid längre. Så jag tror nog det blir en blank sticka, samt en röd tant och vin i helgen trots allt..

• Jojjo77

Försöker igen att lägga till mig på listan, verkar som om jag trillar bort....

BIM

Oktober
    28 -- Daniela01  Äl 13 okt (oändligt massa försök)
    ??--  Gris78 ÄL 19 okt (andra försöket)

November

25-- Jojjo55 ÄL 11 nov (första försöket, första barnet)

Mallanis: BF 5 juni 2011. 
    Ernlia03: BF 20 juni 2011.
    MD77:  BF 9 juli 2011

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet