Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Glad påsk på er, godingar!

• Saftmedbulle

DubbelA: Klart du törs! Vi ska hålla tummarna för att allt går bra!

EGO: RUL på tisdag... nervöst...tänk om...nej...det får man inte tänka... Önskar er en glad påsk istället!

• Saftmedbulle
    acinna skrev 2012-04-07 11:47:21 följande:
    Safis: Håller tummarna för er! Hur långt har du gått nu?
    Tack! Är i v. 19 nu...
  • Saftmedbulle
    Pingla35 skrev 2012-04-07 15:08:20 följande:
    Hej Allihopa och en glad påsk till er!

Nyss hemkommen efter en vecka på Lanzarote. Sol och promenader, trevligt sällskap och bara vara. Inga klockor och inga mobiler. Sköööönt!

DubbelAA: Grattis! Vad glad jag blir för er skull!

Millan: Jag förstår att ni har börjat tänka i de banorna efter alla era turer och jag tycker att det låter bra. Låt höra vad El doctore har att säga och se vad en ÄD skulle ge er. kram.

Jojjo: Grattis till nya huset  och njut av det! Låt det andra få vila en stund! Lätt att säga men svårare att genomföra men det låter som att den inställningen ni har är sund för er. Önskar lycka till med all renovering här i påsk.

Saftis: Lycka till på tisdag!

Hoppas att jag kommit ihåg allt rätt nuObestämd ! Det var några inlägg att läsa ifatt!

EGO-
    Nu ska jag ut och röra på mig för första gången sedan sluttampen av vår första ivf, 4 veckor sedan. Svullna äggstockar (med förbud från läkare att hoppa och studsa som följd) och sedan en förkylning som inte vill ge med sig. Så nu ska jag låta spåret få visa vägen till en sundare vikt. Hör och häpna men efter en veckas all inclusive så har jag gått ner 1 1/2 kilo! Så nu har jag fått blodad tand.

Vi har tid på onsdag för att prata framtid. Undrar hur det ser ut så spåret ska nog kunna villa bort tankarna till annat.Solig  
    Tack! Åh... Lanzarote.... lät ju helt underbart (jodå, lite avis...) Lycka till på onsdag!
  • Saftmedbulle

Justerar mitt BF-datum på den nyrensade listan (bra Råttan!) efter ett lyckat RUL idag... Är SÅ glad!
    Pepp till alla er som kämpar!

{#emotions_dlg.flower} BIM - Vi över 30 som längtar {#emotions_dlg.flower}

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS 

April 
    23 - Kaprifolen (ÄL ca 9 apr, försök nr 13, femte m Pergo) 
    30 - Anwen (försökt sen juli 2010, hoppas på bättre tur nu efter spolning i mars) 

Maj
    2- Jezzi80 ÄL ca 18-19/4 (försök nr 17)
    3
    Aruba - (försök 9)
    5 - MariaF79 äl ca 23 april (försök nr 19, mf i jan, maj och dec -11, mars -12. Barnlöshetsutredning ua)

IVF 
    Smiley, 
    börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009) 
    Mumwannabe79, Start korta metoden 18/1. Äggplock 30/1. Fick ett femdagars embryo 4/2, tre st till frysen. Testdag 17/2, negativt. (försökt sedan juli -10) 
    Jojjo7 - USÖ Örebro. ICSI nr 1, november 2011, plus men MF dec 2011. ICSI nr 2, sprutstart 24/2 2012Sprutor: Puregon, Orgalutran och Ovitrelle. (Försökt sen nov -10) 9/3 inga befruktade ägg, beh avbryts. Paus tillsvidare. 

Gravid GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid 

2012 
    Nemi76: BF 8 april (Försök nr 2 med Pergotime) 
    MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet) 
    Annelie77: BF 15 maj 
    (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök 
    Polarlantis: BF 21 juni (försök 8, MA på nr 4) 
    Råttentottan: BF 30 juli 
    (försök nr 15,1:a efter mf)
    Marsflickan BF 1 sep (försök nr 5, MA på 2:a)
    Saftmedbulle BF 3 sep (försök nr 15, 3 mf tidigare)
    NICU BF 22 sep (försök nr 15, 2 MF tidigare)
    Tedax BF 16 nov (försök 12, MF på försök 1 och 8)
    DubbelAA: BF ca 28 nov (försök ca 19)
    Finlandssvenskan  BF 3 dec ( försök ca 19

• Saftmedbulle

Jojjo: Bra att de bryr sig på kliniken i alla fall (och som sagt - det brukar ju vara patienterna som får jaga...), inte alltid det är så.

• Saftmedbulle
    L Maria skrev 2012-04-12 12:22:45 följande:
    Jagad av fertilitetskliniken, ack ja! Skönt att du fick prata med den gulliga sköterskan sen.

Och Millan, bra att TSH höll sig i schack, vet du något om när ni får försöka nästa gång? Eller ni funderar på ÄD?

Ego - väntan på att mensen ska ta slut här och att Hbg ska höra av sig om proverna. Ångrar nu att jag inte bestämde något med dem, de sa bara "vi hör av oss när de är klara". Hade varit bättre att ha en telefontid eller ett besök inbokat... Chansar och ringer i eftermiddag tänkte jag...
    Fet tumme har du här! Lycka till med samtalet!
  • Saftmedbulle

Maria: Usch, vad jobbigt det låter... Är oxå tveksam till det där med att Trombyl inte skulle vara bra. Jag fick Trombyl utskrivet av min gynekolog och ja... det skulle tas från plus, så ägglossningen borde ju inte påverkas då.
    Vi har ju utretts och inga fel hittades och ja... gynekologen sa uppriktigt att hon inte vet om Trombylen hjälper eller inte, men att den åtminstone inte skadar.
    Förstår att du känner dig ledsen och besviken och jag vet inte riktigt vad jag ska skriva för att peppa dig. Jag sitter ju här gravid efter tre missfall, men jag antar att det inte är vad som uppmuntrar just nu. Det jag egentligen vill föra fram är att du inte ska ge upp, även om det är kämpigt och tufft. Skickar en styrkekram och varma tankar till dig!

• Saftmedbulle
    SmoochiePoo skrev 2012-04-16 16:35:44 följande:
    Hej tjejer, 

Har trots försök att inte smugit in här då och då och  följt era resor, grattis till er som fått era efterlängtade pluss och massa kramar till er starka tjejer som kämpar på. {#emotions_dlg.flower}

Jag hade ju som alla vet tänkt uppehåll nu, i tisdags förra veckan blev jag godkänd för operation och planerad operation den 8 maj!!! Kan ni förstå, jag skulle äntligen få hjälp med min övervikt och hade även blivit tillfreds med att inte kunna få barn förrens om ett år. Så händer det....det händer. Jag insåg i lördags att jag inte fått min mens än tror det var typ BIM +3 till min stora förvåning så ser jag detta (efter att tagit ett test för att locka fram tanten)

...jag är i chock och väldigt blandade känslor!! Har aldrig fått såna här starka tester så får hoppas det håller sig!
    Men självklart ligger tanken där kvar, jag vill vänta tills på lördag nästa vecka då det är det längsta jag gått förut vecka 5+3...man är förstörd efter alla missfall..

Jag vill hur som helst meddela att mirakel sker!

Massa kramar till er alla Hjärta 
    Grattis!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet