Vi över 30 som längtar efter första barnet
Glad påsk på er, godingar!
Glad påsk på er, godingar!
DubbelA: Klart du törs! Vi ska hålla tummarna för att allt går bra!
EGO: RUL på tisdag... nervöst...tänk om...nej...det får man inte tänka... Önskar er en glad påsk istället!
! Det var några inlägg att läsa ifatt!
Justerar mitt BF-datum på den nyrensade listan (bra Råttan!) efter ett lyckat RUL idag... Är SÅ glad!
Pepp till alla er som kämpar!
BIM - Vi över 30 som längtar 
BIM - BERÄKNAD ICKEMENS
April
23 - Kaprifolen (ÄL ca 9 apr, försök nr 13, femte m Pergo)
30 - Anwen (försökt sen juli 2010, hoppas på bättre tur nu efter spolning i mars)
Maj
2- Jezzi80 ÄL ca 18-19/4 (försök nr 17)
3- Aruba - (försök 9)
5 - MariaF79 äl ca 23 april (försök nr 19, mf i jan, maj och dec -11, mars -12. Barnlöshetsutredning ua)
IVF
Smiley, börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009)
Mumwannabe79, Start korta metoden 18/1. Äggplock 30/1. Fick ett femdagars embryo 4/2, tre st till frysen. Testdag 17/2, negativt. (försökt sedan juli -10)
Jojjo7 - USÖ Örebro. ICSI nr 1, november 2011, plus men MF dec 2011. ICSI nr 2, sprutstart 24/2 2012. Sprutor: Puregon, Orgalutran och Ovitrelle. (Försökt sen nov -10) 9/3 inga befruktade ägg, beh avbryts. Paus tillsvidare.
GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET
2012
Nemi76: BF 8 april (Försök nr 2 med Pergotime)
MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet)
Annelie77: BF 15 maj (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök
Polarlantis: BF 21 juni (försök 8, MA på nr 4)
Råttentottan: BF 30 juli (försök nr 15,1:a efter mf)
Marsflickan BF 1 sep (försök nr 5, MA på 2:a)
Saftmedbulle BF 3 sep (försök nr 15, 3 mf tidigare)
NICU BF 22 sep (försök nr 15, 2 MF tidigare)
Tedax BF 16 nov (försök 12, MF på försök 1 och 8)
DubbelAA: BF ca 28 nov (försök ca 19)
Finlandssvenskan BF 3 dec ( försök ca 19
Tack för alla grattis!
Jojjo: Bra att de bryr sig på kliniken i alla fall (och som sagt - det brukar ju vara patienterna som får jaga...), inte alltid det är så.
Maria: Usch, vad jobbigt det låter... Är oxå tveksam till det där med att Trombyl inte skulle vara bra. Jag fick Trombyl utskrivet av min gynekolog och ja... det skulle tas från plus, så ägglossningen borde ju inte påverkas då.
Vi har ju utretts och inga fel hittades och ja... gynekologen sa uppriktigt att hon inte vet om Trombylen hjälper eller inte, men att den åtminstone inte skadar.
Förstår att du känner dig ledsen och besviken och jag vet inte riktigt vad jag ska skriva för att peppa dig. Jag sitter ju här gravid efter tre missfall, men jag antar att det inte är vad som uppmuntrar just nu. Det jag egentligen vill föra fram är att du inte ska ge upp, även om det är kämpigt och tufft. Skickar en styrkekram och varma tankar till dig!