Vi över 30 som längtar efter första barnet

Millan: SÅ trist för er! Förstår att det känns tungt och eländigt för dig, men jag hoppas och tror att ni snart är på banan igen. Ta verkligen hand om dig och gråt så mkt det behövs.
Maria: Kram på dig, har tänkt på dig nu när du inte varit här på ett tag. Jobbigt om det känns som att du inte haft tid att bearbeta det. Och det är klart att ni som alla andra som går genom detta måste sörja, oavsett hur lång tid det gått. Hoppas du känner dig bättre snart och såklart att ÄL kommer snart igen.
Jodå pingla! Tror allt det kan bli nåt. Vi fick till det på sön, plus på ÄL-Stickan följande onsdagmorgon ( testa 2 ggr/ dag) och sen fick vi inte till det förrän lördagkväll, måste ju ha varit söndagssatsen då ju. De tre tidigare månaderna hade vi prickat ÄL enl mig utan att det bidde ngt... Så klart de kan leva länge :) Fick ni till det igår eller, när är ÄL beräknad?
Nu skulle jag vilja veta hur det egentligen ser ut. Alla tester säger att man ska testa som tidigast på BIM, men här verkar alla som plussat göra det tidigare än BIM. Finns det någon som testat negativt på och lite efter BIM men efter ett par dagar testat positivt och faktiskt varit gravida?
Jag antar att både jag och Fröken Ellen är nyfikna då vi är över tiden, testat negativt men fortfarande hoppas...
Grattis Marre, det är två streck där!!
Hoppas du snart också får plus Vintermamma...
Tycker också det har varit mkt tråkigheter på sistone, och det är helt ok att vara negativ och ledsen i tråden om livet är så, därför denna tråd finns ju!
Jag är lite orolig idag, hade en ganska riklig flytning i morse, rosa och blodblandad, har därför fått för mig att jag har lite ont i magen nu, är så skraj... !
Jättegrattis till dig Polarlantis, vad spännande!! Uppdatera oss vid nästa test också
!
Jättekram till er som fått mens, så jäkla trist det är...
Ansi30, precis som Irmelie sa så kan det ju vara denna lilla skillnad som faktiskt betyder ngt i denna cykel... Inte ge upp än!
Frk Svår: Jag har heller alrdig kännt ÄL, det försvårar ju för oss med kontrollbehov, men det går ändå, lita på din läkare i detta fall tycker jag :)
Kul för er som ska börja med kurer, hoppas på spännande resultat nu!
Polarlantis: man har tydligen sämre immunförsvar som gravid, just för att kroppen inte ska stöta bort inkräktaren (fostret), lärde jag mig i gravidtråden... Så ta det lugnt och håll dig ifrån allt och alla som kan tänkas vara smittsamma :)
Ceke: en sån sur start på dagen, grrr. Hoppas det löste sig med din kollega, men vad jobbigt att hon störde mitt i er myskväll...
Hade också lite skitmorgon, glömde mitt pendlarkort hemma och fick böta på tåget.... mutter... Har pendlat i snart 3 år och alltid visat mitt kort och stått ut med korta tågset, trängsel och försenade tåg, sen får jag böta när jag för en gångs skull har tabbat mig, fattar ju att alla måste visa färdbevis, men känner ju mig som en trogen kund med överseende från deras tabbar....
Håller tummar och tår för er här inne vars BIM närmar sig nu!!
Kaprifolen, månaderna efter mitt p-ringstopp var mina cykler 34-36 dagar, sista månaden (under kall och mörk januarimånad faktiskt) blev det 40 eller 41 dagar (och då plussade jag!) Hade även långa cykler innan p-piller start, då brukade de vara på 32-34 dagar, men då vart jag ung, eller yngre iaf :) Tror inte att det egenltigne är sämre chans om man har lite förlängd och oregelbunden cykel, annat än att det blir färre chanser såklart...
Vad spännande för er som ska starta med Pergo nu, hoppas alla som behöver får tag på det nu då!!!