Inlägg från: Daniela01 |Visa alla inlägg
  • Daniela01

Vi över 30 som längtar efter första barnet

frifantasi skrev 2011-02-06 17:31:24 följande:
    Ok, jag har testat nu och det verkar vara ett plus!!! (teststrecket på RFSUs testatidigttest är ljusrosa m eftermiddagsurin, det är väl plus?) Är fortfarande chockad och känner mig alldeles darrig! Var så säker på att mens var mens liksom o att vi inte prickade äl, men blev riktigt hoppfull efter era kommentarer om att mens kan starta men liksom komma av sig... Vi har varit på släktkalas ute på landet med övernattning i helgen o varken haft tillgång till test samt att vi ville testa hemma i lugn o ro. Hittade inte ngt gravtest förrän i 4e affären på väg hem så nog har vi varit nervösa det senaste dygnet :) Vi har bestämt att vi ska försöka vänta att berätta, så det känns skönt att få dela m er :) Dock droppar det fortf lite bruna flytningar, hoppas det avstannar helt..
    GRATTIS till graviditeten
  • Daniela01

maria 79: fan vad tråkigt Gråter kramar till er och ta hand om er Hjärta

• Daniela01

Millan: Vecko indikatorn har visat lite knepigt även för mina vänner som har använt den, och allt har sen gått hur bra som hellst!

• Daniela01

Ceke: jag läste i en tråd att spottings innan mens, KAN tyda på progesteronbrist.

• Daniela01
    ceke skrev 2011-03-02 09:31:57 följande:
    Jaaa.. det var ju det  både jag själv och läkarna trodde tidigare, men tillskottet av progestron gjorde det ju bara värre och tydligen funkar det så här långt denna cykel utan tillskott.. så jag tippar på att det är nåt annat som ligger bakom för min del. Men.. nu hoppas jag ju att spottingsdjävlarna har visat sig för sista gången
    aj då. Jag läste det bara i ett forum och så kom jag att tänka på dig. Det är lurigt med spottings när man inte riktigt vet varför.
  • Daniela01

min mamma hade svårt att få min stora syster, med 2tidiga mf och ett sent mf (v.20). Sedan så fick de kämpa i 8 år innan jag kom. Efter mig försökte de igen men fick mf.

Man får inte ge upp! Glad

• Daniela01
    Jezzi80 skrev 2011-03-05 21:54:29 följande:
    Släkten... Hmm, ja där ser det ut såhär:

Farmor fick 3 pojkar. Ingen aning om hur lätt eller svårt det va
    Mormor fick 5 pojkar och en flicka.
    Mamma är trilling och har 2 trillingbröder. Läkaren trodde att det bara skulle va en, men en stor.. men det kom en kille.. en kille till... och så väntades moderkakan, men då kom mamma istället :) Skillnaden i trillingarnas utveckling när de föddes (prematura)var tydlig. Bröderna var större o mer utvecklade, och tydligen blev mormor gravid en gång till när hon redan var gravid med pojkarna.
    Mamma föddes alltså egentligen 3 månader för tidigt, medans hennes trillingbröder föddes 2 månader för tidigt.
    Huruvida jag ska tolka den händelsen arvs-mässigt har jag ingen aning om... Ska jag räkna trillingar eller tvillingar som jag kan få? Eller ska jag räkna att jag kanske blir gravid när jag redan är det?(fast det tror jag ju knappast)

Iallafall... mamma fick 5 barn varav 4 i rask följd. 5 barn födda -75, -80(jag), -81, -83 och -84
    Spiral o p-piller till trots hos flera!
    Vad jag vet så blev det 1 MF omkring.. -95 tror jag. I samband med ett stort myom.

Lillasyster blev med barn i tonåren. Typ sådär direkt.

Ska bli intressant o se hur detta går! Hehe
    tänk ändå vad häftigt att bli gravid när man är gravid. Jag har sett det på Dr Phil show, om en som blev gravid när hon var gravid. Helt fantastiskt!!
  • Daniela01
    frifantasi skrev 2011-03-08 11:13:36 följande:
    Grattis Marre, det är två streck där!!
    Hoppas du snart också får plus Vintermamma...

Tycker också det har varit mkt tråkigheter på sistone, och det är helt ok att vara negativ och ledsen i tråden om livet är så, därför denna tråd finns ju!

Jag är lite orolig idag, hade en ganska riklig flytning i morse, rosa och blodblandad, har därför fått för mig att jag har lite ont i magen nu, är så skraj... !
    om du har möjlighet så åk in till gynaktuen, förhoppningsvis så är det absolut ingen fara, men det är bra för att lugna nerverna!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet