• Anwen

Vi över 30 som längtar efter första barnet

EGO: Här händer inte så mkt just nu, väntar på BIM om drygt en vecka... men minns inte om jag nånsin skrev att jag till sist fick bättre sekret iaf? Trodde verkligen det var kört.... Brukar ju få typ ÄL-sekret ca 3 dagar innan ÄL, det brukar dock bara vara några timmar, så när ÄL sker har flytningarna försämrats för länge sen. Vi brukar dock försöka pricka både sekret-dag och ÄL-dagen. Denna gång kom inte de där sega flytningarna, dock fick vi utslag på stickan. Men på självaste ÄL-dagen, hade jag riktigt trådiga flytningar, dessutom mindre sega/tjocka än jag brukar ha! Tror faktiskt att det är så här det ska vara egentligen... lite mer gynnsamt för simmarna :). Så Efamolen (och ev. juice + té) gjorde faktiskt nytta till sist! Även om det blev senare än jag förväntat mig. Får se om det har räckt hela vägen eller inte, förutsättningarna känns iaf aaningens förbättrade .

I övrigt fortsätter jag hålla tummarna för alla er andra som väntar på nästa VUL, BIM, IVF etc. Kram på er!

• Anwen

Håller tummarna för dig Pingla!

Trist Mumwannabe! Men som de andra så hoppas jag fortfarande för din del om det inte kommit nåt mer/igång på allvar under dagen. Kram!

Ingen tant här ännu, och inga tecken åt något som helst håll. Men senaste halvåret verkar jag ha fått längre lutealfas än tidigare, så tanten kommer väl säkert imorgon då...

• Anwen

Usch, total ångest här! Skitnervös för att mensen ska komma snart, vill inte det! Den har hållt sig borta så pass länge nu så jag tycker den kan fortsätta göra det! BIM i måndags, men har ju fått mens på BIM+3 tidigare.. Men då kom det redan på morgonen, fortfarande inte kommit något, och har inte haft några symtom alls! Dock börjar det kännas lite på vänster sida i magen nu, kommer säkert inatt :S. Ju längre mensen dröjer, desto större blir ångesten, för hur mycket jag än försöker stå emot, så tänds en liiiiiiiiten gnutta hopp, men besvikelsen sen blir desto större :S.

• Anwen

Mum - nej, har bara ett test kvar och vill inte slösa på det :P, har blivit lurad av min kropp så många gånger förut, orkar inte med fler negativa besked. Mensen har ju också varit 2-3 dagar sen förut utan att det varit något :S. Vet inte heller om jag vill slösa testen imorgon utifall mensen kommer under morgondagen, men om den inte gör det testar jag lördag morgon! Känner dock mer och mer en liten smärta/molande på vänster sida... hur jag nu ska tolka det? Mensen som slutligen bestämmer sig för att komma intågandes och tortera mig igen?

• Anwen

Som jag befarade kom mensen inatt! Så nu ska det tröstätas rabarberpaj och rabarberkräm! Förstår mig inte på detta :S. Och varför har min lutealfas förlängts?! Förut har den alltid varit 14 dagar, nån enstaka gång 15 dagar. Men det senaste halvåret har den flera gånger varit 16, 17 och nu senast 18 dagar! Känns inte normalt :S. Hade tänkt ringa gyn idag men fick aldrig möjlighet till det på jobbet, får se om jag lyckas ringa nåt på måndag. Läste något om luteal cysta, men borde det inte ha synts vid spolningen isf?
    Nu försöker jag ta en mental paus under sommaren, men får se om jag knaprar efamol mellan mens och ÄL ändå, då det trots allt gav mig bättre sekret. Ska fokusera energin på vårt bröllop i september! och att komma i bättre form/kondition och bli av med ryggvärken. Sen får vi hoppas hösten med IVF ger oss lite bättre odds. Kram på er tjejer!

{#emotions_dlg.flower} BIM - Vi över 30 som längtar {#emotions_dlg.flower}

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS 

Juni
    3- Aruba - försök 10, IVF till hösten 
    27 - Jezzi80 (försök nr 18, ÄL ca 12-14 maj)

IVF 
    Smiley, börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009) 
    Mumwannabe79, (försökt sedan juli -10) Ett misslyckat IVF-försök. Planerar FET i maj.
    Jojjo7 - USÖ Örebro. ICSI nr 1, november 2011, plus men MF dec 2011. ICSI nr 2, sprutstart 24/2 2012. Sprutor: Puregon, Orgalutran och Ovitrelle. (Försökt sen nov -10) 9/3 inga befruktade ägg, beh avbryts. Paus tillsvidare.
    Anwen - försökt sen juli 2010, inga fel hittas, inväntar IVF till hösten

Gravid GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid 

2012  
    Polarlantis: BF 21 juni (försök 8, MA på nr 4) 
    Råttentottan: BF 30 juli (försök nr 15,1:a efter mf) 
    Marsflickan BF 1 sep (försök nr 5, MA på 2:a)
    Saftmedbulle BF 3 sep (försök nr 15, 3 mf tidigare) 
    NICU BF 24 sep (försök nr 15, 2 MF tidigare)
    Tedax BF 16 nov (försök 12, MF på försök 1 och 8)
    DubbelAA: BF ca 28 nov (försök ca 19)
    Finlandssvenskan  BF 3 dec ( försök ca 19)
    Kaprifolen BF 29 dec (försök 13, femte m pergo)

2013
    L Maria: BF 12 jan (försök 19, fyra tidiga mf innan)

• Anwen

Smiley - såg att du fortfarande ligger under IVF, kanske dags att flytta ned till gravidlistan?

• Anwen

Är nog snart tillbaks här i tråden... Tagit paus från de aktiva försöken och barntankarna under sommaren, vilket varit skönt! Koncentrerat oss på bröllopet istället. Men nu är vi gifta och väntar på IVF. Har fått kallelse för blodprover så ska väl ringa imorgon och försöka boka in en tid, sen hoppas vi få komma igång snart vi också! Får se om jag orkar försöka läsa ikapp här så småningom, har hållit mig borta från FL helt några månader.

Grattis till er som nu fått era småttingar, och fortsatt styrka till er som fortfarande kämpar! Känns trots allt skönt att inte vara själv i detta, även om man inte önskar det för någon.

• Anwen

Tack tjejer!
    Imorgon ska vi ta blodprov inför IVF... sen hoppas vi det inte dröjer alltför länge innan vi blir kallade. Kommer dock på mig själv att hela tiden tänka på adoption, läsa på om allt möjligt gällande adoption, följa bloggar, planerat hur vi ska gå till väga etc. Jag har nästan inte läst på nåt alls om IVF!! fastän det är det vi ska försöka med först, ganska snart dessutom. Måste nog bättra mig på det :P. Blir kanske att jag gör det när vi har fått en tid för ett första möte ang. detta. Tänkte då också prata lite med en släkting som själv fick sitt efterlängtade barn efter ett flertal IVF-försök.

• Anwen

Okej, ni som redan varit inne i IVF-svängen, hur lång tid tar det?? Jag kikade lite snabbt nu bara i IVF-forumet, och där ser jag folk som har ÄP i december... Tar det SÅ lång tid med allt?! Vi har inte ens haft ett första möte ännu, vad kan vi förvänta oss? Vi får ju tre försök via landstinget, hur lång tid kan det ta sammanlagt?
    Vad avgör om man får s.k. långa eller korta metoden? Och vad innebär det? Hur mycket kan det skilja tidsmässigt? Börjar känna mig stressad :S.
    Nån bra sida där man kan läsa på lite?

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet