Inlägg från: Jezzi80 |Visa alla inlägg
  • Jezzi80

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Marsflickan:

GRATTIS!!!!

Testat med första ÄL-testet nu. Ska läsas av mellan 5 och 30 min men man kan se efter 40 sek ibland.
    9-10 min så blev det ett vagt streck, synbart men svagt. Testar o ser hur det e imorrn... Aldrig kört ÄL-tester innan så vet inte hur det ser ut för mig när jag inte har ÄL.
    Fotat för att kunna jämföra...
    Nu håller vi tummarna att vi lyckas pricka!

Kram på er!

• Jezzi80

Saftis:
    *Kramar om så varmt jag kan*

• Jezzi80
    Nemi76 skrev 2011-06-30 14:40:22 följande:

Mer spammande av tråden samt lite äckelvarning:

Inget blod på tampongen nu heller. Börjar faktiskt att bli lite nervös nu...

Kan du känna tappen  nåt? Den borde väl va "hård som nästippen och öppen för att släppa ut blod" om du ska ha mens men "hård som nästippen  och stängd/igenpluggad" om det inte e mens? Eller? Har jag fattat tappen rätt då? Hmm...
    Hoppas innerligt att det inte kommer mens för dig, säger som andra... time to check ?
    Men förstår även att du kanske vill vänta lite... besvikelsen blir lätt rejäl om det e neg Rynkar på näsan

Kram
  • Jezzi80

Status-update?
    Ja... det är lugnt här hemma. Ska snart ÄL-testa för dagen, anade en liten ökning igårkväll men ännu svagt bara. Tror det kan va ÄL på G riktigt snart dock. Den välbekanta ÄL-slemklumpen kom för flera dar sen men inget bra utslag eller ÄL-ont än. Men tappen har börjat mjukna lite iallafall nu...

Tempar inte... har för olik temp för att kunna ha den kollen. Testat lite för o kolla grovt men kör på ÄL-testerna istället. Vill få bra koll på lutealfasen iallafall.. dokumenterar kroppen rejält nu hehe.

Annars... Ja, Idag (!!!) kom jag i mål när det gäller min viktnedgång (tjohooo! hihi).
    Målet har varit 65-68 kg (170cm lång) och sista in i mål har varit seeeegt. Men idag visade den prick 68,0 kg!
    Härligt!
    Känslan av välbefinnande, att jag gillar mig själv, att kroppen är i balans... Det plus att jag inte går med övervikt längre måste väl ändå va kanon för bebis-skapandet? Vikten har inte heller blivit lägre pga dunderbantande så jag vet att jag inte heller har brist på nåt eftersom jag äter det man bör.

Införskaffat lite nytt i garderoben med. För några veckor sen blev det ju jeans eftersom mina förra va för stora. Nu har det blivit ett par bh:ar och linnen. Lite som passar måste man ju ha hehe.

Gårdagen innebar sluttenta för karln min. Har rå-pluggat med honom huuuur mkt som helst och det gav resultat! Han kammade hem sitt MVG i kursen (komvux-nivå) Utvecklingsstörning/Funktionshinder 200p.
    Gissa vem som studsade av lycka här hemma hahhaa. Fina älsklingen... glad som ett barn som nyss fått första leksaksbilen hihi.

Imorrn... 1 juli. Innebär att vi varit förlovade i 4 år. Ojoj, tiden rusar ju! (tillsammans 5 år drygt).
    Han är ledig men vi har inga särskilda planer eftersom han jobbar i helgen. Firade ju vår 5årsdag i maj rejält så detta känns inte så jätteviktigt men ändock kul såklart.

Tjingeling på er! 

• Jezzi80
    Nemi76 skrev 2011-06-30 15:31:08 följande:

Jag brukar inte pilla på tappen så jag är rädd att jag inte skulle känna någon skillnad

Ja, dels vill jag vänta för att avvakta om mensen kommer innan helgen och skulle det mot förmodan vara ett plus på stickan så hade jag i mitt lyckorus inte klarat av att sitta mittemot min kollega utan att avslöja något Det är nästan så att jag inte kan låta bli att le bara vid tanken på att det kan bli ett plus.... Fast jag försöker vara realistisk och tänka att mensen säkert kommer...men jag har ingen riktig mensvärk heller... Fasen vad jobbigt det är att vänta!!!

"Pilla på tappen" hehe, uttrycket roar... Ok, ja då e det "bara" att vänta ju... Jag började kolla tappen för några månader sen men inte regelbundet. Mer att jag bara vet hur skillnaden känns med mjuk eller hård, om jag kan känna att den e öppen eller ej.

Lyckoruset vid ett +... ojoj, ja det e kanske bäst man sitter ensam hemma med mannen bara och slår av all möjlighet till impuls-kommunikation den dagen...
    Hjälp vad man längtar... ojoj.. den dagen har man ju verkligen drömt om ett antal gånger.

Känner såååå  igen att tvinga sig va realistisk. Inte dras med i olika "kansken". Tror väl alla i tråden här vet hur den känslan är...

KRAM
  • Jezzi80
    Nemi76 skrev 2011-06-30 15:43:24 följande:

Jezza80: Grattis till viktminskningen, målgången och förlovningsdagen!!!

Jag tänkte själv försöka bli av med överskottet faktiskt. Om mensen nu dyker upp så ska jag se till att gå ner så mycket jag bara kan tills jag plussar! Fast även om jag nu skulle plussa så ska jag iaf försöka äta nyttigare och promenera lite mer...

Tackar Glad
    Ja överskottet kan ju minska chanserna...
    Men vrålbanta e ju inte bra heller med tanke på att vitamin o mineralbrist kan minska chansen oxå ju. Låter sunt att äta nyttigare + motionen.
    Jag har ju gått ner långsamt. 11 kg sen oktober.
    Inte aktivt bantat men började med ADHD-medicin då och den gjorde det lättare att skippa småätandet mellan måltiderna. Så det är det jag gått ner på. Har inte super-möjligheter till träning pga kronisk smärtsjukdom men försöker iallafall sjukgympa 2 ggr/vecka (nu e det inget dock, semestertider... gör inget alls nu utom att hålla kroppen mjuk här hemma men inte heller det särskillt mkt faktiskt Skäms )

Kram
  • Jezzi80

Tjohoo! Nu e det ÄL på G! Kanske inte fullt utslag riktigt men nära på!
    Fotar o dokumenterar för att jämföra... så jag passar på o dela med mig en bild Skrattande

(i fyrkanterna vilken dag i cykeln. Vissa bilder e på samma test men olika tider. Ska kollas mellan 5 och 30 min.)

• Jezzi80
    Hoppas på plus: Synkade minsann!
    Inte testat digitalt... detta e första månaden jag testar överhuvudtaget så jag kör ekonomivarianten nu hehe
    Kram!
  • Jezzi80
    SmoochiePoo skrev 2011-07-01 17:02:45 följande:
    Här är man en dag innan ÄL och det är ju helt sanslöst att försöka göra barn i den här värmen, det är ju olidligt! Sa te karln att nu blir det en tok snabbis för att göra barn, that's it! Stackarn han svettades som en tok Solig Men vi fick te det iaf! Lite too much info kanske men tyckte det bara var så roligt!

Trevlig helg på er nu tjejer!!

Nemi76 jag håller alla tummar och tår för att det är ett plus!!
    Haha, ja ojoj vad det kunde varit jag som skrev det där. Hade ÄL igårnatt typ så igår skulle det ju sexas. Inte lätt gjort men vid 19-tiden blev värmen nåååågot snällare...
    Men inte va man ju sådär dundersugen denna ÄL... pust o svett! Hehhe
  • Jezzi80
    Nemi76 skrev 2011-07-02 14:00:05 följande:
    Där kom den Står kvar där jag är i listan tills jag räknat ut BIM för nästa gång...
    kram
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet