Vi över 30 som längtar efter första barnet
Polarlantis: kram till dig och hoppas att allt går bra.
Polarlantis: kram till dig och hoppas att allt går bra.
Gubben säger precis nu att han är såå trött, helt slut. Har varit på möte hela dagen i Sthlm. Men han kan ju bara ligga på rygg... *fniss*
Polarlantis: har tänkt på hur det gått för dig med skrapningen, och det verkar som att det gått bra. Vila upp dig ordentligt och hoppas att du snart är tillbaka till ditt vanliga jag igen. Kram!
Nemi: Då är vi i fas med ÄL!
Hoppas att ni fick till det idag.
Vi hade gått och lagt oss, jag godtog (!) att det inte skulle bli något, men sa lite fint att jag är lite, ehm, kåt *hihi* Gubben började väl tänka lite när han låg och skulle sova och blev lite sugen han med
Så hoppas att pergon gör sitt och att det är ordentlig sprutt på simmarna
Kram på er tjejer och hoppas ni går en härlig helg!
Intressant det där med hur ofta man ska sexa egentligen, om inte lite förvirrande. Så om killen har väldigt bra kvalitet på spermierna ska man alltså sexa när? Räcker varannan dag då? Tror tusan vi kommer att köra varje dag bara för att vara säkra på att inte missa. Tänker att jag har ytterligare lite extra "power" denna månad då jag kör pergo två månader i rad, men tusan jag vet inte...
Polarlantis: vilka goda nyheter! Tänk att det har gått 18 veckor, bara det känns helt overkligt. Tänker du använda ÄL-stickor eller tempa nu så du vet när ÄL kommer? Lycka till nu. Jag håller på dig!
Hoppas på plus: Jag har ätit levaxin sen januari 2010, och tyvärr inte blivit gravid under den tiden. Fick MF 2009 ca två månader innan jag fick reda på att jag hade hypotyreos. Tror att kroppen då inte var redo att bära ett barn och stötte bort det. Har haft normala värden sedan oktober. Hoppas att det tar sig snart!
Vet dock att många blir gravida när kroppen kommit i balans efter hypo- och hypertyreos.
Såg att jag inte uppdaterat mig på listan, men har bim ca 5/8.
Jag har inte skrivit på ett tag, kände att jag behövde (behöver) en liten paus från allt. Min mens kom i början av juli, och har nyligen haft ÄL. Bim är ca 5/8. Har dock inga förhoppningar om någon graviditet.
Läser nästan varje dag om vad ni har för er, så jag kikar in snart igen
Hej tjejer!
Nu har jag varit borta jättelänge, men har läst var och varannan dag vad ni skriver. Minns att det var någon som frågade mig något för ett ganska bra tag sedan, som jag inte svarade på. Men nu kan jag inte hitta det...
Här så är det iaf ingen graviditet, och har haft mens nyligen och inväntar ÄL. Ska använda stickor den här månader, precis som förra månaden. Tyckte dock att jag fick starkt streck på både dag 13 och kvällen dag 16, så jag vet inte riktigt hur det gick. Den här månaden har jag iaf något att jämföra med.
IVF får vi ju starta med när vi vill nu efter att fertilitetsmottagningen öppnar om 2 veckor, men vi känner att vi startar antingen i december eller i början av januari. Har fått nytt jobb, och vill inte köra 5 veckor med IVF det första jag gör.
Uppdaterar mig på listan oxå:
BIM, Vi över 30 som längtar...
![]()
Augusti
3 -- ViVillHaBarn (3:e försöket, 30 år) 5 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 juli (försök nr 7) 11 -- Finlandssvenskan ÄL 28 juli (10:e försöket) 13 -- Sophy80 ÄL ca 29/30 juli (försök 14, 6:e m bra simmare, 1:a e spolning) 17-- Polarlantis ÄL 3 augusti (förök 2 efter MA, 4 innan) 18 -- Pingla77 (försök nr 13, Pergomånad) 19 -- MariaF79, äl ca 7 augusti (försök nr 10, två mf i v 5 på försök 5 och 7) 19 -- Essalady ÄL 5 aug (11:e försöket) 28 --Saftochbulle ÄL 14 augusti (11:e försöket, tre MF tidigare)
September
1 -- Lilla plopp kanin ( försök över 40, 30 år) 3 -- Jezza80 (försök nr 8 ÄL ca 21/8) 4-- Smiley 6 -- Annelie77 ÄL ca 20 augusti (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök) 7 ca -- Prodigy79 (14:e försöket) 8-- DubbelA, ÄL 24 augusti (försök 11)
GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET
2011 Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011 MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket) Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket) Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X) Inna: BF 19 augusti (5:e försöket) änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket) Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4) ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11) Fru KM: BF 23 sept (fjärde försöket) Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12) Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök) Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket) Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket) AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket) Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket) Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök) Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket) simtim: BF 18 dec (9:e försöket) Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)
2012 PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket) Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt) Zalia: 17 februari (9:e försöket) Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren) Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo) Marsflickan: BF 29 februari (2:a försöket) Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år) Nemi76: BF 8 april (Försök nr 2 med Pergotime) MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet) Kiyona: BF 18 april 2012 (försök nummer 7, X 2009, MF 12/5)
Oj, vad hände nu? Gud så jobbigt det blev... Jag låter den vara ändå. Blir ett himla pillande känner jag.