Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

mallanis: Tack, jag vet att du förstår hur det känns... Hoppas du får det mysigt i Stockholm!

Pingla77: Tråkigt med mensen - man FÅR vara besviken, men jag tycker definitivt inte att du ska ge upp (pepp!).

Håller med er andra att folks frågor kan vara irriterande. Jag brukar svara (jag är ju lärare och ja... alltså jag har ju lite mer överseeende om det är barn som frågar) att "jag tänker köpa ett barn på Blocket". En del människor verkar inte förstå att frågan kan vara otroligt privat och känslig.
    Jag vet vänner till oss som försöker få barn och jag tänker att vill de prata om det får DE SJÄLVA ta upp det, annars får man anta att de inte vill prata om det.

Millan: Tyckte det var bra att du pratade med din kollega- som sagt, en del tänker sig inte för...

ceke: Har du sagt till din far att du tycker frågan är jobbig?

Gris78: Ja, min snubbe gjorde lunch åt mig idag oxå :) Han brukar vara omtänksam, men han pysslar lite extra nu för att trösta mig, tror jag. Han är mitt solsken!

• Saftmedbulle

Inna: Trist med mens...

Irmelie: Hurra! Kul att du är med i leken igen... Själv var jag på jobbet idag, skönt att ha något annat och tänka på. Själv mitt i celibatet :( Vi väntar med nytt försök till efter första mensen.

FruKM: Grattis! Vi håller tummarna för att ni får mer att fira.

Jojjo55: Har oxå grymt opålitlig ÄL - vi var helt ute och cyklade...

• Saftmedbulle

Spännande, fruKM - keep us informed!

Själv är jag lite mer skeptisk till de där preparaten ni pratar om, men jag lyssnar och lär... Ska köra au naturel ;)

Lillamillan: Ha så skönt i London och så hoppas vi på att det finns en överaskning när ni kommer hem... :)

• Saftmedbulle
    Ansi30 skrev 2010-11-16 21:34:30 följande:
    Nu är jag tillbaka och inleder med att ge Saftochbulle en stoooor kram!! Och jag blir så glad att se hur mkt kramar och styrka du fått här i tråden.

EGO: inväntar ÄL med feber och ont i kroppen...men börjar känna mig bättre nu så jag ska nog fasiken vara i toppform när det väl är dags jag funderar lite på att testa glandin nästa måndad. 
    Tack så mycket, Ansi30! Ja, det är skönt att den här tråden finns, som ventil...
     Lite jobbigt när man inte kan diskutera bebisverkstaden med folk runt omkring och det gäller både när man går runt och försöker eller när man väntar på att "komma ut" som gravid, så visst har vi det bra här?
  • Saftmedbulle
    Jojjo77 skrev 2010-11-18 08:21:47 följande:
    Kul astrogirl med ett sånt bra bemötande! Inte alltid man hör om det.

Håller med er alla om den där känslan om att, vill man verkligen ge upp sitt... Men det är väl just den känslan som gjort att vi alla har blivit äldre innan man börjar jobba på det. Personligen tror jag att det är en sund känsla, så att man inte går och tror att det är en lätt match att ha barn och att det faktsikt förändrar en del. Med det menar jag också att jag tror att vi kan klara av det galant, just för att vi är mogna, vet vilka vi är som kvinnor (och par) och vet att saker och ting kommer att bli annorlunda. Förhoppningvis blir våra liv och relationer till det bättre Så ser i alla fall jag på det hela

En lite fråga till alla er kloka tjejer. Ni som varit/är gravida, hur tidigt började ni känna av gravsymptom? Behöver man ens känna några?

Ha en bra dag alla!
    Kände av gravsymtom redan några dagar innan BIM, men vågade inte riktigt tro på symptomen (det liknade menssymptomen, bortsett från illamåendet...).
  • Saftmedbulle

Kommer inte ihåg vem som skrev det, men vi orkar inte heller sexa flera gånger om dagen. Försöker dock få till det åtminstone en gång om dagen strax innan ägglossning, men det är inte alltid det funkar  ;)

Kaprifol1979: Välkommen hit!

FruKM+Finlandsvenska: Tråkigt med mens, men i december ger vi järnet!

• Saftmedbulle
    ceke skrev 2010-11-18 18:15:47 följande:
    Mmm, det där med symptomen som alla pratar om förbryllar mig.. Och hehe, jag va riktigt skengravid första månaden vi provade med ÄL-stickor då jag hade alla symptom; tokömma bröst, molvärk, nästäppa, illamående (antagligen mest stress-nervositet), yrsel etc. Men jag va inte gravid... och det lustiga eller olustiga är ju att dessa symptom kommer varje månad precis innan mens verkar det som. Yrseln har nog mest att göra med mitt toklåga blodtryck, nästäppan att jag alltid typ är mer eller mindre täppt och hmmm beroende av nässpray.

Såå, symptomen är inget för mig att gå på...  ska mer tro på utebliven mens och gravtest nästa gång
    Låter förnuftigt, ceke - hejar på dig! Tror att det är det bästa man kan göra, för det där med symptomen är inte lätt och kan göra en lite smått galen ;)
  • Saftmedbulle
    Gris78 skrev 2010-11-18 19:34:12 följande:
    Jojjo55 - Trevligt att vi nästan har BIM samtidigt och att både du och jag fick ÄL lite senare än vad vi trodde. Min ÄL kom 15/16 denna gång. Men nu när jag tänker efter så kanske den är helt i tid, hade mens 3/4 det är ju 11,12 dagar senare som det var vid förra tillfälle oxå.  Hur lång cykel har du?? - blir intressant och se vad som händer runt löning...

Ni som pratade om sexandet?? - har ni kört flera ggr under samma dag?? Shit jag/vi lyckas få till en gång under ÄL. En gång är rätt klent känner jag vet inte hur jag ska få min snubbe att orka dagen efter oxå...

Om ni var  tvunga att välja två dagar för sexandet vilka dagar tror ni att ni skulle välja då för mest/störst chans?? Själva ÄL-dagen tar jag för en given dag för sexande i det här verkstadsforumet. :)

Vi är också glada om vi får till det överhuvudtaget under ägglossningen (min snubbe är oxå trött - och gammal..., he, he), men sist fick vi ju faktiskt till det, så misströsta inte, Grisen (pepp!) ÄL-dagen skulle jag satsa på...
  • Saftmedbulle
    Irmeline skrev 2010-11-19 11:19:43 följande:
    Nej, och jag som hoppades på dig!!
    Nästa gång!!

Apropå sex så blir det svårt att fp till ens varannan dag tycker jag.
    Killen är borta med jobb/träning nästan varje varadagkväll och kommer hem efter kl 11, och då är man trött..

Kom isäng halv ett igår och trots att vi båda var "mentalt" sugna så var det ingen som orkade.

Vi 30+ tjejer har ju äldre killar också! De orkar inte som 20-åringar, så är det bara! 
    Tjejer får ju mer o mer lust säger de, medan det är tvärtom för killar.
    Därför gubbar dejtar yngre tjejer, kanske vi borde ha yngre killar ;)

Nej, skämt å sido så får man jobba för det om man egentligen inte orkar kring äl.
    Att skaffa barn är hårt jobb!! 
    Så sant, så sant!

Emmafemma: åh, va mysigt med hotell. Passa på och njut!

Simtim: Du får haka på oss andra i december.

Millan: häng på du oxå (på listan)!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet