Inlägg från: DubbelAA |Visa alla inlägg
  • DubbelAA

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Grattis till er tjejer på Mors Dag! Tycker att vi oxå är värda lite blommor så som vi kämpar!{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}

• DubbelAA
    ceke skrev 2011-05-29 18:12:55 följande:
    Det är ni absolut! {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    Jamen du med förstås:)
  • DubbelAA
    Irmeline skrev 2011-05-29 22:50:27 följande:
    Hade halvstarkt på ÄL-test igår vid lunch, och var sen borta och kunde inte testa igen förrän idag kl 15.30 och då var det samma halvstarka stegring. Samma nu ikväll kl 21.30. Tror maxutslaget var lördag kväll, och det har känts som lossning nu ikväll. Hoppas. För imorn åker jag bort tidigt med jobbet och är borta några dagar, så då blir det inget mys. Hoppas det i em räcker..
    Dag 17 denna pergocykel då jag började på dag 3 med pergo, cykeln innan började jag dag 5 och lossade dag 19 så det verkar logiskt (pga att jag skulle åka bort som jag började tidigare denna gång, och det verkar ha funkat).

Juni är månaden det händer tjejer!!!
    Ja det är klart som 17 att det är juni som är da månad:)

Ceke- Vad mysigt att få en present som blivande mamma. Det var du värd:)
  • DubbelAA
    Polarlantis skrev 2011-05-30 19:51:28 följande:

Saftis: Åh jag håller tummarna som en tok här borta nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

EGO:

Följetongen efter MA...episod...oräkneliga.

Jahopp, det var inte negativt på gravtesten precis som jag trodde! Börjar känna min kropp faktiskt...dags att börja lite på den kanske? Fick lämna blodprov och så var det in till gyn. Hon kollade runt och hittade ett område som kan vara en blödning ELLER en ny graviditet! Den satt högt upp, alltså inte alls på samma ställe som det vi såg sist! Så antingen har jag fått en ny blödning som inte kommit någon vart eller...ELLER så är det något på gång där inne!

Gissa hur jobbigt det kommer vara kommande vecka som jag ska gå runt och undra OM det EVENTUELLT ska bli ngt BRA av alla dessa turerna?Är det inte det jag hoppas blir det skrapning tydligen... Kommer bli smått galen antar jag...men på tisdag är det dags för nytt prov och nytt vul...Åhhh...hur ska jag inte hoppas????!!!

Jag håller tummarna!!!
  • DubbelAA
    Råttentottan skrev 2011-05-30 14:53:21 följande:
    Sådär,
    undersökningen av livmodern med koksalt avklarad (hydrosonografin), nu väntar hsg-röntgen (=spolning av äggledare) på onsdag. Gjorde litet ont men inte alls så farligt som jag trott. Allt såg fint ut; inga polyper eller veck. Hon trodde inte heller att jag hade några stopp i äggledarna och att bägge äggstockarna fungerar. Då borde det inte göra så ont på onsdag.... Mannen ska med och hålla handen iaf.

Jag sade att vi vill försöka själva under sommaren (sägs vara ökade chanser 3 mån efter spolningen) och sedan göra seminationer om det behövs. De gör 3 st sådana, sedan blir det IVF.
    Hoppas vi lyckas au naturelle under sommaren och slipper allt det.

Vi hade många spermier och bra med ägg sade läkaren så vi bord eha bra chanser.

Lycka till nu i juni tjejer! Nu smäller det för många av oss ska ni se!!!
    Vad skönt att ha det avklarat. Lycka till på onsdag o så håller vi tummarna för att ni lyckas själva i sommar:)

EGO- här tror jag att ÄL har varit. Har ju tempat denna månad men än så länge ingen förhöjd temp?? Men flytningarna har slutat efter att jag haft typiska äggviteflytningar i 5 dagar så jag gissar (o hoppas) att ÄL var idag. Om inte så betyder det ju att jag inte har ÄL, åtminstone inte varje månad, o det känns lite jobbigt. Har iaf kastat mig över sambon i tid o otid denna veckan så nu ska jag ge honom lite ledigt innan jag hoppar på honom av ren lust igen:)
  • DubbelAA

Åhhh vad spännande det är med flera som har symptom!:) Nästan så jag blir skengravid här fast min ÄL var typ igårSkrattande Hoppas iaf att jag får läsa om era plus i morgon då jag tittar in här. Kram på er

• DubbelAA

Millan- Världens största GRATTIS!! Det kommer gå så bra den här gången så bara njuuuut nuGlad

Sophy- Ge inte upp! Förstår att det känns tungt men jag tycker ändå du ska stanna här hos oss. Massor med kramar

• DubbelAA

Ceke- Vad skönt att kub gick bra. Grattis!!

Råttentottan- Skönt att ha spolningen avklarad. Känner mig lite orolig för hur det kommer att kännas om jag får lov att göra en sån. Jag brukar ha ganska ont vid mens, men å andra sidan står man väl ut med det mesta om det kan resultera i en bebis:)

• DubbelAA

Skrev in mitt troliga ÄLdatum.

O välkommen till alla nya här i tråden!:)

BIM Vi som längtar... Baby

Solig Maj {#emotions_dlg.flower}

27 -- shelby ÄL 14 maj (hoppsan hejsan)
    30-- Saftochbulle ÄL 16 maj (10:e försöket efter två MF)
    30--Polarlantis ÄL 16 maj (5:e försöket, 1:a efter MA...)

{#emotions_dlg.flower} Juni {#emotions_dlg.flower}

1 -- Millan75 ÄL ca 17 maj (3:e försöket efter missfall, totalt 9 tidigare försök)
    2-- Kaprifolen1979 ÄL ca 19 maj (försök nr 5)
    5 -- Nemi76 ÄL ca 21-26 maj
    6-- Smiley ÄL?
    8 - Zalia ÄL 27 maj (försök nr 9)
    10 - Prodigy79 (11:e försöket)
    11-- DubbelA ÄL 30 maj (försök nr 9)
    12 -- Marja78 2:a försöket
    14 -- Irmelie ev. ÄL 30 maj (andra försöket med pergo)
    15--Jezza80 ÄL ca 2 juni (försök nr 5)
    16 - Annelie77 ÄL ca 1 juni (försök 2 efter MF i v11 tidigare 4 försök) 
    18-- Finlandssvenskan ÄL 4juni(8:e försöket)
    21 - Marsflickan, ÄL ca 7 juni ( 2:a försöket)
    21-- Pingla77, ÄL 6 juni (försök nr 11, 2:a med Pergo)
    21 - MariaF79, äl ca 11 juni (försök nr 8, två mf i v 5 på försök 5 och 7)
    23 -- shelby, ÄL ca 8-10 Juni (försök no 1)
    ? -- Kiyona, ÄL x juni (försök nummer 3, X 2009, MF 12/5)
    25 -- Fröken Ellen. ÄL 10:e juni. (13:e försöket, 2:a med Pergo)
    26 -- Sophy80, äl 10 juni? (försök 5 efter uppehåll, 12 pergoförsök totalt, mf 16/4)
    27 -- ca Råttentottan ÄL 12 juni ca. 10:e försöket, 1:a efter spolning

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    2011

Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket)
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)
    2012
    PeLeKo BF 9 jan (6e försöket)
    Astrogirl BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet