• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Jojjo77

Ni får lycka till alla. Nu sticker jag och mannen på semester till varmare breddgrader ett tag

• Irmeline
    Jojjo77 skrev 2010-11-04 13:06:05 följande:
    Ni får lycka till alla. Nu sticker jag och mannen på semester till varmare breddgrader ett tag
    Åh, just det jag känner för!

Sol och bad (får inte bada än men snart!)
    Vill komma bort ett tag och bara ta det lugnt.

Ha det superskönt där borta Jojjo, och tänk på oss här hemma i kylan! Solig
  • mallanis

Nu blev det en gammal lista men jag lägger till dig på den nya Jojjo! Ha det så gott i värmen!

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM- Vi som längtar efter första barnet 

November
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket)
    7 -- essalady  ÄL 24 okt (3:e försöket)
    8 -- emmafemma  ÄL ~ 24-26 okt (första försöket)
    9 -- Sanna77  (2:a försöket)
    10 -- Ansi30 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7.)

~12 -- MariaF79  ÄL 29 okt (2:a försöket)
    12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    12 -- Inna  ÄL 2 nov (4:e försöker)
    12 - Fröken Ellen ÄL 29 okt

16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14)
    16--Fru KM  ÄL ~2 nov (försök nr 2, första barnet)
    ??--Finlandssvenska ÄL 6 nov ( första försöket)
    25-- Jojjo55 ÄL 11 nov (första försöket)
    27- Gris78¨ÄL 13-14 nov (försök nr 2? )
    30 - Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET

Mallanis:
    BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    Saftochbulle: BF juni 2011.
    Ernlia03: BF 20 juni 2011. (Tog sig på 6:e försöket)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF juli

Tredje gången gillt!?
  • Irmeline
    mallanis skrev 2010-11-04 14:42:40 följande:
    Ego- I morgon gäller det! Nytt vul på 9+5 Obestämd nervös!!!!
    Du förtjänar VERKLIGEN att det ska gå bra denna gång.

Lycka till!! Solig
  • simtim

Jag har varit borta i solen en vecka, utan internet, och nu äntligen fått läsa ikapp favvotråden här. Grattis till plussare och styrkekramar till dem som behöver!
    Nu får vi se om romantiska solnedgångar kan bättra på chanserna, för jag fick ÄL under veckan. Första gången med CB's äl-test, och jag minns inte vem som skrev det - men det är sant att man blir skitglad av att se den glada gubben
    Så nedräkning till BIM nu.

P-piller körde jag med ett tag, prövade några olika, men som tidigare skrivits i tråden av nån så blv det alldeles för effektivt för mig...ville inte ha sex eller nåt annat heller. Enda gången jag saknat dom har väl varit när man ska på badsemester eller nån annan gång när det absolut inte passar med mens, det är ju rätt smidigt att kunna skjuta upp den om man vill. Jag minns en härlig segling med några kompisar på en liten båt utan toalett...upp i skogen och hålla på och fiffla med bindor...

• ifyouweremine

Stort lycka till imorgon Mallanis, jag håller alla tummar jag har och några till. Gris78 hur går det för dig? Kom det nån mens? Själv känner jag mig helt deppig idag, känns som jag inte är gravid. Vet att jag borde vänta med att känna efter tills jag testat men idag kände jag hur det liksom "bubblade" där inne och det brukar va tecken på att mensen är på g.. Usch! Det som kändes så positivt häromdagen...

• Irmeline
    simtim skrev 2010-11-04 15:32:09 följande:
    Jag har varit borta i solen en vecka, utan internet, och nu äntligen fått läsa ikapp favvotråden här. Grattis till plussare och styrkekramar till dem som behöver!
    Nu får vi se om romantiska solnedgångar kan bättra på chanserna, för jag fick ÄL under veckan. Första gången med CB's äl-test, och jag minns inte vem som skrev det - men det är sant att man blir skitglad av att se den glada gubben
    Så nedräkning till BIM nu.

P-piller körde jag med ett tag, prövade några olika, men som tidigare skrivits i tråden av nån så blv det alldeles för effektivt för mig...ville inte ha sex eller nåt annat heller. Enda gången jag saknat dom har väl varit när man ska på badsemester eller nån annan gång när det absolut inte passar med mens, det är ju rätt smidigt att kunna skjuta upp den om man vill. Jag minns en härlig segling med några kompisar på en liten båt utan toalett...upp i skogen och hålla på och fiffla med bindor...
    Låter lovande!! Skrattande
    Semester med ägglossning, vilken perfekt kombo.

Kanske något att härma när mensen kommer tillbaka..

Kram 
  • Inna

Ägglossningen är över och vi har verkligen varit målinriktade den här månadenGlad 

Jag har inte tappat hoppet eller så men på något sätt kan jag inte det minsta se mig som er som börjat få symptom... det känns som om vi kommit in i rutinen ÄLtesta-ÄL-leta tecken på mens-mens... osv. Vet inte alls varför jag känner så här men det känns inte som om det är vår tur än. Men vad vet jagObestämd

Angående p-piller så har jag ätit sen jag var 17 och utan avbrott 15 år framåt. Hade hört en massa skräckhistorier så jag förväntade mig hell and back när jag slutade men det enda jag märkte var att jag fick en hel del finnar men de har nästan försvunnit nu. Så jag har inte lidit alls av att äta p-piller men vet inte om jag skulle börja igen, inte för att jag har något emot p-piller men nu när jag lärt mig hur mig kropp funkar (hej ägglossning...visst knappt var det var innan!) inbillar jag mig att det skulle räcka med kondom under den osäkra veckan. 

• Pingla35
    Jojjo77 skrev 2010-11-04 13:06:05 följande:
    WOW, vad det låter skönt! JAg vill oxå åka iväg på sol och bad och som bonus ÄL. Låter som att det kan bli en supervecka!
    ifyouweremine skrev 2010-11-04 19:27:22 följande:
    Stort lycka till imorgon Mallanis, jag håller alla tummar jag har och några till. Gris78 hur går det för dig? Kom det nån mens? Själv känner jag mig helt deppig idag, känns som jag inte är gravid. Vet att jag borde vänta med att känna efter tills jag testat men idag kände jag hur det liksom "bubblade" där inne och det brukar va tecken på att mensen är på g.. Usch! Det som kändes så positivt häromdagen...
    Jag hoppas och håller tummarna för dig, essalady att det inte är ett bubblande som betyder tant röd. 
    Jag springer på toa hela tiden för att kolla om det är på g för det känns verkligen så. Ska ta på mig träningskläder och träna alldeles snart men innan åka förbi köpcentrumet och inhandla lite saltlakrits och CB-test. Är så sugen på salt.  
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet