Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

L Maria skrev 2012-05-04 19:31:56 följande:
    Jag är dunderförkyld och var inne en sväng på jobbet i förmiddags, en av mina kollegor kom in och hörde hur jag lät. "Gå hem och häll upp en whisky, ta två panodil och lägg dig på soffan" var hans råd. Jag tänkte för mig själv att tja, varför inte, det kan jag ju göra... Inte förrän på vägen hem kom jag på att en whisky nu kanske inte är så smart... Men skål!! Skål
    Ha, ha... nä, du Maria... just nu tycker jag du ska skippa whiskyn ;) - fast... whiskyn är faktiskt det enda jag saknar, nu när jag är gravid (inte direkt en vinmänniska).
    Skålar oxå med er andra (men håller mig till fruktjuice)!
  • Saftmedbulle
    L Maria skrev 2012-05-06 15:57:03 följande:
    Pingla - du kan inte försöka göra avslappningsövningar (andas djupt, tänk på hav och strand och ängar och rosa moln...) och låta bli att titta när sambon tar sprutan...?
    Lider med dig!

Ego - fortfarande förkyld här, idag slår vi den nästkortaste graviditeten - klarar vi oss till på torsdag så blir detta den längsta...
    Den här ska FASEN gå vägen (tumme)!
  • Saftmedbulle
    Aruba skrev 2012-05-07 21:14:27 följande:
    Det gick åt h-e denna gång också... Börjar bli riktigt tröttsamt.. Rynkar på näsan
    Åh, nej.... Kramar om!
  • Saftmedbulle
    Smiley skrev 2012-05-10 15:26:05 följande:
    Tänkte kika in och meddela er en liten nyhet: Efter alldeles för många års väntan (4,5 år) är jag äntligen gravid. Det andra ivf-försöket lyckades och jag är nu i v 9, 8+2. Lyckan är såklart total, men så overkligt! Tänk att det blev min (vår) tur till slut.

Maria: jag hoppas verkligen att du får behålla bebisen denna gången. F*n annars!

Läser tråden fortfarande och gläds åt er lycka och känner med er i er sorg.

Ta hand om er och hoppas ni alla får en toppensommar!

/Smiley
    Vilka underbara nyheter! Grattis och lycka till! Kram!
  • Saftmedbulle
    Pingla35 skrev 2012-05-15 12:32:40 följande:
    Grattis Smiley och Maria{#emotions_dlg.flower}

Här är det vemodigt värre. Har precis gjort äggplock nr 2. Det blev bara två ägg!!
    Vad fan är det för fel på mig?? När jag förra gången nästan blev överstimulerad fick jag ut fyra ägg troligtvis odugliga eftersom inget blev befruktat..
    Nu ska det göras ICSI vilket förhoppningsvis ska hjälpa till. Men nu är det fruktansvärt nervöst!
    Hur ska detta gå??
    Jag och sambon går nu en intensivutbildning i förarbevis för båt. Skönt att ha fokus på andra saker.
    Är som vanligt inte så aktiv här inne. Behöver pausa lite och andas annat än det som egentligen hela ens existens handlar om...

kram 
    Tråkigt... Pepp och styrkekram!
  • Saftmedbulle

Maria: Håller med de andra tjejerna... Hoppas på att det var för tidigt VUL... När jag gjorde mitt första VUL i den här graviditeten var det v. 7 och det var det allra tidigaste de ville göra, just för att man faktiskt inte ser så mycket innan dess. Förstår om väntan känns lång, men än är det för tidigt att misströsta. Så länge du inte blöder så... och det håller vi tumme stenhårt för att du inte ska göra den här gången. Pepp!

• Saftmedbulle
    Pingla35 skrev 2012-05-20 20:52:45 följande:
    Hejsan!
    Tack för pepp!
    Vi åkte då iväg tillslut och kom fram med beskedet att ett av våra ägg hade blivit befruktat..
    Vårt guldägg som personalen sa till oss.
    Rätt fantastiskt ändå att få se embryot innan de förde in det. Såg att det "rörde" på sig. Det gick snabbt och smärtfritt. Vi åkte sedan vidare efter att jag känt efter lite. Vi åkte till sambons bror med familjg och deras nya stuga. Skönt att komma bort och inte göra något alls!
    Så nu ska man vänta och försöka vara kolugn fram till dess vi får testa. Jag har blivit öm i brösten. Undrar vad det beror på? 
    Har påbörjat att ta dessa trevliga Progesteron pillrena..
    Mumwannebe79 varför har du fått alla de andra preparaten? 
    Jag fick testdag den 5/6 och satte in i fredags. VArför är sjukhusen så olika med sina ordinationer?
    VArför ser vårt utfall av ägg ut som det gör?
    Många frågor, få svar. Men nu ska jag verkligen undvika negativ stress och bara oroa mig för att jag går upp i vikt alldeles för mycket. 
    Måst verkligen hitta den där karaktären någonstans!
    Maria-Håller tummarna!

Kram på er
    Wow, vad häftigt! Du har mina tummar oxå!
  • Saftmedbulle
    L Maria skrev 2012-05-21 18:51:29 följande:
    Tedax - ja, om illamående räknas som "väl"... Har inte kräkts och mår inte illa på morgonen, som det sägs, utan på eftermiddag och kväll... Maken tycker det är trevligt att det är just de timmarna vi ses på vardagarna... Annars är det lite lagom ömma bröst och aningen molvärk emellanåt som gäller...
    Som det "SKA" med andra ord ;)
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet