• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Sanna77

Jag har ju några dagar kvar men tror inte det blev något denna månad..testa faktisk i morse eftersom de blir fest och vin hela helgen och de blev "inte gravid" CB digital, som jag trodde. Men mina bröst är alltid hoppfulla, de får nu inte ens plats i min stora mensbh (aldrig varit så stora och tunga förut) och de är ömma som attans. Kan meddela att Mannen gillar utsikten...suck

• Irmeline
    Sanna77 skrev 2010-11-05 09:46:29 följande:
    Jag har ju några dagar kvar men tror inte det blev något denna månad..testa faktisk i morse eftersom de blir fest och vin hela helgen och de blev "inte gravid" CB digital, som jag trodde. Men mina bröst är alltid hoppfulla, de får nu inte ens plats i min stora mensbh (aldrig varit så stora och tunga förut) och de är ömma som attans. Kan meddela att Mannen gillar utsikten...suck
    Helgen innan jag plussade var jag nästan säker på att jag var gravid, var iväg på en helg med kompisarna.
    Smuttade och drack väldigt lite, kanske totalt 1,5 glas vin under hela kvällen.
    Du kanske kan se till att hålla ner konsumtionen nu när det är så osäkert?
    Kändes dumt att vara spiknykter ifall jag var skenis, men i efterhand så skulle jag gärna varit det.
    Hoppas det inte var det som gjorde att den dog... Man funderar ju. Jag har skyllt på allt från ett glas vin, förkylning till restaurangmat. Förmodligen var det helt enkelt ett kromosomfel..
  • Pingla35
    Irmeline skrev 2010-11-05 10:02:21 följande:
    Helgen innan jag plussade var jag nästan säker på att jag var gravid, var iväg på en helg med kompisarna.
    Smuttade och drack väldigt lite, kanske totalt 1,5 glas vin under hela kvällen.
    Du kanske kan se till att hålla ner konsumtionen nu när det är så osäkert?
    Kändes dumt att vara spiknykter ifall jag var skenis, men i efterhand så skulle jag gärna varit det.
    Hoppas det inte var det som gjorde att den dog... Man funderar ju. Jag har skyllt på allt från ett glas vin, förkylning till restaurangmat. Förmodligen var det helt enkelt ett kromosomfel..
    Så här länge kunde jag hålla mig borta från tråden, haha.
    Kan bero på att man är hemma och är ledig också.
    Jag kan hålla med mig om att man inte behöver hälla i sig vin när man inte vet om man är gravid eller inte. Men det är väl oxå så att det finns dem som festat rejält utan att ha vetat och knytet klarat sig.
    Har inte varit i din sits ännu och försöker sätta mig in i hur du tänker, går inte så bra pga erfarenhetsbrist. Men är det inte så att det är kroppen själv som tackar nej till besökaren om det är något som inte stämmer. Försök att inte tänka på om det är ditt fel på någotvis. Lätt för mig att skriva/säga men jag vill bara ge dig en liten "tröstpuff".

Nu är vi några stycken som väntar och hoppas på att det ska ta sig. Man vill ju ha ett konkret ja eller nej och inget väntande. Det gör man ju så mycket ändå. Ett starkt Plus eller så får tant röd komma på en gång så att man kan hoppas på nästa omgång.Flört
  • mallanis

Trist med minus!

Irmelie- så tidigt så försörjer sig ägget själv! Så tänk inte på det! Det är celldelningen som är så himla komplext min läkare har sagt att det är smått fantastiskt att det kan bli barn över huvudtaget och att det är konstigt att det inte går mer fel! Irmelie, du kunde inte gjort någon skillnad gumman!!! Jag smuttade föresten också lite vin dagen innan pluss ;)

JAG ÄR AAAARG!!!! Skulle varit på vul 10.45 när jag skulle åka så hittade jag inte bilnyckeln det visade sig att den fanns i mannens jobb jacka PÅ JOBBET!!! Tack och lov fick jag ny tid i eftermiddag tur för min man......morrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Tredje gången gillt!?
  • ifyouweremine
    ifyouweremine skrev 2010-11-04 20:18:23 följande:
    Min deppighet (som för övrigt antagligen är pms) börjar gå över i bitterhet. Har fått en uppenbarelse och kan sia om framtiden. Imorgon bitti kommer jag testa och det kommer vara blankt. Då kommer jag tänka "men tänk om jag ändå är gravid bara att det inte ger utslag ännu". Några timmar senare kommer tant röd att dyka upp. Kom ihåg var ni läste det först!!
    Och DÄR kom Tant Röd ja! Vad säger ni, ska jag börja ny karriär som nya Saida?? Nåja, det var skönt ändå att mensen kom så snabbt, så jag inte behöver fundera. Det var kanske meningen att jag skulle få dricka vin i helgen.

För övrigt kan vi konstatera att om bim var idag (och om jag har det normala 14 dagars lutealfas) så var det nog så att ägglossningen var samma dag som blödningen eller kanske dagen före.. alltså dagen INNAN ägglossningsstickan visade positivt!! Två dagar innan ägglossningen sker enligt stickan. Så tänk på det allihop, att man inte blint ska tro på stickorna.. Stickorna är ju bra så man vet om det har hänt liksom, men nog bäst att ha mycket sex dagarna före man väntar sig ÄL också..
  • mallanis
    ifyouweremine skrev 2010-11-05 12:02:25 följande:
    Och DÄR kom Tant Röd ja! Vad säger ni, ska jag börja ny karriär som nya Saida?? Nåja, det var skönt ändå att mensen kom så snabbt, så jag inte behöver fundera. Det var kanske meningen att jag skulle få dricka vin i helgen.

För övrigt kan vi konstatera att om bim var idag (och om jag har det normala 14 dagars lutealfas) så var det nog så att ägglossningen var samma dag som blödningen eller kanske dagen före.. alltså dagen INNAN ägglossningsstickan visade positivt!! Två dagar innan ägglossningen sker enligt stickan. Så tänk på det allihop, att man inte blint ska tro på stickorna.. Stickorna är ju bra så man vet om det har hänt liksom, men nog bäst att ha mycket sex dagarna före man väntar sig ÄL också..
    skit också jagf som tyckte det verkade så lovande juh!!
    Absolut kan det vara så med äl !!! Med åldern kan stickorna visa för sent.... så SEXA i tid!!! Tror det får bli mitt mantra!!! Må vi sexa i tid =)

Ska snart iväg på vul går allt bra så syns vi inte på FL förrän i morgon!
    Tredje gången gillt!?
  • L Maria

Essalady - fast det behöver ju inte heller vara 14 dagar exakt mellan äl och BIM heller, det kan variera från person till person. Oftast har man dock samma antal dagar själv - brukar man ha 12 istället så brukar det vara detsamma varje månad. Har jag läst i alla fall!
    Kände du inget i kroppen när äl-testet visade positivt...?
    Dagen innan mitt äl-test visade starkt streck hade jag en seg flytning och på eftermiddagen starkt-streck-dagen kände jag värk i ena sidan, antagligen i högra äggstocken som släppte ifrån sig... Men kroppen är lurig - månaden innan kände jag nada!
    I och för sig säger instruktionen att äl ska komma inom 12 till 36 timmar efter att man testat positivt och det blev ju tight för min del - testade vid 6.30 på morgonen och kände av magen vid 17. Inte stora marginaler precis...

• L Maria

Pingla, Emma, Essa och Sanna - det är därför den här tråden är så bra - ni är inte ensamma om att försöka på nytt nästa månad! *kram*

• Jojjo77
    Irmeline skrev 2010-11-04 14:27:54 följande:
    Åh, just det jag känner för!

Sol och bad (får inte bada än men snart!)
    Vill komma bort ett tag och bara ta det lugnt.

Ha det superskönt där borta Jojjo, och tänk på oss här hemma i kylan! Solig
    Tack så mycket, det ska nog inte bli svårt Får nog lite att läsa igen när jag kommer hem anatr jag Ha det gött!
  • Jojjo77
    mallanis skrev 2010-11-04 14:42:40 följande:
    Ego- I morgon gäller det! Nytt vul på 9+5 Obestämd nervös!!!!
    LYCKA TIL!!!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet