Vi över 30 som längtar efter första barnet
Tänker på er tjejer i tråden och hoppas det bästa för er! Tur att ni har varandra, Den här tråden var en stor tröst och stort stöd för mig när det var tungt. Ta hand om er.
Kramar från Irmelie
Är sjukskriven men mera för att jag själv begärde det än nåt annat, orkar inte riktigt med alla långa resor mera + en skitstövel till chef så man vill inte ens försöka desto mera...
Mår annars ganska ok, orken tryter lite och har ont i fogarna men gick ju in i vecka 34 i helgen så det närmar sig med stormsteg... Går ändå in i mammaledighet om drygt 1,5 veckor för i finland går man på mammaledigt 5 veckor före BF...
Mår inte illa mera men är fortfarande under startvikten trots en stor mage...
Lavinia - Hur mår du?
Lavinia - Usch vad jobbigt för dig! Typiskt att du skulle gå och ramla just inför en ivf-omgång. Man har ju liksom fullt upp med bara det. Hoppas att du snart mår bättre. Lycka till m sprutandet. Håll mig uppdaterad på hur det går. Tack, jag mår bra. Lite för mycket jobb bara, som gör att det är tungt. Tankar börjar också snurra nu, när det närmar sig en ny omgång. Jag kommer att börja m sprutor precis efter nyår, kanske t o m på nyårsafton, om det vill sig illa, det beror ju på den röda tanten... Jag kommer i alla fall att sjukskriva mig efter nyår och så får jag se vad som händer. Har inga förväntningar, eller förhoppningar, alls, denna gång. Ha en skön helg och ta hand om dig! Kram J
Hej alla! Intressant diskussion kring D-vitamin. Jag har knaprat folsyra sen vi drog igång allt för 1,5 år sen... Hjälp vad tiden går fort. D-vitamin började jag med i somras, då debatt kring det fördes i tv och tidningar. Känner ingen skillnad på att jag mår bättre eller sämre, så fortsätter väl.
Min mens har kommit nu och det innebär att vi sätter igång med sprutorna min nästa mens, som troligtvis infinner sig runt nyår, vill det sig illa så tas första sprutan på nyårsaftonskvällen, haha, bra timing
som vanligt. Jag vet ju i alla fall att jag slipper ett missfall på julafton i år och det känns skönt, skämt å sido, jag måste driva med allt just nu, annars går jag under.
Lavinia - Jättegrattis till blasto!!! Jag har ingen aning om oddsen för upptining, men det ska väl vara som med vilket ägg som helst eller? Hoppas så att allt går bra för dig nu!!!
Mumwannabe - Vad underbart att du är så långt gången redan
Kram alla!
Lavinia!!!!?????
Lavinia - Stort stort jättegrattis!
Nu håller jag tummarna krampaktigt för att allt går vägen! Visst är det en härlig känsla att veta att DET GÅR! Håll kvar dina positiva tankar och njut av varje minut! 
Om jag var du skulle jag avboka pållen, tror inte heller att det är risken för att ramla som är det farliga, utan skumpandet, men det är bara jag.
EGO: Alla sprutor är nu uthämtade, tack och bock för högkostandsskydd! En fin skatteåterbäring ser jag det som
Nu ligger de bara där och väntar och jag känner att denna väntan, eller förträngning av vad om komma skall, sen sist börjar nu kännas verklig. Jag andas alltid lite extra mycket när jag tänker på allt som vi ska utsättas för, igen... Men, tredje gången gillt!!! Nytt år, nya möjligheter!!! Nu ska det bara GÅ!!! Mentalt fokus, all in.