Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finlandssvenska skrev 2012-10-11 14:37:47 följande:

Håller helt med, förlorade min mamma för 11,5 år sen till cancer och det var många som kommenterade att vad stark du... Men vad ska man annars göra än gå vidare då? Det är ju inte så att man sörjer mindre bara för att man inte totalt bryter ihop.... Du har ju inget val....
    Känner oxå igen det där... alla säger till mig att jag är stark som gått igenom tre missfall och sen allt strul i somras med prematurfödsel och min sjukdom...men...precis som ni säger...har man något val? Knappast.
    KRAM!
  • Saftmedbulle
    Finlandssvenska skrev 2012-10-16 13:16:59 följande:

Hur är det med dig nu saftis?
    Det går bättre och bättre, men är fortfarande inte bra. Tre läkarbesök den här veckan, men då är ett för dotterns räkning. Hon är helt genomfrisk... lite liten...men frisk.
    Jag genomgår fortfarande en massa prover, men försöker att leva här och nu och njuta av lilla M...den tiden kommer ju inte tillbaka.
    Vi var i Skåne förra veckan och hälsade på mina föräldrar, som fick se sitt lilla barnbarn för första gången. Min pappa är heeelt förälskad, hi, hi.
    Bra med dig?
  • Saftmedbulle
    Finlandssvenska skrev 2012-10-16 14:14:52 följande:

Är sjukskriven men mera för att jag själv begärde det än nåt annat, orkar inte riktigt med alla långa resor mera + en skitstövel till chef så man vill inte ens försöka desto mera...

Mår annars ganska ok, orken tryter lite och har ont i fogarna men gick ju in i vecka 34 i helgen så det närmar sig med stormsteg... Går ändå in i mammaledighet om drygt 1,5 veckor för i finland går man på mammaledigt 5 veckor före BF...

Mår inte illa mera men är fortfarande under startvikten trots en stor mage...

Hur då under startvikten?
  • Saftmedbulle
    Finlandssvenska skrev 2012-10-18 11:33:32 följande:

Jag väger mindre än jag gjorde när jag blev gravid... Var till BM idag och hade gått ner ett halvt kg på dom senaste 2 veckorna igen...Men babyn följer tillväxtkurvan och alla mina värden är bra så det är ingen fara, hade vikt att ta av redan före så det skadar inte att jag går ner, så länge babyn får det den behöver... 

Aha... visste inte att det kunde vara så. Skönt att det inte var någon fara i alla fall.
  • Saftmedbulle
    Anwen skrev 2012-10-21 19:43:24 följande:
    Äntligen på gång! 8 nov har vi fått tid inför IVF :), så förhoppningsvis kan vi hinna med ett försök innan jul då.
    Wow, vad spännande! Håll oss uppdaterade! Hoppas det funkar bra.
  • Saftmedbulle

Jojjo: Tycker du gör helt rätt som sjukskriver dig när du ska sätta igång. Är ju jobbigt nog ändå, eller hur? Alla tummar hålls här!

• Saftmedbulle
    Lavinia skrev 2012-10-29 19:25:39 följande:
    Jodå, ÄL efter 35 dagar... man får tacka för det lilla . Äntligen vet vi iaf då när det blir dags för nästa sprutstart, om typ 2 veckor. Visst borde man inte ha dåligt samvete för att man sjukskriver/sjukanmäler sig en vecka kring ÄP?

Förövrigt har jag idag halkat i en stentrappa och skumpat ner ca 5 trappsteg på höger rumpskinka/svanskota och armbåge. Och nu sitter jag här, på min vänsterskinka, och tänker att jag är så nöjd att jag hade ryggsäck så jag klarade huvudet och resten av ryggen. Blåmärket på rumpan har än så länge en utsträckning av ca 10x10 cm och en färg som svarta vinbär men det är väl bara början. Det blir till att stå vid skrivbordet ett tag framöver

//L
    Nä, skippa det dåliga samvetet, vet ja... Ska hålla tummarna för sprutandet.
  • Saftmedbulle
    Jojjo77 skrev 2012-12-03 08:10:06 följande:

Hej alla! Intressant diskussion kring D-vitamin. Jag har knaprat folsyra sen vi drog igång allt för 1,5 år sen... Hjälp vad tiden går fort. D-vitamin började jag med i somras, då debatt kring det fördes i tv och tidningar. Känner ingen skillnad på att jag mår bättre eller sämre, så fortsätter väl.

Min mens har kommit nu och det innebär att vi sätter igång med sprutorna min nästa mens, som troligtvis infinner sig runt nyår, vill det sig illa så tas första sprutan på nyårsaftonskvällen, haha, bra timing som vanligt. Jag vet ju i alla fall att jag slipper ett missfall på julafton i år och det känns skönt, skämt å sido, jag måste driva med allt just nu, annars går jag under.

Lavinia - Jättegrattis till blasto!!! Jag har ingen aning om oddsen för upptining, men det ska väl vara som med vilket ägg som helst eller? Hoppas så att allt går bra för dig nu!!!

Mumwannabe - Vad underbart att du är så långt gången redan

Kram alla!

Vad spännande med nytt sprutförsök! Ska hålla alla tummar jag har att det går bra den här gången. Kram!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet