Polarlantis skrev 2013-04-08 19:24:40 följande:
Jojjo: Inte konstigt att allt känns helt menlöst för dig, snacka om traumatiska upplevelser som bara avlöser varandra! Du är så sjukt stark tycker jag!!! Dessutom har du sådan självinsikt! Håller tummarna, skickar all pepp jag kan och hoppas på....allt för er!!! KRAM!!! Jag är i svacka i min lilla perfekta värld för at tjag inte vet vad jag ska göra med mitt liv i övrigt förutom att ta hand om sonen, ingenting verkar det minsta intressant. Omvända världen liksom...
Anwen: hoppas det ger med sig nu snart så du kan få må BRA igen!!
Tack snälla för fina ord. Ja, det är ju omvänt ibland, men alla problem man har är ju stora problem, när man själv är mitt i dem. Försök att bara vara i den värld där du vill vara just nu, så tror jag garanterat att du en dag kommer på vad du vill komplettera den med

L Maria skrev 2013-04-08 23:25:22 följande:
Jojjo - även om vår situation inte ar hälften så jobbig så känner jag väl igen tankarna du har, om att man ta tar sig igenom vardagen... Det låter som att en samtalskontakt vore en idé för er, oavsett så ska man inte behöva gå runt och må dåligt, även om ett samtal inte löser problemet... Tänker på dig, kram!
Tack snälla. Ja, man gör ju det på något konstigt sätt, tar sig igenom. Jag har haft en kontakt, men känner just nu inte att jag kommer någonstans där just nu. Det jag har i skallen blir liksom inte mindre eller klarare, även fast jag pratar om det. Prövar för tillfället strategin att bara låta allt vara en stund och att tiden ska ge mig svar och klarhet i all förvirring. Ibland känner jag att allt pratande bara spinner igång mer och jobbigare tankar och jag känner mig istället mer förvirrad och frustrerad. Men, det är väl olika faser...
DubbelAA skrev 2013-04-09 09:54:01 följande:
Jojjo: Vill så gärna skriva något peppande som kan hjälpa dig just nu men känner att jag inte har de orden tyvärr! Skickar allt jag kan av styrka o kramar här via datorn o vet att det inte hjälper det minsta tyvärr men det är det jag kan göra! Önskar så att det fanns något annat o konkret jag kunde göra istället!
Styrka o kramar från mig!!!

Jodå, det hjälper! Jättegulligt av dig! Kram
Saftmedbulle skrev 2013-04-09 19:14:10 följande:
Pepp från mig oxå, Jojjo!
Tack!
Kattflickan skrev 2013-04-10 10:26:08 följande:
Jojjo: Förstår hur du känner dig. Jag trodde länge att vi inte skulle få något barn och under den tiden kände jag mig låg. Som om någon slängt en tung matta över mig. Försökte unna mig att göra allt jag tyckte var kul och prioriterade ner tråkiga saker.
Har du hört talas om dhea? Dhea ska kunna förbättra äggkvaliten. Annars hoppas jag att ni lyckas med äggdonation. Vid den första Ivf en fäste ju faktiskt ett ägg i dig vilket borde innebära att du är en bra kandidat för äggdonation.
Kramar!
Millan
Tack. Ja, det är så jag gör. Gör allt som jag vill och kan. Lever lyxliv, rent materiellt och bokar resor på löpande band. Men, det känns ju bara bra för stunden. Ibland korta stunder och ibland långa stunder. Kollar nu runt på möjligheten att kunna åka iväg och plugga utomlands, jag och mannen. Allt möjligt konstigt tar man sig till...
Ja, jag har läst lite om det, men är det lagligt i Sverige? Ja, det är ju så läkarna resonerar. jag har blivit gravid och kan alltså bli det. Och rent krasst så är det inget "fel". Spermier finns, men få. Jag har ÄL och har gott om ägg, fullt frisk osv osv. Men, den lilla detaljen att det ska ta sig vill sig inte...