Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finlandssvenska skrev 2013-09-24 19:25:36 följande:
    Kram härifrån också Jojjo....
    DubbelAA skrev 2013-09-25 14:28:22 följande:
    Jojjo: Håller tummarna för att väntetiden snart är slut så att ni kan "sätta igång"! Kram
    Tack Hjärta

• Jojjo77
    Smiley skrev 2013-09-28 21:58:18 följande:
    Jojjo: Skickar mina varmaste kramar till dig hoppas att det snart är er tur att bli föräldrar.
    Hjärta
  • Jojjo77

Hej alla! Här var det ingen aktivitet alls ser jag Flört 

En liten uppdatering från mig. Nu är jag igång och kör en testcykel inför äggdonation. Det innebär att det börjar närma sig vår tur! Jag tar nässpray för att nedregleras, d v s hamna i klimakteriet, för att sedan ta tabletter för att byggas upp och vara redo för att ta emot ett ägg från en anonym fantastisk kvinna någonstans därute! Man gör en sån test, för att, ja, se om allt funkar. Sen blir det uppehåll med mediciner, tills vi har en donator och då sätts allt igång igen, men då på riktigt.

Det känns jättespännande att det äntligen börjar hända något att vi är igång igen, även om det nu inte är det roligaste man kan tänka sig, som vi är igång med, men ja, ni fattar nog vad jag menar. På något konstigt sätt så blir man härdad i allt det här onormala och helt plötsligt så sitter man i en situation där det här för oss är normalt.  

Så är läget nu i alla fall Skrattande 

• Jojjo77
    Aruba skrev 2013-11-12 19:18:39 följande:
    Gud vad roligt!! Jag ska hålla tummar, tår och allting annat. Håll oss uppdaterade, vi är många som tänker på dig.
    Tack snälla snälla! Vi tar tacksamt emot alla tummar och tår Flört
  • Jojjo77
    Anwen skrev 2013-11-12 20:12:47 följande:
    Härligt Jojjo att ni är på gång igen! :) Håller absolut tummarna här!

Här har jag hunnit bli mamma :), vår lille (okej, stora...) son föddes för ca 4 veckor sen. Mådde piss efter förlossningen (fysiskt), men nu så är det bra :).
    Tack!

Stort grattis! Va härligt! Kram 
  • Jojjo77

Tack alla ni för snälla och peppande kommentarer! Jag hoppas att det går nu att det är vår tur. Har en positiv känsla inför allt detta just nu, så jag griper tag i den och tänker bara framåt, ingen backspegel denna gång. Nu får skiten vara över!

Håller med er! Finns INGEN tråd som denna! Ni är alla helt fantastiska och jag tror aldrig att jag kommer att glömma det stöd som ni alla gett mig under år av motgång. Det har ju tyvärr blivit så lång tid nu... Inte riktigt vad man väntat sig när vi startade "försöka-skaffa-barn" verkstaden hösten 2010...

Kram till er alla fina tjejerHjärta 

• Jojjo77
    Polarlantis skrev 2013-11-18 13:57:52 följande:
    Jojjo: Så härligt att du ser framtiden an med positivt sinne! Heja heja heja dig och hoppas nu att det är eran tur, för det är det BANNE MIG!!! Tokspännande! Inväntar rapporter! Hoppas en donator dyker upp snart!

Och japp, det här är en trevlig grupp :) 
    HjärtaHjärtaHjärta
  • Jojjo77
    NICU skrev 2013-11-20 10:39:32 följande:
    Men åhhhh Jojjo!! Vad glad jag blir!!! Har inte varit så aktiv alls på FL sen lillkillen ploppade ut för ett år sen men tänker på dig då och då och nu håller jag min tumme så hårt att den blir blå!!!! Hjärta
    ernlia03 skrev 2013-11-22 21:48:34 följande:
    Härligt Jojjo! Hoppas det kommer att fungera!

Håller med er andra, den här tråden och fortsättningstrådarna är lite smått magiska i det här forumet. Orkar inte kolla sidan i övrigt, men de här sidorna måste jag in och kolla nu och då. Skulle nästan vara roligt med en träff i verkligheten nån gång! Är ju skönt att vara anonym också, men det känns nästan inte som det behövs i de här trådarna längre. 
    Tack och tack!  

• Jojjo77

Liten uppdatering. Sprayen har funkat, så jag är nedreglerad. Sprayar fortfarande, men äter nu också östrogentabl för att bygga upp mig. Snart dags för VUL för att kolla slemhinnor. Mår halvbra. Är lite nere och livet känns tungt, igen. Men, men, skam den som ger sig.

Alltid runt juletid som vi håller på med allt sånt här. Känns tufft. På julafton är det två år sen vårt missfall...

Trevlig helg till er alla!Tomte

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet