• Anonym
    Äldre 2 Sep 20:53
    4684 visningar
    12 svar
    12
    4684

    Förlossningskomplikationer, missade bebisens första tid

    hej min förlossing går inte och jämföra vad du har varit med om, ja tycker du är jätte stark som klarat av dett en stpr kram till dej :)
    Men ja hade liknande, Jag hade en väldigt komplicerad förlossing och det tog 49 timmar, och när min son var på¨väg ut försvan krystvärkarna, och hans hjärtljud, så barnmorskan fick hänga på min mage med all sin kraft medans läkaren drog ut han med sugklocka, när han kom ut så fanns det inget liv i han, som sprang iväg med han och en halv timme senare fick ja tillbaka han för ett ögonblick, sen tog dom upp han på neotal avdelningen och min man följde med, jag fick ligga kvar på förlossningen eftersom jag vart förlamad i benen och kunde inte tömma blåsan, Men efter mycket om och men fick jag äntligen träffa min son. Men jag missade allt det där i början, byta blöja ocj allt sånt, 
    Jag hadfe också planerat allt i minsta detalj, Jag mådde skit att jag inte fick upp han på magen, att jag inte fick höra han skrika, att ja inte fick se beckan bajset (heter det så) byta blöja, ligga och amma honom,
    Min son ville inte ta bröstet när ja försökte, Jag kände inte kontakten med honom, första gången han log var åt min man. Men mycket var mit egte fel, just för att jag stirrade mej blind på hur det skulle ha varit och inte anpasde mej efter hur det var, och för att jag inte sökte hjälp. Jag vet att allt känns som skit just nu, att du missade allt det där, Men försök lägga det åt sidan och skapa dej en egen kontak till ditt barn och se till att få någon att prta med sen när du orkar, det är så viktigt att barnet får känna din närhet och du ditt barns närhet.
     Jag hoppas allt löser säg och jag önskar er all lycka :)

  • Anonym
    Äldre 2 Sep 22:42
    #6

    Har ingen erfarenhet men vill bara skicka en kram och säga att jag tror det kommer gå väldigt bra för er eftersom du tar tag i detta och börjar bearbeta det så snabbt.  Att sörja något som man inte fick är eg lönlöst men jag förstår dig ändå, skulle nog känt samma . Lycka till!

Svar på tråden Förlossningskomplikationer, missade bebisens första tid