• Ninninn

4 missfall.. Finns det hopp?

Minus75 skrev 2012-04-19 22:00:38 följande:
    Hej tjejer! Det var ett tag sedan nu. Jag är i samma stadie som flera av er: Bitter och sur över att hela världen spottar ut ungar till höger och vänster. Själv får man mens efter mens och inget händer. Har tyvärr inga uppmuntrande ord till er, men gratulerar såklart  Donum till graviditeten!

Beklagar att även din mens dök upp man blir så bitter men tydligen är de bara att ta nya tag :(
  • Ninninn
    nenne87 skrev 2012-04-22 08:57:48 följande:
    Vilaa: När jag fick mitt tredje ma i mars förra året var jag i vecka 9 när det konstaterades men fostret hade dött redan i vecka 7. Jag tog då cytotek å det var sååå segt, jag blödde konstant i sex veckor ganska så mycket vissa dagar å lite mindre andra dagar. Till slut var det över och min kropp blev helt återställd.  Vi körde på det igen och 3 okt 2011 plussade jag igen å denna fjärde gången ville pyret stanna, är nu i vecka 33 å mår hur bra som helst och har konstigt nog inte haft en enda komplikation under denna grav. Jag vet sååååå väl hur du känner dig, hopplöshet å förtvivlan! ALLA andra får ju barn så varför kan inte jag? Det gör ont i mitt hjärta när jag läser allt du måste gå igenom.  Jag vill ge dig lite ljus i mörkret om att det kan gå. Denna gången ändrade jag väldigt mycket i mitt liv för att jag hade möjligheten, Jag började gå till en kurator i april 2011 som hjälpte mig så mycket, hon fick mig att sätta ord på mig aggrition å bitterhet, hon fick mig att förstå att jag inte var arg på ALLA andra som fick barn utan jag var arg på att just MINA graviditeter inte gick bra. Jag slutade jobba efter sommaren 2011 och började plugga ist, jag jobbade på förskola så det var både fysiskt och psykiskt ansträngande arbete. Jag slutade med äl testen (även om det var svårt) :) jag fick helt plötsligt något annat att fokusera på. Detta var min räddning, Jag plussade som sagt 3 oktober! Lycka till i framtiden!         

Grattis till dig hoppas så att även vi anda här får skriva en solskens historia i framtiden! Lycka till
  • Ninninn

Underbart Najje jätte grattis till er! Så skönt att höra att de kan gå vägen!

• Ninninn

Jag har en jävla idiot till läkare (ursäkta språket) men ja e så jävla förbannad och besviken och ledsen på henne! Hon behandlar mig som en idiot. Har ringt i 3 veckors tid och bett sköterska om att ja behöver medicin dom har lämnar lappar till henne men hon har ignorerat mig jag har ringt en gång i veckan och bokstavligt talas skällt ut sköterskorna men dom kan ju inte föra nått, så nu e prednisolonet slut..... Snälla finns de någon läkare i Göteborg som e bra och som skriver ut medicin???????? Va ja förstår så har man inte rätt till ivf förres man försökt blir gravid 1 år va händer efter ett år? Skickas de remiss till repro och hur lång tid tar de sen då innan man får sätta igång??? Gjorde ett grav test i morse ska ha mensen i veckan så de e väl kanske lite tidigt men ja känner på mig att mensen kommer komma, så här e vi ledsna både ja å sambon 7 månader försök nu utan plus, fattar inte detta!!! På riktigt ja ger snart upp detta med barn de tar för mycket på mig och vårt förhållande! I snart 4 år har vårat liv och förhållande handlat om att göra barn å ingenting annat, är de verkligen värt allt detta helvete?! Om de aldrig går ja tänker inte leva ett liv utan barn de finns inte i min värld!! Alla som hängt i denna tråden i många år nu har ju lyckats! De e ju helt fantastiskt undra hur många år till de ska ta innan man själv lyckas!

• Ninninn
    Pimpinellan skrev 2012-05-15 12:44:28 följande:
    Om det går som det ska-är lite frågetecken tyvärr- blir det FET på fredag. Håll tummen,jag är skitnervös!

Håller tummarna för dig! Själv fick ja ett svagt plus idag vet inte vad ja känner är helt jävla livrädd över hur de ska sluta! Man vill ju så gärna vara positiv men de e så svårt!
  • Ninninn

De känns som om denna tråden hållet på att dö ut, ingen som knappt skriver här längre =( hur mår alla? hur går de för er? många har ju förflyttat sig till den andra tråden (Vi som är gravida) vi får hoppas att vi andra också kommer dit någon dag men fram tills dess är resan lång!

Själv är jag gravid i v.6+0 idag känner ingen symptom alls så de kan lika gärna gått åt skogen redan nu men jag får vänta i två veckor till tills de är dags för vul! kämpa på alla 

• Ninninn

Tack! denna gången tog de sig på 7:e försöket trodde aldrig jag skulle få ett plus =)
    Jag tar progesteron, trombyl, fragmin och prednsiolon sen massa andra vitaminer som vitakalk, d-vitamin, folsyra och mitt val sport just de omega 3 också =)

Ska på vul den 11/6 och då ska jag vara i v.7+6 så då hoppas jag på att få se ett hjärta! tycker inte om att jag inte har någon symptom dock, vill hellst ligga med huvudet i toa hålken hela dagarna för då vet man att allt är som de ska! när man varit gravid 7 gånger innan denna så vet man ju hur man ska må och ja mår för bra nu och de oroar mig!

Hoppas så att detta blir 8:e gången gillt =) och 4 år senare. Tänk va lycklig jag hade blivit då     

• Ninninn

iod82: håller tummana för dig att de tar sig snart och att ni får ett plus.

Barbaboo: tänk att de snart är dags =) jisses va tiden gick fort. Nä man får INTE ge upp även fast man vill ibland för man orkar inte med allt negativt  livet och detta ständiga kämpandet för att få ett barn! tog inte du prednisolon också?

Är det någon som funderat på att blogga någon gång om detta elända som vi går igenom?? man kanske kan hjälpa andra tjejer tidigt i deras elände med medicinering m.m immunologi!! här i Sverige måste man ju få 3 mf innan man får hjälp å de e ju inte klokt, kanske om man delar med sig av sina erfarenheter så kanske dom slipper de. Jag vet inte men ja funderar på de ibland dels också för att få skriva av mig av allt negativt jag bär på.   

• Ninninn
    L Maria skrev 2012-05-29 18:21:59 följande:
    Känner igen mig - nu, femte gången, så är enda skillnaden att jag åt d-vitamin den här gången. Är det slumpen, är det vitaminen, vad beror det på att vi fått se hjärtslag den här gången, men aldrig tidigare kommit längre än 5+0...?

Tänker på er alla och håller tummarna för att det ska gå bra för dig Ninnin!
    Vilken vecka är du i? håller tummarna även för dig =) jag är så orolig går omkring hela dagarna och klämmer å känner efter symptom men ingenting! vill gärna ligga i toan och spy hela dagarna =)
  • Ninninn
    Saftmedbulle skrev 2012-05-30 11:45:19 följande:
    Jag med!

EGO:
    Gnäller lite...
    Bröt foten på jobbet igår och sitter nu sjukskriven i gips... som om det inte var jobbigt nog med graviddiabetesen och stora gravidmagen... ja, ja...Jag är ju glad över att vara gravid och framför allt att allt var bra med bebisen. Jag tog ju emot så att magen inte skulle ta skada, därav benbrottet...
    Men here gud din stackare! men vilken tur att bebis mår bra! hoppas de inte blir allt för varmt och svettigt under gipset =) kram
Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?