• Ninninn

4 missfall.. Finns det hopp?

Va på läkarbesök idag och fick träffa den läkaren jag hade för 2,5 år sedan hon som sa redan då efter 4 mf (ska ni inte adoptera) idag sa hon hur orkar ni sen efter vul sa hon nu måste ni adoptera!! fan va arg jag blev! fast hon sa en intressant sak faktiskt! prednisolon måste man ta minst 20 mg om de ska göra någon hjälp så sätt vet jag nog de eftersom man läst mycket i imuntrådarna nu men man vågar ju liksom inte självmedicinera men så här i efterhand med ännu ett ma så borde man höjt dosen rejält! de är lätt att vara efterklok.

Den lille va fortfarande kvar där inne så i morgon blir de skrapning om inte något drastiskt händer i natt så den kommer ut men den chansen är ju inte speciellt stor!

CN83: håller tummarna att de inte är mensen som är på ingång utan att du plussar!    

• Ninninn
    CN83 skrev 2012-07-04 09:42:31 följande:
    Ninnin: tänker på dig idag.. Hoppas att allt går bra.
    Skulle du höja prednisolonet till nästa försök?? Förstår dej helt. Klart att läkaren inte menade något illa men det gör ändå så ont kan jag tänka mej. Man vill ju liksom inte ge upp. Speciellt inte när man inte provat precis allt.
    Hur tänker ni göra nu framöver? Stor kram till dej iaf.

Min mens har fortfarande inte dykt upp såå det lär bli en lång dag idag med väntan på att se om vi kanske lyckats..
    Nu blir de inga mer försök till vi har varit i Aten och fått reda på om de e nått fel på mitt immunförsvar! dessutom lär inte mensen komma tillbax förrens om ca 2-3 månader å innan dess kan vi ju inte försöka! jag kommer höja dosen pred sen men hoppas ju då att de hittas något fel på mig i Grekland!

Är de ingen utav er andra här med upprepade mf som funderat på Aten/London?? tiden går ju men visst kan man lyckas finns ju massa bevis på de i tråden "vi som är gravida efter upprepade mf" men jag kommer aldrig att lyckas här hemma jag har försökt med all medicin som ges och de går ändå inte!

Nu är iallafall fostret ute och jag är hemma igen! mycket ska man vara med om! lyssan på de här! låg bredvid en tjej i 20 års åldern inne på rummet innan operation och hon bara grät å grät konstant i en timma (för sen körde dom upp mig) hon paratde i telefonen i nästan 30 min och sa att hon skulle ta livet av sig och att hon mådde så dåligt! JO TACK JAG VET PRECIS! vet inte va hon gjode där men fan va jobbigt de va att höra på! sen när jag vaknade upp på uppvaket de första jag hör är bebis skrik då ligger jag på samma upvak som dom som gjort kejsarsnitt! hur kan de gå till så här är inte de lite respektlöst? där ligger jag och skrapar bort foster nr.9 och där ligge hon överlycklig med en bebis!  
  • Ninninn
    CN83 skrev 2012-07-04 17:33:11 följande:
    Usch denna dagen hade jag helst raderat ut alltså... Två barn till världen på Facebook av nära vän o släkt. Blir mest ledsen faktiskt för min egen situation, själviskt men kan inte hjälpa det. Ligger här med världens mens värk o tycker synd om mig själv..

Fan den där jäkla Facebook va så himla nära att ta bort skiten igår för som du säger hela tiden är de någon som är gravid! Sen finns de dom som bara klagar på,att dom aldrig får sova! Sånt blir man så less på att läsa! De enda man gör är ju att lägga fram ett falskt leende och gratulerar alla andra hela tiden sen går man hem å gråter och undrar varför de aldrig händer någon annan! Hoppas du blir gravid nästa månad istället då! Bara att kämpa vidare! Bamse kram till dig
  • Ninninn

Csillag grattis till lyckat vul trotts de dåliga bemötandet!

• Ninninn
    Csillag skrev 2012-07-10 20:30:47 följande:
    Tack gumman. Känns skönt att få se ett tickande hjärta. Kändes verklugen som allt kom ut inatt o precis som tidigare MF. Hur har de gått för dej förresten för har inte du ingått i Lennarts studoe lr e jag ute o cyklar?vilka doser fick du? Hur går de för dej annars?

Jo jag va med i hans studie vid 5:e graviditetern men även då blev de ju ma, jag vet inte vad jag fick för medicin antingen va de ju trombyl eller placebo (de är ju de hans studie går ut på) han ringde aldrig och sa va de va jag åt! Han va en go gubbe men för mig slösade jag bara onödig tid där men de är ju inget man vet då! Jag skrapades ju förra onsdagen så nu e man tillbax på ruta ett igen! Ska ju åka till Aten har mailat Dr D ska höra av mig igen till han men just nu e jag på semester och orkar inte maila han här (har knappt nått nät här heller på mobilen) =) ibland känns livet hopplöst med allt detta kämpandet å mf efter mf men kämpar man inte vidare så blir de ju heller inga barn!
  • Ninninn

Saftmedbulle: jätte stort grattis till er lilla tjej så glad för er skull! Tråkigt att du är sjuk men hoppas verkligen att dom får ordning på cancern! Håller alla tummar för dig att de ska gå bra. Mia A: grattis till dig, nu kommer de bli bebis :)

• Ninninn
    elitae skrev 2012-07-29 21:04:21 följande:
    Vadå myt ? Det är vad man blir informerad om när man får missfall.... Även INNAN vecka 8...
    Japp de är vad man blir informerad om varje gång med den stämmer inte!! jag har alltid väntat mellan 2 och 7 menser men ändå fått 8 missfall så precis som lilla M säger så är de en myt. Men nått måste dom ju säga eftersom dom inte vet vad problemet är..
  • Ninninn
    M I M M I skrev 2012-07-29 22:15:27 följande:
    Ninni hur går det för dig? Kram

Vi ska till Aten den 10 september och nu på onsdag ska jag ha en konsultation med Dr D får se om vi förstår varandra min engelska är inte speciellt bra :) så nu händer de äntligen grejer! Hoppas man får ett svar på skiten bara vill ju så gärna också lyckas med att få ett barn någon dag! Hur går de för er andra? Ingen som har funderingar på att resa till Aten??
  • Ninninn

CN83: grattis till plusset! Håller tummarna att de går bra denna gången.

• Ninninn
    Annica P skrev 2012-08-05 19:08:03 följande:
    Grattis CN83! Plusset är första steget, även om det är jobbigt att vänta och se vad det blir av det. Håller tummarna hårt!

Ego: Bebben rör sig i magen och idag går vi in i v 38. Har köpt blöjor och letat upp de gamla lagrade bebiskläderna. Sonen frågade ang blöjinköpet: "- Mamma, varför köpte vi blöjor? - För att vi förhoppningsvis behöver dem. - Men om vi inte gör det? - Då får vi ge bort dem till någon annan.". Inte alla storasyskon som måste vänta på det viset, men jag tror ändå att han är inställd på att vi får en bebis.
    Din son kommer att få ett syskodenna gången så är de bara =) jätte grattis till dig bara 2 veckor kvar till BF =)
  • Ninninn
    che71 skrev 2012-08-08 12:35:24 följande:
    Var på KK nyss. Allt har tydligen inte blött ut. Fast jag blödde med de där tabletterna som skulle stöta ut resterna. Nu har jag inte blött alls på 3 dagar o var så "glad" att det var över. Men nu måste jag ta tabletter 3 dagar till o få ont o blöda o så vänta 3 hela veckor till ny efterkontroll o se om allt är som det ska. Fy vad trist att det ska ta ännu längre tid...jag orkar bara inte mer. Jag som började känna hopp o se framåt igen

Kan du inte be om att få göra en skrapning? Mig vägrar dom ge cytotec två gånger, har bett om de men jag blir alltid skickad på skrapning istället då blir du ju av med de snabbare.
  • Ninninn

Super fertila eller ej..... Den stora frågan är väl ändå "varför får vi mf" kan dom göra en studie om de istället!! Efter att jag har pratat med Aten läkaren så förstår jag att immunförsvaret har med dessa mf att göra

• Ninninn

Nu tackar jag för mig i denna tråden och jag önskar er alla som är kvar ett stort lycka till! Ni kommer lyckas få en bebis någon dag bara ni inte ger upp! Ja hållet till i immuntrådarna om ni vill mig något :) känner att jag inte hör hemma här längre, dom flesta som hängt här har fått sina barn nu och de är helt fantastiskt hoppas vi andra också lyckad en dag

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?