• Barbaboo

4 missfall.. Finns det hopp?

Hopplöst känns det just nu. Står mitt i mitt 4:e missfall (varav 3 på mindre än ett år)..
    (Ofostrig, MA, MF & MF)

Vi har stor önskan att få fler barn och jag är 39 år nu.. Vår dotter är 9 <3

Månaderna går för varje missfall...

Finns det hopp? (har haft fragminsprutor & proggisar nu sista gången, utan resultat)..

Jag behöver PEPPNING, finns ni där ute, ni som lyckats till slut?

...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-12 11:07
    Feb -11, Jag lägger till ett MA som upptäcktes v 11, fostret dött v 6 =(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-21 15:59
    Välkomna alla nya till denna tråd, den är "gammal" och lång tråd, men ack så viktig för alla oss... Hoppa gärna in här omm du känner för att prata av dig och finna hopp.

Jag är lycklig över att skriva att jag nu är gravid i v 18 och ska på RUL om en vecka. Denna graviditet har varit psykist väldigt jobbig, men än så hänger bebben i..

Nästa uppdatering hoppas jag skriva att jag fått en bebis, i slutet av juni -12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-21 20:24
    Äntligen har jag fått mitt efterlängtade barn. Det finns hopp!

Det var inte kört, fastän jag trodde det många gånger. Jag tänkte många gånger "ja, det kanske fungerar för andra efter så många missfall, men det kommer inte fungera för mig."
    Men jag tänkte ännu oftare "jo, det ska gå!"

Min dotter kom till världen 25/6 och allt har gått jättebra, hon är snart 4 veckor gammal och jag är otroligt lycklig.

Jag hoppas att denna tråd lever vidare för hade det inte varit för denna tråd så hade jag aldrig orkat kämmpa. Vi är många som har delat sorg, förtvivlan, hopp och jäklar anamma - fortsätt gör det!

Jag kikar in här då och då, men in hjärta och tanke är jag med oftare
  • Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?
  • miap01
    adnils skrev 2013-09-21 23:41:09 följande:

Vad hjälper trombyl mot?

Ska göra vul på fredag för att se hur allt ligger till. Blött lite sen i tisdags, dock inga klumpar så kanske det finns ett liiitet hopp.

Hur lång tid tog det för er att få missfallsutredning och hur länge höll den på?

En del missfall tros orsakas av flera små, små blodproppar. Tror att trombyl är för att tunna ut blodet och motverka dessa. Men det är bara vad jag tror, kan inte svara säkert.

Lycka till på ditt vul!
  • miap01
    adnils skrev 2013-09-21 23:41:09 följande:

Vad hjälper trombyl mot?

Ska göra vul på fredag för att se hur allt ligger till. Blött lite sen i tisdags, dock inga klumpar så kanske det finns ett liiitet hopp.

Hur lång tid tog det för er att få missfallsutredning och hur länge höll den på?

Hur gick det på vul:et idag. Hoppas verkligen det gick bra!
  • adnils

Det gick bra!!

Såg ett litet hjärta slå :) Är dock en vecka mindre än vad jag räknat, så 6+4 idag.

Läkaren sa att jag skulle räkna min graviditet som normal trots mina småblödningar. Är så ofantligt glad!

• miap01
    adnils skrev 2013-09-27 22:34:08 följande:

Det gick bra!!

Såg ett litet hjärta slå :) Är dock en vecka mindre än vad jag räknat, så 6+4 idag.

Läkaren sa att jag skulle räkna min graviditet som normal trots mina småblödningar. Är så ofantligt glad!

Ett stort grattis. Vad härligt att höra att allt såg bra ut!
  • Saftmedbulle
    Det gick bra!!

Åh, vad skönt!
  • Minus75
    Det gick bra!!

Fantastiskt, vad härligt! :D
    Grattis, jag håller tummarna för er!
  • lill111

Stort grattis mamma 77!! Underbart, står nu i mitt femte mf/ma så vet inte om vi orkar mer samtidigt är längtan så oerhört stor och sådana som dig ger hopp!!

Jag undrar om du gjort ngt annorlunda denna gången? Medicinering.

Vi funderar nu på att åka till Aten och utreda immunförsvaret som läkarna här hemma inte tittar på, men jag finner att fem mf inte är normalt....Tacksam om du orkar svara!!

• Mamma77

Hej,
    Tack så hjärtligt! Ja 8 år med 16 missfall har satt sina är. Jag är utredd kors å tvärs men inget funnet på oss. Samma pappa till min son son som är 10.
    Denna gång var jag sjukskriven nästan hela graviditeten. Trombyl, Fragmin och crinone( progesteron) från att man såg ett hjärta. Fragmin och trombyl ska inte sättas in tidigare pgr av blödningsrisk om något är fel.
    Jag drack inga drycker med koffein, te i bland.
    Jag har högt blodtryck så jag äter ju medicin för detta med.
    Nu dras min tös med en seg gulsot sen födsel 12/9 och solar inne på v.3 nu:( Inskrivna på Astrid Lindgren. När får man bara njuta?

På något sätt kände jag att denna graviditet var annorlunda och skulle gå, mysko känsla. Jag svarar gärna på allt jag kan. Kram å all lycka

• lill111
    Mamma77 skrev 2013-10-01 10:21:49 följande:
    Hej,
    Tack så hjärtligt! Ja 8 år med 16 missfall har satt sina är. Jag är utredd kors å tvärs men inget funnet på oss. Samma pappa till min son son som är 10.
    Denna gång var jag sjukskriven nästan hela graviditeten. Trombyl, Fragmin och crinone( progesteron) från att man såg ett hjärta. Fragmin och trombyl ska inte sättas in tidigare pgr av blödningsrisk om något är fel.
    Jag drack inga drycker med koffein, te i bland.
    Jag har högt blodtryck så jag äter ju medicin för detta med.
    Nu dras min tös med en seg gulsot sen födsel 12/9 och solar inne på v.3 nu:( Inskrivna på Astrid Lindgren. När får man bara njuta?

På något sätt kände jag att denna graviditet var annorlunda och skulle gå, mysko känsla. Jag svarar gärna på allt jag kan. Kram å all lycka
    Tack snälla du för snabbt svar!! Uscha vad man ska gå igenom, vi har ett helvete nu, kan bara beundra er som orkat, men ni segrade!!! Du åt inget kortison denna gång?
    Hoppas verkligen att er goding snart blir bättre, håller alla tummar och tår!  Förstår att du bara vill nuta, men det kommer jag lovar!! Tänka att ni till slut lyckades, helt fantastiskt!! 

Jag åt trombyl nu, men från plus samt Crinone, men hjälpte föga:((

Stor kram och så hoppas jag vi hörs igen!!

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?