• Ninninn

4 missfall.. Finns det hopp?

Nu har ja äntligen fått en tid till kvinnan på Östra sjukhuset, ska dit redan på måndag Glad hoppas hoppas hoppas att hon ger mig massa mediciner så jag förhoppningsvis får behålla nästa graviditet Gravid
    kanske kan få nått som sätter igång mensen me, har aldrig längtat efter den så mycket som nu..

timoa: blir så himla glad när jag hör att allt går bra för dig, tänk att du redan är i v.20 de e inte klokt va tiden går fort.

I morron ska jag ut på After work med jobbet och då ska jag bara glömma allt detta helvete för några timmar för de e ju det enda man maler i huvudet dagligen. Kan inte heller fatta att det snart har gått 3 år sedan vi började försöka skaffa barn å här sitter man och har varit med om ett helvete.

• Ninninn

Gud va glad jag är idag Glad kom precis hem från ett helt fantastiskt läkarn besök hos en kvinna på Östra Sjukhuset! hon är villig att ge mig mediciner =)

Nästa graviditet ska jag få Trombyl+fragmin+progesteron så nu hoppas jag på att dessa mediciner ska hjälpa mig, gör de inte de så sk jag få prednisolon, men nu ska vi först prova dessa och de känns kanon!

wiiiiiiiiiiii

• Ninninn
    Barbaboo skrev 2011-05-17 10:42:32 följande:

Ninnin82, vilket mirakel :) Jag är så glad att läkare vågar gå lite utanför ramarna..

Jag har fått pred av en kompis men dom kommer inte räcka den "behandlingsplan"

jag tänkte ta till vid nästa graviditet så jag hoppas HOPPAS på en läkare jag ska

träffa på torsdag nästa vecka är villig att "gå lite utanför ramarna" :)

Men vi får väl se, stor kram!

Kan knappt förstå att de är sant Glad ja e så glad och jag har fått hoppet tillbax igen!
    Tycker dock att de e helt sjukt att man ska behöva få 5 missfall innan någon fattar och ger än mediciner, helt sjukt!!

Jag skulle helst också velat ha prednisolon men hon sa att de skriver man inte bara ut så där utan nu skulle vi testa detta får ja då kanske ett missfall till ändå så skulle jag få pred nästa gång!

Håller alla tummar och tår att du får de utskrivet!

kram
  • Ninninn

Tycker denna väntan på mensen är fruktansvärt jobbig, ja vill bara börja med att försöka bli gravid igen men de får tydligen vänta ett tag till då Gråter idag är de 8 veckor sedan jag skrapades! har aldrig längtat efter mensen så här mycke innan!

Satt å funderade igår på om man kanske skulle vara sjukskriven nästa gång man blir gravid åtminstonde dom första 12 veckorna, känns som man kanske ska prova de me då har man testat allt liksom?! jag har ett ganska tungt och ibland stressigt jobb, va vet jag!!!!

Jag är iallafall väldigt glad över medicinerna jag fått, dom ger mig hopp om att vi kanske får behålla nästa Gravid

Ha en trevlig helg alla kram på er

• Ninninn

Wiiii ja har fått mensen tillbax efter skrapningen! 2 månader tog de! får se om ja har någon ägglossning om två veckor!!

• Ninninn

Nu är ja sjukt besviken IGEN!! har ringt min doktor på östra 2 gånger denna veckan, eller inte till henne men till barnmorskorna som svarar och sagt att de börjar närma sig ägglossning och att ja behöver progesteronet vi pratade om men nu verkar de inte bättre än att jag inte får proggisar.... ska bli kalld inom 4-6 veckor igen å då får ja väl ta upp de igen då och hoppas att jag får dom utskrivna ändå.

Har ägglossning nu på måndag (tror ja) så ja började med trombyl+fragmin idag så ja får väl helt enkel börja smörja mig med progesteron krämen igen då, de e ju iallafall bättre än inget progesteron alls...

• Ninninn

Tyvärr så arbetar ju bara denna läkaren 2 dagar i veckan så hon e väldigt svår att få tag på.

När vi va där på besöket så kom vi överrens om trombyl+fragmin sen frågade jag om progesteron å då sa hon att hon skulle diskutera de med läkaren ja hade på repro och sen skulle hon återkomma, men sen berättade även hon precis som Lennart Blomqvist att de är aldrig farligt eller dåligt att ta progesteron så varför kan ja inte få de då!!!!!

Ja ringde ju två gånger denna veckan å sa som de va till barnmorskan som svarade hon lämnade en lapp till läkarn men de enda hon skrev i journalen var att ja kommer bli kallad inom 4-6 veckor så då får ja fråga o proggisar igen, är ja då gravid så kanske ja kan börja med dom då, dom säger ju att proggisarna gör värkan runt v.8-10 för de är då moderkakan tar över. Ja får helt enkelt köra med krämen tills ja varit på besök igen.

Ja har börjat med mina sprutor och trombylen nu, lite läskigt e de allt att ta sprutor på sig själv men de får de vara värt =)

• Ninninn

MI83: ja beklagar verkligen, livet e så sjukt orättvist å man kan inte påverka de ett dugg tyvärr!

Här har de ju varit ägglossning så nästa vecka får vi se om de tog sig, de känns inte så men man vet aldrig!

Jag fick ju aldrig proggisar som ja trodde ja skulle få utan bara trombyl och fragmin, men nu har ja fått en kur med proggisar av min svägerska =) känns dumt bara att man går bakom ryggen på min läkare (nu när ja äntligen har fått en helt fantastiskt läkare) hon kommer ju märka de när hon gör ultraljud för va jag har förstått så e de helt kletigt där nere!

Känner ju ändå att ja måste ta dom för tänk om de e dom som gör så ja får behålla fostret!

Känner mig jätte dum men ändå inte för dom säger ju att de inte e dåligt att få för mycket progesteron så då kan de ju inte spela någon roll..

• Ninninn

Lite ego: Jag skulle haft min mens i måndags, den har fortfarande inte kommit men sen i tisdags har ja haft lite bruna flytningar, gjorde ett grav test med en test sticka från testlagret i morse å den visade ett svagt streck så e de så att jag e gravid eller har ja fått ett väldigt tidigt missfall, tycker de värker lite i mina höfter å rygg me!!

Någon som haft något liknande å inte fått missfall???

Hoppas ni alla får en trevlig midsommar

• Ninninn

Gjorde ett nytt test idag (clearblue) och de va ett starkt pluss så då e ja väl gravid, dom bruna flytningarna e borta, tror de e gammalt blod eller nått!!!

Tänk att ja inte ens e glad, undrar bara vilken vecka de ska skita sig denna gången!!!
    fast nu tar ja ju trombyl å fragmin så man får väl tro på dessa medicinerna, ska även nästa vecka börja med proggisar!! 

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?