• Ninninn

4 missfall.. Finns det hopp?

Tyvärr e vi ju inte speciellt många här som lyckats ännu men de finns några å de är ni som ger oss andra hopp! Va kan vara orsaken till våra missfall? immunologiska orsaker?? ingen annan som går i dom banorna å tänker resa utomlands för att kolla upp de?? här hemma kan man ju fortsätta i en hel evighet om de är de felet man har!

• Ninninn
    tussan11 skrev 2011-10-31 09:52:04 följande:

Ninnin82 , jag är ju lite ny, har inte testat något ännu. Men jag märker hur jag drivs närmare o börjar famla efter hjälpmedel, tabletter, läser allt jag komnmer över.. Jag har en ny sambo. Pappan till min dotter (6år) är en annan, så visst funderar jag på om det är vi , (el att jag stöter bort).. men tror någonstans att det är jag, mina ägg. Vet inte varför men har bara den känslan.  Min utredning har precis startat så jag har ingen aning..  

Nu inväntar jag äl, o ska inte försöka bli gravid denna gång. Inte förrän efter spolningen v 48. O bara för det får jag väl en jätte tydlig äl denna gång, o så ska jag bara sitta här o får inte försöka. Har lovat min sambo el vi har faktiskt bestämt tillsammans att vänta. Försöker fokusera på min träning, som jag lagt lite på hyllan pga denna bebisverkstad. Nu ska jag träna som jag brukar. Vad lätt det är att  stanna upp livet när missfallskarusellen sätter igång.

Är det någon som har erfarenhet av spolning? Just nu har jag ju dessutom svårt att bli gravid, då mitt äl sekret försvunnit. Men kanske är det en rubbning efter sista missfallet.. Hoppas på att spolningen ska kunna göra något bra med min kropp..
    Nu ska jag o min underbara dotter baka muffins(höstlov) sen blir det biblioteket!Hjärta

Varma kramar till er alla o marieh, tänker på dig idag!

Ja va också inne en sväng på att de va mina ägg, typ dåliga ägg som blev befruktade varje gång men ja har pratat med många läkare om de och dom säger att om man har dåliga ägg så blir dom inte ens befruktade så då släppte ja tanken om de därför e ja inne på immunologiska orsaker nu!
  • Ninninn
    tussan11 skrev 2011-10-31 11:04:43 följande:
     Tack för ditt svar! Så det är alltså så att har man dåliga ägg blir de (oftast gissar jag) inte alls befruktade.. Nej då stämmer det inte på mig. Men det kan väl va så att det kommer bra ägg ibland..? Fast jag har ju blivit gravid 3 gånger på 7 mån...
    Ja har förstått att de är så! har du dåliga ägg blir de inget barn men har du bra så blir dom befruktade så va ja förstått har de inte med äggen att göra att man får missfall! men vad vet ja å va tusan vet läkarna tycker inte dom har koll på nått! dom vet ju ingenting om upprepade missfall å vi som sitter i denna båten kan ju inte få hjälp man får bara hoppas på att de går vägen någon gång med eller utan medicner!
  • Ninninn

Åh va roligt grattis marieh å grattis Najje detta e helt fantastiskt Glad

• Ninninn

Mia A och Kärt barn: vet inte vad ja ska säga mer än att jag beklagar! livet e fasen inte kul att leva!

Blir lika ledsen varje gång ja tittar på "Drömmen om ett barn" de kunde lika gärna varit jag som satt där i tv rutan och sa de som dom tjejerna säger! att man tar avstånd från precis alla vänner som e gravida och avundsjukan ska vi inte prata om :(

Blir så ledsen över att vara barnlös tänker på de 24 timmar om dygnet och man blir påmind om de vart man än tittar! gravida vänner/arbetskamrater å alla på stan som man ser och även grannen som ska ha sitt 6:e barn vilken dag som helst, dela med dig lite för tusan :) 

• Ninninn

När ska man börja med progetseron (Crinone) vid ägglossning eller vid plus va är bäst??

• Ninninn

Fy fan va vi får gå igenom blir så ledsen för oss här inne som kämpar så här till ingen nytta alls känns de som ibland!!
    Man e konstant oroligt å ledsen vågar man igen kommer ja orka ett missfall till de e ständigt samma saker som maler i mitt huvud. 

• Ninninn

Lite Ego från mig: är precis hemkommen från Dr MH och vi kom fram till att jag INTE ska ta fragmin från ägglossning utan i så fall börja med de senare i graviditetern typ v:8 om ja nu går så långt! prednisolon, trombyl och progesteron ska ja ta från ägglossning!!

Sen nämde ja lite detta med att vi har funderat på att åka till England för immunologisk utredning och hon va väl lite skepptisk till de. 

Sen pratade vi om min sambos simmare (dom har ju ALDRIG kollat dom) alla menar ju på att de inte kan vara dom som är problemet för då hade vi inte ens blivit gravida och de blir jag ju väldigt lätt!! peppar peppar!!
    Hon hade en teori om att vi inte kan få barn ihop vi passar inte ihopp helt enkel! de känns väl inte så kul. Ja kan kanske få barn med någon annan man och han med någon annan kvinna men vi IHOP blir missfall!! inte så kul om ja ska vara ärlig!    

• Ninninn

Jag är väldigt glad att jag till slut fick komma till min underbara läkare som skriver ut mediciner till mig, de tog många år och många missfall innan jag fick en enda medicin men negativ som jag är så har de ju ändå inte hjälpt, ja va helt säker på att prednisolonet skulle hjälpa mig att få ett barn men de blev ju ett mf även med den medicinen så hur stora är oddsen att ja och min sambo någonsin kommer att få ett biologiskt barn?!

När ska man sätta ner foten och sluta upp med detta?! kommer den dagen att komma när man bara ger upp! ska man sätta upp sig i adoptions kö eller åka till Indien å skaffa en surrogat mamma VAD SKA MAN GÖRA?!!!!! 

• Ninninn
    Nikki GBG skrev 2011-11-17 09:58:50 följande:
    ingen som har svar på detta??Skäms
    Vi gjorde våran utreding på repro sahlgrenska är det dit ni ska med?? tror inte man kan gå någon annanstans genom den remissen utan då får du gå privat typ Carlanderska och de kostar 5000 kr tror jag!
    Om du inte får komma inom 3månader så borde de väl gå på vårdgarantin och då kan du begära att få komma till en annan klinik så funkar de iallafall när de handlar om anndra saker i sjukvården men ja tror att du kommer få en tid ganska snabbt till repro! 
Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?