Sinni skrev 2013-08-14 07:40:06 följande:
Så spännande med vul idag - lycka till. Själv väntar jag på fosterrörelser, men han känns inte än. Bara lite fladder ibland. Nåja, lite tidigt än (16+3)
Alltså angående huruvida det gör ont.... Jag är nog inte bäste man till att uttala mig om det. Jag är spruträdd och tycker det är förfärligt obehagligt. Innan fvp drömde jag mardrömmar i 3 veckor. Men fvp gick bra. Det gjorde inte ont. Var bara obehagligt rent psykiskt. Mkp var lite annorlunda. Det gjorde väl inte direkt ont. Men det var mer obehagligt än fvp tyckte jag. Det liksom "trycker" i magen när de försöker få tag på materia. Eller "spänner" eller vad jag ska säga. Jag tyckte det var jobbigt. Men som sagt - jag är spruträdd så lyssna inte för mkt på mig.....
MIn metod för att lättare kunna genomföra provtagning är att inte titta, släckt skärm med andra ord, blunda, andas djupt och vara grymt fokuserad. Samt att jag håller om min egen hand, tumme, finger eller något och trycker in en nagel någonstans - då gör det mera ont på det stället..... Man är väl lite knäpp =) Men det funkar för mig =)
Hoppas det går bra på vul idag!
Tack för ditt svar. Får se vad de hittar idag:)
Får se vad de säger om mkp. Vill nig göra det så vi vet att bäbis är frisk.