• lavender

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Jag gjorde moderkaksprov i måndags pga höga siffror på KUB:en.

Det var en nervös väntan innan provet och är en nu en minst lika nervös väntan på provsvar, så nu undrar jag om det finns fler därute så vi kan vänta och tillsammans?

• Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!
  • idab84

Hur går de för er??

Har de gått fortsatt bra? (För er som fått bra besked)

Hur har de gått?? (För er som inte fick resultatet ni önskade )

Själv är ja nu i vecka 30 och är varje dag tacksam över mitt underverk i magen,,,

• mteriksson

är i vecka 22 nu...hittils har allt peppar peppar gått bra...var livrädd för missfall efter provet. Idag känner jag bebisen ofta och då blir jag lugn och harmonisk varje gång=)

Vecka 30, vad skönt=) 

• idab84

Åh mteriksson va härligt!!

Ja va också super rädd,, all min rädsla av kub o Fvp är över,, trodde allt att ja skulle vara "skadad" o må dåligt hela graviditeten,,, men ja kan vara lugn o glad :)

• curlysun

Är i vecka 34 nu. Allt ser bra ut än så länge. Ska till extra ultraljud på onsdag.roligt att det går bra för er med

• Veronica76

Gjorde KUB igår och fick 1/110 och vi har beslutat att gå vidare med mkp och detta ska göras på måndag.
    Hoppas verkligen på att det inte ska visa något avvikande.

Var väl rätt inställd på sämre siffror pga ålder men ändå hoppas man ju på att slippa ta beslut att gå vidare och riskera missfall, värsta scenario är ju att man får missfall och barnet visar sig vara friskt.   

• mamma40plius

Ja, det vore verkligen hemskt. Lycka till med mkp, Veronica76.

Ida84, när är du beräknad? Här är det redan bestämt att ett tillväxtultraljud ska göras i vecka 32, fast det finns Iof medicinsk orsak till att läkaren gjort den bedömningen redan för flera veckor sedan. Är i v 25 +5 nu :)

• Cahela

Mitt inlägg försvann. Vi har moderskapsprov på tisdag o det känns kluvet. Ultraljudet gick bra men blodvärdena drog ner rejält. Är 39 o detta är andra barnet.

• mteriksson
    Cahela skrev 2013-07-04 14:06:30 följande:
    Mitt inlägg försvann. Vi har moderskapsprov på tisdag o det känns kluvet. Ultraljudet gick bra men blodvärdena drog ner rejält. Är 39 o detta är andra barnet.
    Har hört från flera att om blodproverna drar ner så är det ingen större fara för ds. Det viktigaste är nackspaltmåttet.

Håller tummarna Veronica76 och Cahela! 
Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!