• lavender

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Jag gjorde moderkaksprov i måndags pga höga siffror på KUB:en.

Det var en nervös väntan innan provet och är en nu en minst lika nervös väntan på provsvar, så nu undrar jag om det finns fler därute så vi kan vänta och tillsammans?

• Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!
  • idab84

Skönt att de "bara" va de vattnet som kom!!!...
    Vet hur jobbigt det är :/
    Hoppas allt annat går vägen nu :)

• turkos77

Då har jag ringt. Det var minsann en liten gosse där inne. Helt fel hade jag och läkaren. :)

• Sinni

Jag har fått svar idag. Allting ser helt normalt ut och det är en liten pojke. Känns helt underbart! Nu tänker jag vara gravid och glad, utan oro och nojjor. =) 

• cesso
    idab84 skrev 2013-07-21 09:39:45 följande:
    Skönt att de "bara" va de vattnet som kom!!!...
    Vet hur jobbigt det är :/
    Hoppas allt annat går vägen nu :)

Ja fy vilken skräck! Usch! Men hittills går det bra... nu är det ju 2 veckor sen fvp så förhoppningsvis är faran över. På torsdag är det dags för rul.
  • mteriksson
    Sinni skrev 2013-07-22 17:14:13 följande:
    Jag har fått svar idag. Allting ser helt normalt ut och det är en liten pojke. Känns helt underbart! Nu tänker jag vara gravid och glad, utan oro och nojjor. =) 

härligt! =)
  • idab84

Cesso:
    För varje dag minskar risken för komplikationer och 2 veckor är lååång tid :D
    När ja pratade med min bm 3 veckor efter fvp sa hon att missfallsrisken va lite liten/stor som för vem som helst när de går några veckor,,, har ingen statistik men de kändes skönt att höra :)
    Lycka till nu :)

• turkos77
    cesso skrev 2013-07-22 20:48:20 följande:

Ja fy vilken skräck! Usch! Men hittills går det bra... nu är det ju 2 veckor sen fvp så förhoppningsvis är faran över. På torsdag är det dags för rul.
    Jag har mitt rul på fredag. Ska be barnmorskan mäta nivån på fostervattnet.  Lite nervös över det. Hoppas verkligen allt ser bra ut så att jag kan berätta för familjen. Har gått väldigt lång tid nu och det börjar bli svårare och svårare att dölja. Skrattande
  • turkos77
    Sinni skrev 2013-07-22 17:14:13 följande:

Grattis. Underbar känsla.
Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!