zora6 skrev 2013-08-11 10:02:15 följande:
Hej alla. Jag fick 1:2 på kub. Fvp visade på DS ich vi valde att avsluta det lilla fina livet. Saknar min som varje dag men vi kände ändå art valet va rätt för våran familj då vi har en son bl.a.
Det gjorde vi den 25/4 nu iår och nu är jag gravid igen. Väldigt nervös att detta nu ska upprepa sig. Som jag fattade det av läkaren så kommer min ålder fördubblas vid kub. Jag blir alltså 66 år. Känns ju som att siffrorna kommer bli dåliga igen. Då blir det mkp, med samma risk för mf som vid fvp.
Känns som man får välja mellan pest eller kolera denna gång Åxå. Har redan 4 andra mf i bagaget.
Mån som har nått bra att säga om ett kub efter ett dåligt kub innan.
Grattis till nya lilla livet i magen :) då är ju du och jag i ungefär samma sits nu. Jag fick ju 1:3 förra graviditeten och fick veta att min lilla kille hade downs syndrom efter fvp. Jag är gravid nu och i vecka 10.
Jag har dock bestämt mig för att inte göra kub denna gång. Jag anser bara att det är en läskig riskanalys... så hade jag valt nåt så hade jag valt att enbart göra fvp (görs inga mkp i mitt län). Nu har jag dock valt att göra helt tvärtom och bara njuta och förutsätta att allt går bra. Jag tog ju alla beslut förra graviditeten...valde att behålla, men min lilla kille gav upp....