zora6 skrev 2013-08-11 10:02:15 följande:
Hej alla. Jag fick 1:2 på kub. Fvp visade på DS ich vi valde att avsluta det lilla fina livet. Saknar min som varje dag men vi kände ändå art valet va rätt för våran familj då vi har en son bl.a.
Det gjorde vi den 25/4 nu iår och nu är jag gravid igen. Väldigt nervös att detta nu ska upprepa sig. Som jag fattade det av läkaren så kommer min ålder fördubblas vid kub. Jag blir alltså 66 år. Känns ju som att siffrorna kommer bli dåliga igen. Då blir det mkp, med samma risk för mf som vid fvp.
Känns som man får välja mellan pest eller kolera denna gång Åxå. Har redan 4 andra mf i bagaget.
Mån som har nått bra att säga om ett kub efter ett dåligt kub innan.
Hej Zora! Grattis tiil din nya graviditet. Jag tror inte du ska vara så orolig för nya dåliga siffror. Jag är 35, har gått igenom samma som du. Och nu - vid min nya graviditet så sa de till mig att "du har ju samma risk som alla andra, alltså åldersrisken". De pratade aldrig om att den var fördubblad eller något sådant. Bara att risken ökar lite i takt med åldern. De sa också, eftersom jag frågat i princip alla - att de hade inte varit med om att samma kvinna fått samma diagnos två ggr i rad. (Jag har bara läst om Millan här, det är den enda jag hört som råkat ut för samma elände två ggr).
Så det lugnade mig. Jag har själv tänkt att "man KAN INTE ha sån otur två ggr". Det hade vi inte heller. Moderkaksprovet visade en frisk pojke.
Så - häng inte upp dig på det där med ålder o fördubbling eller vad de pratade om. Tänk istället - du har redan varit igenom det en gång, så nu blir det säkert bra denna gången. Vill du göra kub denna gången eller hoppar du direkt på mkp?