Vi gjorde KUB och fick 1:98. Gick då vidare med fvp som visade DS. Ultraljudet var bra, både på kub och vid fostervattensprovet. Lite ökad nackspalt, men inte jättemycket. Det var blodprovet som drog ner kub-resultatet för mig. Vi fick besked om ds vid 17 + 2 och avbröt två dagar efter. Otroligt jobbigt. Men rätt beslut för oss. Bra att du har kontaktat vänner. Det känns ändå skönt att omgivningen vet lite vad som händer. När vi fick besked så hade vi någon dag i väntan på avbrytandet som bara var väntedag. Jag minns knappt vad vi gjorde, förutom grät. Men mitt på dagen så gick vi i allafall ut, till några vänner, som fixade lunch till oss. Vi satt o pratade en stund. Jag bara minns hur skönt det var att möta någon utifrån som frågade "har ni ätit? Sätt er ner". Ibland behöver man bli lite omhändertagen faktiskt. Men du - även om det är svårt - googla inte mera. Det ger dig mera oro än det ger dig nytta. Jag vet att det är precis det man gör. Man felsöker febrilt. Men det ökar bara oron och känslan av att allt är åt helvete. Gör något roligt istället om du kan. Ursäkta att det saknas styckeindelning, jag skriver från mobil.... Var i landet har du gjort provtagningen?