• lavender

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Jag gjorde moderkaksprov i måndags pga höga siffror på KUB:en.

Det var en nervös väntan innan provet och är en nu en minst lika nervös väntan på provsvar, så nu undrar jag om det finns fler därute så vi kan vänta och tillsammans?

• Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!
  • KärlekenÄrEvig

Mirala, grattis. Måste vara en enorm lättnad med positivt besked. Vi gjorde vårt fvp i torsdags och ska få svar senast tisdag trodde hon. Då kommer de ringa även om det visar sig vara dåliga el positiva besked. Jag är ju redan i v19 nu och har börjat känna rörelser i magen så skulle vara otroligt jobbigt att behöva avbryta graviditeten så här sent. Men är glad att vi inte behöver vänta så länge på besked om nått är på tok. Den här väntan på några dagar är ändå det värsta jag varit med om och jag har aldrig varit med om att en helg går så himla sakta. Det är skönt att ventilera och läsa tråden och se de många solskenshistorier som skrivits här. Det gör att man kan förbli en gnutta positiv i alla fall.

• Sinni

KärlekenÄrEvig: Håller tummarna för dig också och hoppas helgen går fort fort. Jag tycker det känns lugnande för er att läkaren som gjorde UL tyckte att det såg bra ut. Håll fast i den tanken =). Lycka till!

• Cahela

Vi gjorde också provet i torsdags och jag håller på att bli galen av att vänta. Nu såg det inte bra ut för oss på ultraljudet och att bara vänta på svar och sen förmodligen behöva avbryta känns hemskt. Jag är i v 19 och kommer kanske vara i v 20 innan det här är klart. Sen i torsdagskväll har jag haft en hemsk huvudvärk som inte ger sig, aptiten är borta och jag känner mig knappt gravid längre. Kan liksom inte ta till mig att det är så här illa som det ser ut att vara för oss. Mest önskar jag mig bara bli gravid igen med ett friskt barn.

• KärlekenÄrEvig

Inget besked ännu idag. Så nu får vi ställa in oss att vänta på ett telefonsamtal imorgon. Usch, denna väntan och ovisshet är inte rolig! Man är som på nålar så fort telefonen ringer. Har drömt hela natten att de ringer både med bra och dåliga besked. Nu vill msn bara ha det riktiga beskedet så man kan gå vidare hur det än blir.

• anynom

Var länge sen jag skrev men ville uppdatera att jag gjorde FVP förra onsdagen, och idag ringde läkaren och berättade att barnet har en helt normal uppsättning kromosomer! :) :) :) blev så glad! fick också veta att det är en liten flicka där inne :) :)

Vill önska er andra ett stort lycka till! Och grattis till alla härliga friska bebisar, och ett stort beklagande till er som inte fått samma resultat. 

• mteriksson
    anynom skrev 2013-08-20 11:18:30 följande:
    Var länge sen jag skrev men ville uppdatera att jag gjorde FVP förra onsdagen, och idag ringde läkaren och berättade att barnet har en helt normal uppsättning kromosomer! :) :) :) blev så glad! fick också veta att det är en liten flicka där inne :) :)

Vill önska er andra ett stort lycka till! Och grattis till alla härliga friska bebisar, och ett stort beklagande till er som inte fått samma resultat. 
    Vad härligt! Grattis!
  • Cahela

Min första läkare, hon som gjorde våra två första ultraljud ringde nyss o barnet har inga kromosomavvikelser på Tri 13, 18 eller 21. Nu ska vi göra en hjärtundersökning i eftermiddag o jag hoppas innerligt att den går bra. Vilken pärs detta är!

• KärlekenÄrEvig

Måste ju vars en lättnad att veta att det inte är några krom.avikelser. Om den har hjärtfel går det väl oftast att fixa med operation även om det inte låter värst trevligt på en liten bebis. Jag hoppas att hjärtundersökningen går bra och att ni får andas ut efteråt. Själv väntar jag fortfarande på samtal från läkaren som gjorde Fvp på mig. Hon sa att senast idag skulle de ha resultatet så vi väntar och väntar.

Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!