• lavender

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Jag gjorde moderkaksprov i måndags pga höga siffror på KUB:en.

Det var en nervös väntan innan provet och är en nu en minst lika nervös väntan på provsvar, så nu undrar jag om det finns fler därute så vi kan vänta och tillsammans?

• Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!
  • zebran

Här är en till, gjorde mkp i tisdags, pga ålder ffa, men också för att vi verkligen vill veta säkert om det finns något stort kromosomfel eller inte. Tycker väntan på svaret är jobbig. Någon som vet hur snabbt de brukar höra av sig om de hittar nåt fel på snabbanalysen? tog provet på ultragyn odenplan.

• mteriksson
    zebran skrev 2013-08-23 20:50:34 följande:
    Här är en till, gjorde mkp i tisdags, pga ålder ffa, men också för att vi verkligen vill veta säkert om det finns något stort kromosomfel eller inte. Tycker väntan på svaret är jobbig. Någon som vet hur snabbt de brukar höra av sig om de hittar nåt fel på snabbanalysen? tog provet på ultragyn odenplan.
    Gjorde också på odenplan. Till mig sa doktorn att om det är något fel så ringer dom inom tre vardagar oftast. Går det längre , betyder det att jag får svar via brev, dvs positiva nyheter. Jag fick brev den femte vardagen. 
  • aksj

Jag fick svaret att de ringer inom 3-5 dagar om det är nåt, annars brev inom 7 dagar. Jag är f f lite "stram" i magen, så det blir lugna aktiviteter idag också. Just nu är jag mest orolig för missfall faktiskt.

• Johanna1988

Jag bad dem ringa mig vad svaret än blir! Vill ha det så fort som möjligt! Jag är inte rädd för missfall, då allt kändes bra och fortfarande gör. Det enda jag är rädd för att få ett dåligt besked :/

• Bubbles

Åh! Hoppar in här.

Fick 1:2 på kub i torsdags, gjorde mkp i fredags och de ringer runt torsdag/fredag i vilket fall.

Skitnervös.
    Haft ett MA i vecka 11 i augusti 2012 och ett tidigt MF i maj. Nu gravid i 11+6.. 

• Bubbles
    idab84 skrev 2013-08-25 22:00:27 följande:
    Åh :( håller tummar för dig bubbles!!!
    Tack snälla du. Hunnit läsa lite bakåt i tråden och än så länge inte hittat någon som fått 1:2 i risk... 
    Nackspalten var strax över 4 mm, blodproverna vet jag inget om. Inga övriga avvikelser på fostret och den såg pigg och normal ut.. 
  • Littlefoot

Håller tummarna för dig Bubbles! Ingen rolig väntan alls...

People who say they sleep like a baby usually don?t have any.
Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!