• lavender

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Jag gjorde moderkaksprov i måndags pga höga siffror på KUB:en.

Det var en nervös väntan innan provet och är en nu en minst lika nervös väntan på provsvar, så nu undrar jag om det finns fler därute så vi kan vänta och tillsammans?

• Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!
  • Bubbles
    Littlefoot skrev 2013-08-25 22:25:18 följande:
    Håller tummarna för dig Bubbles! Ingen rolig väntan alls...
    Tack och nä fy fasen... Önskar ingen detta =( 

• Littlefoot
    Bubbles skrev 2013-08-25 22:36:07 följande:
    Tack och nä fy fasen... Önskar ingen detta =( 

På tisdag är det min tur  (fvp), fick "bara" 1:122, men att hamna i högriskgruppen känns ju väldigt trist... Veckan som kommer lär bli den längsta i mitt liv! Kommer du att orka jobba? Jag är hemma mån-ons och hoppas jag fixar torsdagen, sedan blir det nog semester på fredagen.
    People who say they sleep like a baby usually don?t have any.
  • Bubbles

Jag kommer inte att orka jobba och har en underbar chef som varit med mig genom två missfall. Så hon förstår som tur är. Tänkte ge mig ut i skogen och plocka svamp eller nåt... Usch ja denna väntan är hemsk...

Hoppas att det går bra för oss båda.

Littlefoot skrev 2013-08-25 22:57:12 följande:
    På tisdag är det min tur  (fvp), fick "bara" 1:122, men att hamna i högriskgruppen känns ju väldigt trist... Veckan som kommer lär bli den längsta i mitt liv! Kommer du att orka jobba? Jag är hemma mån-ons och hoppas jag fixar torsdagen, sedan blir det nog semester på fredagen.

• Kattflickan

Bubbles: Beklagar! Jag fick för några år sen risken 1:2. Men då var nackspalten över 6 mm och barnet hade DS. Hoppas att ditt barn är friskt! Jag håller tummarna!

• idab84

I detta forum har ja (sammanlagt) läst om 7 st som haft 1:2 varav 1 (EN) visade sig vänta ett sjukt barn...

Tappa inte hoppet!!!! Håller med sämre siffror går ju nästan inte att få,,, men pratat med sååå många som de gått bra för trotts dess siffror,,,

Hoppas hoppas de kommer bli ett lyckosamt besked för er också!!!

• Kattflickan

De allra flesta med dåliga siffror på KUB testet har friska barn. Tänk på det! Ta hand om dig, vet hur olidlig väntan är. Kram!

• zora6
    Bubbles skrev 2013-08-25 22:07:46 följande:
    Tack snälla du. Hunnit läsa lite bakåt i tråden och än så länge inte hittat någon som fått 1:2 i risk... 
    Nackspalten var strax över 4 mm, blodproverna vet jag inget om. Inga övriga avvikelser på fostret och den såg pigg och normal ut.. 
    Jag hade 1:2. Nackspalt på 2.8 tror jag. Dåliga blodprover.

Lycka till.
  • Bubbles
    zora6 skrev 2013-08-26 08:34:13 följande:
    Jag hade 1:2. Nackspalt på 2.8 tror jag. Dåliga blodprover.
    Lycka till.
    Väntar du med på resultat från mkp? När tror du att ni får svar?

Tack alla för era tummar. Det behövs...
  • minolia

Hej! Jag hoppas oxå in här. Jag gjorde KUB i torsdags som inte visade så bra resultat. Barnet hade en nackspalt på 6 mm och jag fick risken 1:4, men det värsta av allt är att barnet hade en svullnad runt kroppen. Denna kan indikera på kromosomfel, eller något annat fel , eller är det bara en infektion. Jag befarar dock det värsta med tanke på nackspalten. I vårt landsting görs inte mkp och det verkar vara stört omöjligt att bli remitterad. Så här sitter jag hemma och gråter, är arg och har panik omvartannat och bara väntar på fvp som är först om 3 veckor. Jag pratade med läkaren igen för en stund sedan och han menar att det han har att erbjuda är en ny ul- undersökning om ca en vecka för att se svullnadens utveckling. Är det någon mer vars barn har haft denna svullnad? Jag sitter hemma och kan omöjligt träffa folk på jobbet just nu, dessvärre börjar jag få panik eftersom det snart krävs sjukintyg. Jag vill bara att någon boll ska komma i rullning, just nu sitter jag och väntar på ingenting känns det som...bara att veckor ska gå.

• zora6
    Bubbles skrev 2013-08-26 12:57:13 följande:
    Väntar du med på resultat från mkp? När tror du att ni får svar?

Tack alla för era tummar. Det behövs...
    Det resultatet va på min förra graviditet. Pojken min hade DS. Vi valde att avbryta i v 17.

Denna graviditet blir jag erbjuden mkp istället för fvp då det görs tidigare så nu väntar jag på en tid i Uppsala för mkp. Vill bara ha det gjort med bra resultat och kunna njuta av detta med att va gravid. Just nu är det bara elände;)

Men vi har inte den ärftliga kromosom delen så jag hoppas på gott resultat då jag Åxå har en fullt friskt son med samma man då vet jag ju att det ska gå.

Lycka till.
Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!